ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی علوم پزشکی مطرح کرد؛

اُمیکرون در کمین مراسم شب یلدا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از احتمال شیوع سویه اُمیکرون در استان اظهار نگرانی کرد و گفت: برگزاری مراسم شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی و عدم رعایت پروتکل‌ها، شیوع سویه اُمیکرون را تسریع می‌کند.

اُمیکرون در کمین مراسم شب یلدا

دکتر محمد طاهری افزود: این ویروس تاکنون در استان همدان گزارش نشده اما برگزاری مراسم شب یلدا می‌تواند نگران کننده باشد چرا که قدرت و سرعت سرایت این ویروس نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است.

وی با بیان این که تست های تشخیصی PCR برای تشخیص این سویه قابل استفاده است، تصریح کرد: مجموعه علوم پزشکی همدان آمادگی لازم برای انجام تست‌های تشخیصی را دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تفاوت ژنتیکی جوامع با یکدیگر از احتمال تفاوت‌ها در بروز علائم سویه اُمیکرون خبرداد و گفت: در مورد شدت علائم بیماری هیچ قضاوتی نمی توان کرد.

وی افزود: شیوع سویه اُمیکرون در جوانان بیشتر است، اما در مورد کشندگی احتمالی آن تاکنون نتیجه تایید شده‌ای وجود ندارد.

دکتر طاهری با تاکید برعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اگر نسبت به رعایت این پروتکل‌ها تعلل کنیم رنگبندی‌های کرونایی تغییر خواهد کرد.

وی یادآور شد: در زمستان با احتمال بروز برخی از بیماری‌های ویروسی تنفسی دیگر احتمال عفونت‌های سیستم فوقانی و تحتانی بالا خواهد رفت.

این متخصص ویروس شناسی به علائم سویه اُمیکرون اشاره و اضافه کرد: علائم آن شبیه سرماخوردگی بوده اما شدت آن از دیگر سویه‌ها ممکن است متفاوت باشد.

 وی ادامه داد: آبریزش‌بینی در این سویه نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است، همچنین بدن درد به ویژه در نواحی تحتانی قفسه سینه و پشت آن، سرفه، خستگی، سردرد و خارش گلو از دیگر علائم این سویه است.

دکتر طاهری در پایان به شهروندان توصیه کرد از هرگونه برگزاری مراسم و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      😂😂😂😂😂عجب دکتر با دقتی هستی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه