ارسال به دیگران پرینت

قلعه‌نویی: خدمت به فوتبال از ۱۰۰ سفر حج بهتر است

قشنگی فوتبال به این است که فوتبال در زمین مشخص شود. اگر به یک تماشاگر بگویید که در بیرون زمین پیروز شده‌ام، آیا استقبال می‌کنند؟ الان هم حق این تیم‌هاست به آسیا بروند.

قلعه‌نویی: خدمت به فوتبال از ۱۰۰ سفر حج بهتر است

سرمربی گل‌گهر سیرجان می‌گوید بازی تیمش با آلومینیوم اراک دشوار خواهد بود و امیدوار است هرکسی که لیاقت دارد، برنده این دیدار شود.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با آلومینیوم اراک اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در شهر خوب اراک هستم. جا دارد از تیم خوب آلومینیوم اراک تعریف کنیم. به خاطر نتایج، فوتبال خوب و هزینه‌های خوب این تیم باید تمجید کنیم. جا دارد از آقای خطیبی، مدیریت و مردم خوب اراک هم تمجید کنیم.

او ادامه داد: آلومینیوم در چند هفته گذشته نشان داد که سخت‌کوش است. کمترین گل خورده را دارد و فوتبال با برنامه‌ای انجام می‌دهد. بازی سختی خواهیم داشت. ما هم گل‌گهر سیرجان هستیم و بیشتر انرژی خودمان را روی مسائل روحی و روانی گذاشته‌ایم. خوشبختانه بازیکنان به شرایط روحی خوبی رسیده‌اند. امیدوارم فردا هر کسی که لیاقت داشته باشد، برنده شود.

وی در واکنش با اینکه آیا به بازگشت امتیازهای از دست رفته تیمش در کمیته اسیتناف امیدوار است یا خیر گفت: نباید درباره این سوال حرف بزنم چون به افراد حقوقی برمی‌گردد اما مطمئن باشید و خدا هم ناظر است که باشگاه گل‌گهر هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام نداده است. یک بازیکن ۶۰، ۷۰ هزار دلاری چه ماجرایی دارد؟ خواستیم به فوتبال کشور خدمت کنیم. بازیکنی را انتخاب کردیم که قرارداداش ماهانه ۳۰۰۰ دلار است. ما به عدالت فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی مطمئن هستیم. حالا رای صادر شده است دیگر. ما خواستیم به فوتبال کشور خدمت کنیم. می‌دانید چه پرونده‌هایی هست. ۱۵ سال قبل می‌گفتیم زیرساخت‌ها را درست کنید. دشمنان ما می‌گفتند چون قلعه نویی مربیگری بلد نیست می گوید زیرساخت‌ها را درست کنید!

سرمربی گل گهر سیرجان تاکید کرد: آیا در لیگ دوم هم بازیکن ۳۰۰۰ دلاری داریم؟ همه می‌گویند که بانیاما از نظر کیفی بازیکن خوبی است. گل گهر قانونا و شرعا خلافی انجام نداده است. امیدواریم نتایج در زمین مشخص شود. اگر باختی باید تبریک بگویی و اگر بردی هم باید خسته نباشید بگویی. ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. امسال تبلیغات منفی زیادی علیه گل گهر شد و ما را با پاری سن ژرمن مقایسه کردند. ما از تریبون صداوسیما می‌گوییم قراردادها را بگذارید که مردم تماشا کنند.

قرارداد امیر قلعه‌نویی را هم منتشر کنید. ببینید دشمنان ما چطور تبلیغ کردند؟ اول قرارداد ما را بگذارند و بعد تیم های دیگر منتشر کنند. چرا کسی استقبال نمی‌کند؟ این موضوع نشان می دهد که کار ما درست است. با یک بازیکن ۳۰۰۰ دلاری بازی می‌کنیم که خدمت به فوتبال است. کما اینکه آلومینیوم اراک هم با هزینه اندک موفق است. آدم باید رقیبش را هم تحسین کند. به عدالت فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف امیدوار هستیم. لایحه حقوقی ما در حال نوشتن است و از خودمان دفاع می‌کنیم. راه ما ادامه دارد. امسال هم با همه مشکلات و تبلیغاتی که اول فصل انجام دادند، موفق بودیم. کسانی که علیه ما تبلیغات می‌کردند، جرات ندارند قرارداد خود را منتشر کنند.

قلعه نویی با بیان اینکه نمی‌خواهند تیمش موفق شود گفت: این نشان می دهد که گل گهر تبدیل به قطب فوتبال ما شده اما دوستان نمی‌خواهند این تیم رشد کند. گل گهر در یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری با یکسری مردم کویرنشین و مخلص در حال کار کردن است. تیم‌های گل گهر، مس کرمان، مس رفسنجان، آرمان گهر و ... به کشور خدمت می‌کنند.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در واکنش به اینکه تیم‌های صدرنشین از سوی مجموعه‌های صنعتی حمایت می‌شوند و اتفاقات این شکلی مانند کسر امتیاز ممکن است مجموعه‌ها را دلسرد کند اظهار کرد: چندین مقوله در جامعه داریم. امنیت، اقتصاد، بهداشت و ورزش جزو دغدغه‌های مردم هستند. گروه‌هایی آمدند که برای ورزش کار می‌کنند. آلومینیوم اراک تا حدودی خصوصی است. البته من اطلاع کامل ندارم. بنده خدایی با این شرایط بد اقتصادی، آلومینیوم اراک را اداره و به جامعه خدمت می‌کند.

در شرایط که ۱۲ میلیون کارگر زیر خط فقر هستند و در این وضعیت با وجود فوتبال نشاط به جامعه تزریق می‌شود، کار خوبی صورت می‌گیرد یا خیر؟ لطفا مسئولان با فوتبال این کار را نکنند. این فوتبال را هم از مردم نگیرند. شما می‌بینید با موفقیت آلومینیوم اراک چه نشاطی به جامعه تزریق شده است؟ وقتی آلومینیوم اراک در صدر جدول است، مردم خوشحال هستند. بارها دیده‌ام که مردم از تیم های خود در مقابل حریفان، استقبال می‌کنند. مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند، آرامش ندارند و پر از دغدغه و مشکلات هستند. این ورزش را هم که می‌گیرید. مردم بروند چه کار کنند؟

وی تصریح کرد: مردمی که بعضی‌هایشان سالانه گوشت نمی خورند، فقط همین فوتبال را دارند. هر کسی که به ورزش خدمت کند، از ۱۰۰ سفر زیارت حج بهتر است. اگر کسی می‌تواند دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی را برطرف کند، باید دستش را بوسید.

قلعه نویی درباره حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس در آسیا گفت: من خبر حذف را نشنیده‌ام. استقلال و پرسپولیس، سپاهان و فولاد از نظر فنی مجوز گرفته‌اند. باید همه از رئیس فدراسیون و وزیر ورزش کمک کنند که این تیم‌ها در آسیا موفق شوند. قشنگی فوتبال همین است که برد و باخت‌ها در زمین مشخص شود. اینکه تیم‌ها به علت مسائل دیگری حذف شوند خوب نیست.

مسئولان باید دست به دست هم دهند که مشکلات حل شود. ۱۵ سال پیش این حرف را زده بودم که بروید زیرساخت‌ها را درست کنید که هر سال در یک جایی به مشکل نخوریم. استقلال، پرسپولیس، فولاد و سپاهان مجوز ها را سال گذشته در زمین گرفته‌اند. امیدوارم در این چند روز مشکلات برطرف شود. قشنگی فوتبال به این است که فوتبال در زمین مشخص شود. اگر به یک تماشاگر بگویید که در بیرون زمین پیروز شده‌ام، آیا استقبال می‌کنند؟ الان هم حق این تیم‌هاست به آسیا بروند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه