ارسال به دیگران پرینت

در نشستی خبری؛

اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام کرد

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد اگر ارمنستان نیت صادقانه ای در تعامل با باکو نشان دهد مانعی مقابل عادی سازی روابط آنکارا-ایروان وجود نخواهد داشت.

اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام کرد

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که مانعی برای عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان وجود ندارد به شرط اینکه به ادعای وی ارمنستان نیت صادقانه ای در تعامل با باکو نشان دهد.

«رجب طیب اردوغان» در نشستی خبری با «الهام علیف» همتای آذربایجانی خود گفت: در صورتی که ارمنستان نیت صادقانه ای در تعامل با آذربایجان نشان دهد مانعی برای عادی سازی روابط ترکیه با ایروان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: شرایط در حال حاضر برای تحقق صلح همیشگی بین آذربایجان و ارمنستان و پیشرفت در عادی سازی روابط مورد نظر بیش از پیش مناسب است.

اردوغان ادامه داد: ترسیم مرزها و به رسمیت شناختن متقابل آن ضروری است و روابط خوب همجواری بر این اساس متکی است.

گفتنی است که روسای جمهور ترکیه و آذربایجان به طور مشترک فرودگاه بین المللی «فضولی» را امروز سه شنبه افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «الهام علی اف» همتای آذربایجانی اش امروز سه شنبه و به طور مشترک فرودگاه بین المللی در «فضولی» را افتتاح کردند.

فضولی از جمله مناطق آزاد شده در جنگ اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است و اردوغان اولین مقام رسمی است که در این فرودگاه قدم می گذارد.

رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر یک روزه کاری به دعوت الهام علی اف به این کشور رفته است. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و برخی دیگر از مقامات دولت، وی را در این سفر همراهی می کنند.

گفته می شود که طی این سفر، روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در همه ابعاد و ابتکارات برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

این سومین سفر رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان در یک سال اخیر بوده و او پیش از این در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ و ۹ دسامبر ۲۰۲۰ به این کشور سفر کرده بود.

اردوغان در جریان سفر خود در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ که پس از پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ انجام شد، با الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور دیدار و در رژه پیروزی روز ۱۰ دسامبر شرکت کرده بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه