ارسال به دیگران پرینت

وزیر سابق رژیم صهیونیستی:

گام تحریک‌آمیز تل‌آویو با تصمیم برای تشکیل جلسه دولت در بلندی‌های جولان

رسانه‌های عبری اعلام کردند، دولت اسرائیل تصمیم گرفت گامی جدید، غیرمنتظره و تحریک‌آمیز در خصوص بلندی‌های جولان اشغالی اتخاذ کند.

گام تحریک‌آمیز تل‌آویو با تصمیم برای تشکیل جلسه دولت در بلندی‌های جولان

 رسانه‌های عبری اعلام کردند، دولت اسرائیل تصمیم گرفته گامی جدید و تحریک‌آمیز درباره بلندی‌های جولان اشغالی اتخاذ کند.

شبکه هفت اسرائیل اعلام کرد، دولت اسرائیل تصمیم گرفته جلسه رسمی خود را روز یکشنبه در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کند.

دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اوین جلسه خود را در هفدهم آوریل ۲۰۱۶ در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کرد این اولین بار در تاریخ بود که جلسه دولت در هوای آزاد در بلندی‌های جولان برگزار می‌شد.

رسانه‌های عبری در آن زمان اعلام کردند، این جلسه اتفاقی غیرمنتظره است که از طریق آن این پیام را می‌رساند که عقب‌نشینی از جولان اصلا وارد نیست.

دولت اسرائیل دومین جلسه خود را در ۱۶ ژوئن در بلندی‌های جولان برگزار کرد؛ زمانی که با احداث شهرک‌ جدید در بلندی‌های جولان اشغالی موافقت شد شهرک جدید به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق نامگذاری شد تا از به رسمیت شناختن جولان و الحاق آن به اسرائیل توسط ترامپ تقدیر کرده باشد.

رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرد و آن را بخشی از اراضی خود می‌داند؛ گامی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

کاخ سفید:

نشست‌ آمریکا و اسرائیل درباره ایران

سه مقام ارشد آمریکایی برای رایزنی درباره ایران به اسرائیل می روند.

نشست‌ آمریکا و اسرائیل درباره ایران
 

کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و «ییل لمپرت»، دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک برای رایزنی درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر خواهند کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، سالیوان با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های ارشد رژیم دیدار کرده و تعهد آمریکا به حفظ امنیت آن رژیم را خاطرنشان خواهد کرد. 

 

سالیوان علاوه بر این با مقام‌های صهیونیستی درباره طیف گسترده‌ای از مسائلی که برای روابط دوجانبه اسرائیل آمریکا اهمیت راهبردی دارند، از جمله ایران رایزنی خواهد کرد.

 

سالیوان علاوه بر این، همراه با همتای اسرائیلی خود چهارمین جلسه از نشست‌های مشترک تل‌آویو-واشنگتن موسوم به «گروه مشورتی راهبردی» را برگزار خواهد کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه