ارسال به دیگران پرینت

مراسم بزرگداشت محمدعلی نجفی

انتقاد رییس کانون کارگردانان سینمای ایران از شرایط فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت محمد علی نجفی به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با مشارکت موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران دوشنبه 29 آذر ماه در سالن سینماتوگراف‌ موزه سینما برگزار شد.

انتقاد رییس کانون کارگردانان سینمای ایران از شرایط فرهنگ و هنر

محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان سینمای ایران در مراسم بزرگداشت محمدعلی نجفی گفت: 

دوست داشتم صحبت از دوران مسوولیتتان در وزارت ارشاد در اوایل انقلاب کنید و تلاش هائی که به ثمر نشست یا ناکام ماند. دوست داشتم از سریال ماندگار «سربداران» و دقت نظری که روی ساخت و طراحی و لباس و فیلمنامه و ... داشتید، بگویید. دوست داشتم در مورد فعالیتهای صنفی ماندگار شما در دهه شصت صحبت کنم و خصوصا نمایندگی فعلی کانون کارگردانان در خانه سینما و ریاست هیات مدیره خانه سینما حرف بزنید و از بحران هایی بگویید که مخالفین خانه سینما به وجود آوردند و با درایت شما حل شد یا فروکش کرد.

ولی متاسفانه در این حدود چهار ماهی که دولت جدید اداره کشور را برعهده گرفته شاهد حجمی از نابسامانی در رابطه مدیریت فرهنگی با اهالی سینما و تئاتر و موسیقی هستیم که پیش از این در شروع کار هیچ دولتی سابقه نداشته است.

امیریوسفی افزود: فیلمی که پروانه نمایش گرفته با ممانعت اکران روبرو می‌شود و فیلمی به بهانه پر کردن فرم دوره پیش جشنواره، از جشنواره فیلم فجر امسال کنار گذاشته میشود. حرفهایی که بر ضد سینما از چند عضو شوراهای پروانه ساخت و نمایش به گوش می‌رسد، همگی اتفاقاتی است که این روزها شاهدش هستیم و باعث نگرانی است.

ما در فضای بسته دهه ۶۰  با وجود همه فشارها شاهد فیلمهای درخشانی بودیم که‌ حاصل زحمات سینماگرانی بود که‌ با دخالت مدیریت وقت سینما روبرو نشدند اما در حال حاضر بنظر میرسد که گروهای فشار دهه شصت و هفتاد و کفن پوشان دهه هشتاد میخواهند وارد مدیریت وزارت ارشاد و مدیریت سینما شوند و فضا را بسته تر از گذشته حتی دهه بسته شصت کنند. امیدوارم با درایت آقای خزاعی و همراهی بیشتر با خانه سینما و صنوف تا دیر نشده این بحران را پشت سر بگذاریم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه