ارسال به دیگران پرینت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

بیانیه گام دوم نقطه عطف انقلاب است

امیر سرلشکر موسوی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای نقطه عطف و فراز اصلی و آمادگی برای طلوع خورشید امامت و ولایت است.

بیانیه گام دوم نقطه عطف انقلاب است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم اختتامیه الگوی مطلوب فرماندهی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حفظ گوهر ایمان و معرفت، ولایتمداری و پرهیز از راحت طلبی و رفاه زدگی و نداشتن روحیه اشرافی گری را از جمله ویژگی‌های فرماندهی مطلوب برشمرد و گفت: برداشت از بیانیه گام دوم انقلاب این است که این بیانیه دارای نقطه عطف و فراز اصلی و آمادگی برای طلوع خورشید امامت و ولایت است.

او با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب، فرمانده باید منتظر، عازم، عامل، صابر و مستحق ظهور باشد، به ویژگی‌های فرماندهی مطلوب اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به موضوع علم، دانش و پژوهش، تمرکز بر بهره برداری از دستاورد‌های گذشته و ظرفیت‌های استفاده نشده، داشتن منش و رفتار اخلاقی و معنوی و مبارزه معقول با کانون‌های ضد معنویت از جمله ویژگی‌ها است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پرهیز از حرام و شبهه، اهتمام به وظیفه قانونی دفاع از استقلال کشور، داشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج آن و مبارزه با سبک زندگی غربی، دفاع صریح و شجاعانه از مظلومان و مستضعفان، برداشتن گام‌های استوار با شناخت دقیق و درست گذشته از دیگر ویژگی‌های فرماندهی مطلوب است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه فرمانده مطلوب پرورش دهنده نهال امید در خود و دیگران، پیشگام در شکست محاصره تبلیغاتی دشمن، عدالتخواه و عدالت گستر بودن را از دیگر ویژگی‌های فرماندهی مطلوب در بیانیه دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: مدیریت جهادی با الهام از ایمان اسلامی، دارای همت، هوشیاری، دفاع از نظریه نظام انقلابی، پایبندی به اصول و حساس به مرزبندی با رقیبان و دشمنان، صیانت از کرامت خود و اصالت شعار‌های انقلاب از دیگر ویژگی‌ها است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیریت و فرماندهی جهانی فرایند کار و تلاش با نیت الهی و رعایت ضوابط شرعی مبتنی بر علم و بهره گیری ازتجربه ها، شناختن واقعیت‌های میدان و نگاه جامع و به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی است.

وی ادامه داد: مبارزه دلیرانه و ابتکاری با دشمن واقعی و حرکت امیدوارانه به جلو در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، نظامی، علمی و ... براساس فرهنگ جهادی از دیگر ویژگی‌های مدیریت و فرماندهی جهادی است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه