ارسال به دیگران پرینت

نخست وزیر ارمنستان گفت:

پاشینیان برای دیدار با اردوغان شرط گذاشت

نخست وزیر ارمنستان گفت در صورتی که گفت‌وگوها میان نماینده ویژه این کشور با نماینده ویژه ترکیه موفقیت آمیز باشد، احتمال دیدار با رئیس جمهور ترکیه وجود دارد.

 پاشینیان برای دیدار با اردوغان شرط گذاشت

نخست وزیر ارمنستان گفت در صورتی که گفت‌وگوها میان نماینده ویژه این کشور با نماینده ویژه ترکیه موفقیت آمیز باشد، احتمال دیدار با رئیس جمهور ترکیه وجود دارد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت در صورتی که گفت‌وگوها میان نماینده ویژه این کشور با نماینده ویژه ترکیه موفقیت آمیز باشد، احتمال دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، چند روز پیش، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود در راستای عادی سازی روابط با ارمنستان، دو کشور به زودی نمایندگان ویژه‌ای تعیین خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفته بود که دو کشور از خطوط هوایی خود برای پروازها میان استانبول و ایروان استفاده خواهند کرد.

پاشینیان که در جریان یک کنفرانس آنلاین صحبت می‌کرد، گفت: «چنین ایده و توافقی وجود ندارد اما اگر روند مذاکرات با مشارکت آقای "روبن روبینیان" (معاون رئیس پارلمان ارمنستان)به خوبی پیش رود می‌تواند با دیدار در سطح بالا و بالاتر دنبال شود».

«واهان هونانیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان نیز چندی پیش بر آمادگی «بدون پیش شرط» این کشور برای عادی‌سازی روابط با ترکیه خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان ادامه داد: «در جریان گفت‌وگوها با همکاران روسی‌مان، به آنها اطلاع دادیم که آماده عادی‌سازی روابط بدون پیش شرط هستیم».

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان نیز چندی پیش در مصاحبه با نشریه فرانسوی «لوموند» گفت: «ما همیشه اعلام کرده‌ایم که علیرغم حمایت‌های بسیار ترکیه از جمهوری آذربایجان در جریان جنگ (۴۴ روزه بر سر قره باغ کوهستانی) چه از نظر سیاسی و چه از طریق تامین تسلیحات و همچنین استقرار هزاران مزدور خارجی، آماده عادی‌سازی روابط خود بدون پیش‌شرط هستیم. ما سیگنال‌های مثبتی از ترکیه برای بازگشایی گفت‌وگو دریافت کرده‌ایم، اما وضعیت همچنان پیچیده است. آنکارا شرایط جدیدی را مطرح می‌کند. از جمله کریدور اتصال جمهوری آذربایجان و نخجوان».

اوایل مهر ماه بود که «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه به دنبال عادی سازی روابط با ارمنستان پس از پایان جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

کالین افزود: «در اصل، ما به دنبال عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم. دلیل اصلی پایان روابط دیپلماتیک ما با ارمنستان و بستن مرزهای ما در سال ۱۹۹۲، حمله به قره باغ بود. از آنجا که این مشکل حل شده است، در واقع هیچ مانعی در برابر عادی سازی ما با ارمنستان وجود ندارد. اما هنوز مسائلی وجود دارد که باید درباره قره باغ حل شود».

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه