ارسال به دیگران پرینت

برخورد دو قطار مترو

عذرخواهی مدیرعامل مترو از مردم

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو از مردم بابت حادثه صبح امروز عذرخواهی کرد.

 عذرخواهی مدیرعامل مترو از مردم

مهدی شایسته اصل درباره حادثه صبح امروز مترو، بیان داشت: از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.

وی ادامه داد: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد. انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو قرار خواهد گرفت.

شایسته اصل در ادامه با تأکید بر آنکه جبران نواقص و کوتاهی‌های گذشته نیازمند اقدامات جهادی است، تأکید کرد: از همکارانم می خواهم با تلاش و فعالیت جهادی  و شبانه‌روزی، کم کاری های گذشتگان را جبران کرده تا دیگر شاهد اینچنین حوادثی نباشیم.

 

خط ۵ مترو تهران تا ۲ ساعت دیگر بازگشایی می شود

اگر مترو به توان ۱۰ میلیون حمل و نقل برسد و در حوزه هوشمندسازی به کاهش سفرها برسیم، سهم مترو از ۳۳ درصد هم افزایش بیشتری خواهد داشت و امکانی را فراهم می کند که حوزه حمل و نقلی روی زمین به حداقل برسد.

خط ۵ مترو تهران تا ۲ ساعت دیگر بازگشایی می شود
 

شهردار تهران گفت: بیش از ۷۵ درصد از خط ۵ بعد حادثه مجدداد بازگشایی شده و تا دو ساعت دیگر امکان بازگشایی کامل آن وجود دارد.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در آیین بهره برداری از ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ متروی تهران، گفت: مهم است که با وجود معضلات تهران آینده درخشانی را به تصویر بکشیم و جهاد همگانی برای رسیدن به این آینده درخشان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۲۰ ترکیب مسافرت در شهر و حمل پیش بینی شده که سهم بیش از ۳۰ درصدی با مترو است، گفت: اگر خطوط ۱۱ گانه مترو فعال شود، ۱۰میلیون سهم مترو از حمل و نقل خواهد بود.

 

وی افزود: این برنامه ها در زمانی نوشته شده که شرایط امروز حاکم نبود.

 

زاکانی از وجود ۱۰ شرکت توانمند حوزه مترو سخن گفت و ابراز داشت: ما در این حوزه پیشرفت داشته ایم و جایگاه ممتازی را کسب کرده ایم.

 

به گفته شهردار تهران ۱۵۳ کیلومتر باقیمانده و ۱۳۷ ایستگاه طراحی شده و ایستگاههای باقیمانده خطوط ۷ گانه، امکانی را فراهم می کند که هرچقدر سرعت توسعه مترو را افزایش دهیم و زمان ۲۰ سال را کم کنیم می توانیم شرایط مطلوبی را برای زیست در تهران ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر مترو به توان ۱۰ میلیون حمل و نقل برسد و در حوزه هوشمندسازی به کاهش سفرها برسیم، سهم مترو از ۳۳ درصد هم افزایش بیشتری خواهد داشت و امکانی را فراهم می کند که حوزه حمل و نقلی روی زمین به حداقل برسد.

 

شهردار تهران گفت: تهران از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط ممتازی دارد و با کمی نوسانات جوی هوا مطلوب می‌شود، اما شلوغی و ترافیک، زیست تهران را سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی برای ما مسجل است، که بخش مترو و اتوبوس و تاکسی نیازهای خاص خودشان را دارند اما سهم مترو ویژه و ممتاز است، افزود: گرچه تاسیسات مترو گران است، اما میزان خدمت آنرا تبدیل به بهترین جای سرمایه گذاری کرده استو باید جوری برنامه ریزی می کنیم که فاصله ۲۰ ساله تکمیل مترو را کاهش دهیم.

 

زاکانی اظهار داشت: ۷ خط مترو نیازمند ۱۵۰۰ واگن اضافه است که در ظرفیت ۱۰۰ درصدی ارایه خدمت کند، و در ۴ خط باقیمانده باید با امکانات جدید شروع به کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اساس کار ما برای رسیدن به این اهداف، سقف ۶ سال است که با مشارکت مردم و ایجاد ظرفیت های مترو و پیرامون آن به آن دست یابیم.

 

شهردار تهران گفت: در بخش اتوبوس و تاکسی بر نوسازی و بازسازی تاکید داریم تا پایان سال با خرید دستگاههای اتوبوس، تا مشکل بخش عمده‌ای از حمل و نقلی تهران را حل کنیم.

وی ادامه داد: خط ۷،خطی شمالی و جنوبی است و خط ۴ که یک خط شرقی _ غربی است مناطق ۲، ۶، ۱۰ و ۱۱ را منتفع می کند و با افتتاح این ایستگاه گشایش جدی در تردد مردم و توزیع مسافر دارد.

 

وی با اشاره به حادثه مترو در خط ۵، گفت: کمیسیون سوانح علت را خواهد گفت، اما وقتی این حادثه اتفاق افتاد و به لطف خدا با حداقل آسیب همراه بود، بیش از ۷۵ درصد این خط بازگشایی اش انجام شده و تا دو ساعت دیگر امکان بازگشایی کامل آن وجود دارد.

 

زاکانی ابراز داشت: ما به شدت نیازمند مترو و توسعه آن هستیم و خودمان را مکلف و موظف به تامین امنیت می‌دانیم و امیدواریم با تمام وجود جبران کنیم تا هم توسعه مترو سرعت بخشیده شود و هم شرایط جدیدی را برای زیست در تهران فراهم کنیم.

وی افزود: در آستانه کار بزرگی هستیم که نیازمند تشریک مساعی همگانی دارد تا شاهد توسعه مترو وحمل و نقل عمومی باشیم.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه