ارسال به دیگران پرینت

بشار جعفری:

دمشق از هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا استقبال می‌کند

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: سوریه هیچ روزی درها را به روی هرگونه تحرک "واقع‌گرایانه و سازنده" آمریکا در قبال خود نبسته است و اکثر مواضع آمریکا را غیرواقعی خواند.

دمشق از هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا استقبال می‌کند

«بشار جعفری»، معاون وزیر خارجه سوریه، ضمن تأکید بر هم‌پیمانی کشورش با روسیه و ایران، گفت که دمشق از هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا در قبال سوریه استقبال می‌کند.

«بشار جعفری» در مصاحبه با شبکه «المیادین» گفت: فقط وقتی می‌توان گفت که جنگ در سوریه پایان یافته که اشغالگری به صورت کامل در کشور از میان برود.

او تأکید کرد که دمشق هرگز در را به روی هرگونه تحرک سازنده از جانب آمریکا در قبال سوریه نبسته و افزود که باید واشنگتن سیاستی واقع‌بینانه در قبال سوریه و منطقه پیش گیرد.

جعفری افزود که دمشق در سیاست خود واقع‌بینانه عمل کرده و جایگاه و تأثیر واشنگتن در سیاست بین‌المللی را درک می‌کند و تشخیص می‌دهد که کدام کشور دوست، کدام یک متحد، کدام یک اشغالگر، و کدام یک مقاوم است.

او تأکید کرد که با وجود این واشنگتن هیچ گاه سیاست واقع بینانه‌ای در منطقه پیش نگرفته و هنوز از برگه داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که روابط کشورش با مسکو رابطه «هم‌پیمانی» است و افزود که هماهنگی با مسکو درباره مسائل گوناگون از جمله حملات اسرائیل به صورت هرروزه انجام می‌شود.

وی روابط با ایران را نیز رابطه «هم‌پیمانی» خواند و گفت سوریه اولین کشور عرب بود که توانست با ایران هم‌پیمان باشد.

جعفری سفر وزیر خارجه امارات به دمشق را نمود آشکار بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه دانست و در این باره گفت که ریاض همچنان برنامه‌های غیر عربی را اجرا می‌کند و سیاستش وابسته به برنامه‌های غربی شده است.

او گفت که سفارتخانه ۱۴ کشور عربی در سوریه به صورت عادی فعالیت می‌کنند و آنان که ضد سوریه عمل می‌کنند در اقلیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه سوریه هرگز از پوشش قومیتی عربی خود خارج نشده گفت که دمشق هرگز اجازه نمی‌دهد که کسی برای بازگشتش به اتحادیه عرب شرط تعیین کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود که بر کسی پوشیده نیست که قطر در روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانع‌تراشی می‌کند.

او درباره روابط دمشق با جنبش حماس نیز گفت که شرایط هنوز برای بازگشت حماس به دمشق فراهم نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه