ارسال به دیگران پرینت

باوجود شیوع امیکرون، آموزش و پرورش می گوید امتحانات متوسطه اول و دوم حضوری است

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امتحانات دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه های آموزشی وارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

باوجود شیوع امیکرون، آموزش و پرورش می گوید امتحانات متوسطه اول و دوم حضوری است

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، امتحانات دانش آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بخشنامه‌های صادره و با ملاحظات ذیل برگزار می شود:

ـ اخیرا در خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰منتشر شده است که نادرست بوده و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش آن را تکذیب می کند.

ـ به اطلاع مخاطبان و ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت می رساند؛ امتحانات دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه های آموزشی وارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

همچنین امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، طبق برنامه، امتحان اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی،کوتاه پاسخ، چهار گزینه ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند.امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران وداوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است.

لازم به ذکر است؛ شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ماه ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است. لذا از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می شود تا اخبار و اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش را صرفا از پورتال اطلاع رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عادی انگاری در کشور اتفاق افتاده است

وزیر بهداشت با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کووید ۱۹، گفت: افرادی که دوز سوم را تزریق می کنند تا ۸۰ الی ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود.

عادی انگاری در کشور اتفاق افتاده است
 

بهرام عین‌اللهی، در دومین جلسه اضطراری مدیریت بیماری کرونا با رویکرد سویه اومیکرون که با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت وبینار برگزار شد، افزود: امروز به مرز تزریق ۱۱۴ میلیون دوز واکسن رسیده ایم که با تلاش جهادی تمامی دانشگاه‌ها حاصل شده است.

وی تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت برای انجام واکسیناسیون است، زیرا تعداد بیماران کاهش یافته و نباید فرصت را از دست داد. ما واکسن را در اختیار تمامی استان‌ها قرار داده ایم و امیدواریم هموطنانی که هنوز مراجعه نکرده اند، سریع‌تر اقدام کنند.

 

عین اللهی گفت: اولین قدم ما تکمیل واکسیناسیون است. بنابراین توصیه اکید ما به دانشگاه‌ها این است که مراکز تجمیعی افزایش یابد تا مردم معطل نشوند، علاوه بر اینها، به واکسیناسیون فعال هم نیاز داریم تا تیم‌هایی برای واکسیناسیون افراد سالخورده و ناتوان به منازلشان اعزام شود.

 

وزیر بهداشت عنوان کرد: متأسفانه اراده مردم در رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده است و عادی انگاری صورت می‌گیرد، لذا دانشگاه‌ها در هر استانی باید با فرهنگ سازی مناسب، مردم را تشویق به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک کنند. دانشگاه‌ها همچنین در وضعیت کشیک‌های ۲۴ ساعته و آماده باش به سر برند و در مورد مراکز درمانی و بخش‌های کرونایی نیز آمادگی لازم داشته باشند.

 

عین اللهی بیان کرد: پاندمی کرونا همه کشورها را درگیر کرده است و در تمام سازمان‌های پزشکی جهان ثابت شده که اولین و مهم‌ترین راه مقابله با بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون است.

 

وی افزود: متأسفانه واکسیناسیون نامتوازن در دنیا و خودخواهی برخی کشورهای برخوردار، منجر شده که این بیماری کنترل نشود. در کشورهای برخوردار، واکسیناسیون بالای ۶۰ درصد و در کشورهای آفریقایی، ۶.۵ درصد انجام شده است، وقتی که این ویروس بتواند به راحتی در کشوری گردش کند، این امکان را به ویروس می‌دهد که دچار جهش شود؛ کشورهای برخوردار هم باید بدانند که اگر این نابرابری ادامه یابد، به ضرر خود آنها و به ضرر تمام جهان است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ویروس همچنان وجود داشته و کنترل نمی‌شود. بنابراین، سازمان‌های بین المللی باید تلاش کنند که واکسیناسیون در تمام کشورها انجام شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در کشور ما در سه چهار ماه اخیر، با زحمات مردم و لطف خداوند، واکسیناسیون بسیار خوب انجام شده و ما امروز در مورد دوز اول واکسن به مرز ۸۷ درصد رسیده ایم و در اکثر شهرستان‌ها نیز بالای ۹۰ درصد یک دوز واکسن تزریق شده است. در مورد دوز دوم نیز به ۷۶ درصد رسیده ایم، یعنی تقریباً ۵۰ میلیون نفر دو دوز واکسن تزریق کرده اند و چنانچه ۸ میلیون نفر دیگر دوز دوم را تزریق کنند، پروسه تزریق دو دوز واکسن کامل شده و به آمار ۹۰ درصدی می رسیم. البته در هیچ جای دنیا واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی انجام نشده و بالاخره عده‌ای از واکسن فرار می‌کنند.

 

عین اللهی گفت: بر اساس تحقیقاتی که در افراد واکسینه شده صورت گرفته، میزان آنتی بادی‌ها بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و یکی از دلایلی که در کشورهای اروپایی مجدداً کرونا اوج می‌گیرد، همین کاهش میزان آنتی بادی‌ها است که به دنبال آن دوز سوم را آغاز کردند.

وی گفت: در کشور ما میزان واکسیناسیون در ماه‌های اخیر به خوبی انجام گرفت، لذا مردم را به تزریق دوز سوم دعوت می‌کنیم، دوز سوم آنتی بادی‌ها را بالا می‌برد و افرادی که دُز سوم را تزریق می‌کنند تا ۸۰ الی ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود. بنابراین، بزرگترین توصیه ما این است که مردم دوز سوم را انجام دهند. بر اساس تصمیمات ستاد، از امروز افراد ۱۸ سال به بالا نیز می‌توانند دوز سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

 

وزیر بهداشت عنوان کرد: از امروز تمام مراکز واکسیناسیونی که در طرح واکسیناسیون فعال بودند، در سراسر کشور فعال خواهند شد تا مردم منتظر واکسن نباشند و در صف معطل نمانند. باید بتوانیم میزبان‌های خوبی برای مردم باشیم.

عین اللهی بیان کرد: سرعت انتشار ویروس اومیکرون از سویه های قبلی بیشتر است و در یک و نیم روز می‌تواند دو برابر شده و رشد تصاعدی پیدا کند و آمار مبتلایان را بالا ببرد. به همین دلیل از امروز به تمامی مراکز درمانی آماده باش ۱۰۰ درصدی اعلام کرده ایم.

 

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جلسه اضطراری مدیریت کرونا که با رویکرد سویه اومیکرون برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز در جلسه وبیناری با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کردیم که مراکز واکسیناسیون را افزایش داده و مراکز تجمیعی نیز فعال شوند. همچنین تاکید کردیم که بر اجرای پروتکل‌ها بیشتر نظارت شود، چراکه مردم تصورمی کنند کرونا رو به اتمام است و عادی انگاری می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

وی گفت: فعلاً رستوران‌ها و تالارها تعطیل نمی‌شود، اما به این شرط که تمامی پرسنل از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در مورد مدارس نیز که به صورت نیمه حضوری است، به همین منوال ادامه پیدا می‌کند. اما با توجه شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند. باز هم از آموزش و پرورش و مدارس خواستاریم که پروتکل‌ها شدیداً رعایت شود.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از انتشار اومیکرون، زدن ماسک است. تجمع‌ها نیز بسیار مهم است، چند ماه قبل به صورت آزمایشی استادیوم‌ها بازگشایی شد و مردم برای تماشای بازی فوتبال اجازه حضور پیدا کردند، اما مشاهده کردیم که نکات بهداشتی به خوبی رعایت نشد، به همین دلیل در بازی‌های دیگر مجوز داده نشد. چنانچه در تجمع‌ها پروتکل‌ها رعایت نشود، مجبور به محدود کردن آنها هستیم.

 

وزیر بهداشت در خصوص قرنطینه‌های هوشمند گفت: در حال حاضر، افراد به شرطی می‌توانند به مسافرت بروند که دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند.

وی گفت: اکنون پنج مرکز تولید واکسنمان از جمله فخرا، رازی، برکت، پاستور و سیناژن، تأیید شده و از پلتفرم‌های مختلف برای ساخت این واکسن استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر واکسنمان کافی است، ادامه داد: ۱۷۵ میلیون دُز واکسن در دسترس مان قرار گرفت که از این میزان، ۱۱۳ میلیون دُز مصرف شده و مابقی نیز موجود است.

وی در خصوص ارسال پیامک برای نوبت دهی واکسیناسیون گفت: در مورد پیامک‌ها بازهم توصیه می‌کنیم که نه تنها در مورد دُز اول و دوم، بلکه در مورد دُز سوم نیز انجام شود و به مردم یادآوری کنند. زیرا اقدام خوبی بود.

 

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بازهم به زدن ماسک تاکید می‌کنم. برای مثال کارمندانی که داخل یک اتاق نشسته اند، معمولاً ماسک شأن را در می‌آورند و تصور می‌کنند که چون صمیمی هستند به یکدیگر ویروس را منتقل نمی‌کنند. درحالیکه تصور اشتباهی است و ممکن است که همکاران خود را مبتلا کنند. مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند ما را گرفتار کند، عادی انگاری است. اگر فردی احساس می‌کند مبتلا است باید حتماً تست دهد و زودتر به درمانگاه مراجعه کنند تا زودتر تشخیص داده شوند.

عین اللهی در خصوص دورهمی های خانوادگی گفت: بیشترین گرفتاری ما زمانی است که تجمع‌ها و دورهمی های خانوادگی انجام می‌شود. حتی اگر یک نفر به اومیکرون مبتلا باشد، بقیه افراد نیز مبتلا می‌شوند و بهتر است مردم تجمع‌ها و دورهمی ها را کاهش دهند و تا جایی که می‌توانند، حتی در جمع خانواده نیز از ماسک استفاده کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • خدایار امیری ارسالی در

      کسی ازایشان نظرنخواسته حرف نزنن میگن گنن بچه‌های خودتون کجامیان امتحان میدن

      • ناشناس ارسالی در

        بچه ها خودشونم حتما به خاطر اینکه باباشون یه کاره مملکته مجازی میدن
        برای کلاس های رفع اشکال و تقویتی مدارس کرونا خست و محدودیت کلی هم پول جزوه میگیرن آخرم درست درس نمیدن از اول سال از ما فقط نزدیک ۳۰۰ تومان پول جزوه گرفتن این چه وعضیه ما کرونا بگیریم چی خاک تو سرتون با اون تصمیمات اهمقانتون واقعا برا خودم متاسفم

      • علی حیدری ارسالی در

        اصلا به فکر ما نیستن که نگران بشنوم باشین یا نه ایشالا سر بچه های خودتون بیاد

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا خطرناک اگر بچه ها برنحضوری بدهند ببندید مدرسه رو

      • ناشناس ارسالی در

        ما نمیفرستیم بچه های خودتون برن

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی تا چن روز دیگه همه مملکت و اومیکرون گرفت چه جوابی دارید بدید البته برای شما همیشه دیوار حاشا بلنده

    • ناشناس ارسالی در

      بجهنم الهی خیرو خوشی نزنید جناب مسول الهی عزیزت دچار بشه تا بفهمی نهایت رد میشن گناهش گردن شما بی شعورهاست

    • رضا ارسالی در

      خودشون هم نمیدونند دارند چه غلطی می کنند
      مگر نگفته بودند اگر شرایط نامساعد شد؛ مجددا قرنطینه اجرا می‌شود؟!!!!
      ظاهرا خیلی مشکلاتشون اساسی!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      والا یکی نیست بگه آخه مگه اینا حضوری درس خوندن که حضوری هم امتحان بدن.الان پسره من دو هفته هستش از مدرسه که دوستش مریض بوده مریضی گرفته نه مدرسه نمیره نه شاد هست که درس بخونه کلا عقب مونده .الان تکلیف چیه؟

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا گیرن که امتحان ها را هم بدون هیچ مشکلی پشت سر بذارن ولی آیا میتونین ویروس را کنترل کنید اون کسی که این آیین نامه را صادر کرده باید کرونا به جونش بیفته تا حرف ما تو کله منگش بره انشاءالله انشاءالله

      • ناشناس ارسالی در

        گل گفتی

      • بی نام ارسالی در

        بچه های ما چجوری با استرس بیان امتحان بدن یه جا استرس کرونا یه جا استرس امتحان واقعا که بی مسولیتی هستید شمای که گفتید حضوری فکر کنم تا حالا کرونا نگرفتی که بفهمی دردش و خرجش چجوری است اگه بچه های ما کرونا گرفتن شما جواب گو هستید شما خرج و مخارجش رو میدین فکر کنم که شما با کرونا گرفتن همه ملت پول جمع میکنید و الان هم دلتون به حال هیچ کس نمیسوزه
        واقعا که!!😬😬

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا گل گفتی

    • ناشناس ارسالی در

      اگر بچه هاي خودتون هم بودن همين حرف رو ميزدين!
      مگع نگفتین قرنطینه؟
      کو؟
      اگع بچه ها اومیکرون بگیرن کي جواب كو هست؟

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا جای تاسف داره برای وزیر آموزش و پرورشی که اینقدر باید بی‌کفایت باشه
        بعد از دوسال بچه ها باید به اجبار به مدرسه برن و تمام وجودشون با استرس پر بشه

    • من ارسالی در

      امتحان حضوری=شیوع امیکرون =افزایش تعداد مبتلاها=مرگ دانش آموزان ✌️

    • بی نام ارسالی در

      هیچکس قبول نمیکنه بچه اش بره امتحان حضوری.

    • ناشناس ارسالی در

      نمیدونم چرا مدارس را تعطیل نمیکنن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مسولین آموزش و پرورش اونجا که لازم است تصمیم قاطع بگیرند سکوت می کنند و اونجا که لازم نیست تأکید می‌کنند مثلا براي بودجه و دفاع از حق و حقوق معلم ها سکوت مطلق می‌کنند

    • ناشناس ارسالی در

      آهان چیشد جمع شدن شب یلدا احتمال هست امیکرون بگیریم اما حضوری امتحان دادن هیچی شون نمیشه آره؟واقعا که خیلییی بی شرفین خدا لعنتتون کنه باجون بچه های مردم بازی میکنید جدا از اینا اخه مگه درس حضوری یادگرفتن که حضوری امتحان بدن با این کارتون استرس انداختین به بچه ها بدبختا نمیدونن استرسه امتحان داشته باشن یا کرونا وامیکرون انصافم خوب چیزیه والا

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا منظورتون چیه وقتی آقای دکتر اعلام میکنند که این بیماری اثرش و سرایتش از بقیه بیشتر چرا تعطیل نمیکنید؟؟؟

    • بتی ارسالی در

      شما بگید کی میاد بچشو دستی دستی به کشتن بده بعدش هم مگه مدارس حضوری بوده که امتحانات حضوری باشه خدا ازتون نگذره اگه بچه های مردم از درس بیفتن باعث وبانیش شمایید


    • ناشناس ارسالی در

      اگه ما کرونا بگیریم بمیریم شما پاسخگویید؟؟
      آموزش پرورش غلط کرده که چنین حرفی زده
      بابا ما آموزشمون مجازیه پس چرا باید امتحان حضور بدیم؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      اگه بچه من مریض بشه.آموزش پرورش رو سرشون خراب میکنم.

    • Amirreza ارسالی در

      با سلام و خسته نباشید
      من از تصمیماتی که گرفته شده خبر ندارم حالا چی شده که این تصمیم رو گرفتن
      ولی اینو میگم که جناب آقای نوری وزیر محترم و بقیه اساتید و بزرگواران که این تصمیم رو گرفتن حالا شاید محاسن هایی داشته باشد،اعم از عدم تقلب و حالا...کاری ندارم
      ولی قطعا کرونا موج خواهد گرفت و کنترل اش در کشور دشوار خواهد شد و من خودم دانش آموز هستم و تو مدرسه نمونه دولتی هستم و با قاطعیت میگم که بچه ها رعایت نمیکنند و حالا بازم شما صلاح ما دانش آموزان رو بهتر میدونید.
      خدا یار و نگه دار تان.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا بی احساس هستید.بایدکسی بمیرد تاتعطیل کنید.امتحانات کلاس نهم رامجازی کنید.ادم هستن بگیرن کی به گردن میگیره

    • ناشناس ارسالی در

      هرکسی هم کرونا گرفت تنها راهی که آموزش و پرورش می کنه مثل همیشه انکار انکار و خیلی ساده می گذره می گه به ما چه کو کرونا کی گرفته کی داده

    • ناشناس ارسالی در

      فساد ها
      کثافت ها

    • ناشناس ارسالی در

      امتحان آنلاین نه به امتحان حضوری

    • ناشناس ارسالی در

      به نظر من ،ما بایدهمگی به عنوان اولیا اصلا اجازه ندهیم بچه هامون به مدرسه برند هم برای کلاس ها و هم برای امتحانات مسئولین بچه های مارو موش آزمایشگاهی کردند اگه خودمون نگذاریم بچه هامون به مدرسه برند مجبورند غیر حضوری امتحان بگیرند الان دوسال هست دانش آموز امتحان حضوری رو تجربه نکرده شروع مدرسه رو با امتحان ترم اول می خوان شروع کنند

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا نمی‌فهمن استرس از یه طرف و بیماری از یه طرف می‌گن‌ قرنطینه باید باشه و اجرایی نمیکنن خدا لعنتشون کنه که فقط حرف مفت میزنن فکر مردم که نیستن حالا ما خودمون به جهنم مگه فقط خودمون تو خونه ایم‌مامان باباهامون چه گناهی کردن

    • مادر ارسالی در

      روتخت مرده شور خونه بشورن اون مسول بیشرفی ک جون بچه مردم براش اهمیت نداره ...چه امتحانی چحضوری وسط این همه مصیبت و مریضی و درس دادنای ابکی و ....خاک بر سرتون واقعا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام.خواهشا من دوسال هیچ کجا نرفتیم.امسال با باز شدن مدرسه پسر یک هفته در میان کامل میره .و میگه هیچ دانش آموز و دبیری رعایت نمیکنه پرتو کولهای بهداشتی. مدیر های مدرسه و بقیه دبیر هها شعار میدن .ما رعایت میکنیم.نمیخواهیم اصلا درس بخونن چی واجب تر از سلامتی بچه هامون.تعطیل کنید مدارس کل ایران. از کشور ههای خارجی یکم یاد بگیرید

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا خواهشمندم ازشمااموزش وپرورش که مدرسه روتعطیل کنیدوامتحانات غیرحضوری اجرابشه صرفافقط بخاطرامیکرون ،مادوست نداریم بچه هامون مریض بشن،بی درک و فهم ها

    • ناشناس ارسالی در

      مگه بچه های ما حضوری خوندند حضوری امتحان بدن فقط پایه نهم دهم ودوازدهم باید حضوری باشه چه بلای سر بچه ها میارین

    • ناشناس ارسالی در

      نظر هیچ کس مهم نیست اهمیت نمیدن ...فقط الهی خیر نبینن که با تصمیمات خود جان بچه هامون رو به خطر میندازن ...بچه های خودشون قرنطینه هستن

    • ناشناس ارسالی در

      من به عنوان یک دانش اموزمیخواستم سوال که دانشجویان اختیار برگزاری امتحانات حضوری سامجازی روبه دانشگاهشون واگذارمیکنن اما مال دانش اموزان که جمعیت زیاد وامکانات کم دارند این اقا یه شبه خواب نمامیشه میگه حتماباید حضوری بدن همه خیلی معذرت یعنی ایشون وضع مدارس غیرانتفاعی روبادولتی یکی میدونه روزاول که اعلام کردن اومیکرون اومده گفتن مدارس تعطیل فرداش میان میگن مدارس حضوری هه باید بمیریم تاخیالتون راحت بشه مگه ماگوشت قربونیم که اینجوری میکنین

    • راضیه ارسالی در

      اصلا جون بچه های مردم براتون مهم نیست اونوقتی که باید به فکر درس خوندن بچه ها باشید نیستید الان که اوضاع به این صورته خیلی اهمیت پیدا کرده اگر بحث سواده الان خیلی از بیسوادا شغلهای مهم دارن

    • ناشناس ارسالی در

      خوب باید تعطیل کنند بااین امکانت کمی که دارن واقعا باید کسی بمیره که تعطیل بشه

    • ناشناس ارسالی در

      چرابچه های ماکه ابتدائی هستن و واکسن نزدن بایدمدرسه برن وامتحانات هم حضوری باشه
      البته بغیرازتهران

    • ابراهیم ارسالی در

      خواهش میکنم مجازی کنید ما اصلا تو خرج خونه و اجاره خونه موندیم اگه کرونا بگیریم حتی پول یه شربت سرما خوردگی را هم نداریم حالا ان شاءالله وقتی هوا خوب شد که تونستن پنجره ها را کامل باز کنن دوباره حضوری کنین اینا هم بچه های خودتون هستند این کار را نکنین

    • ناشناس ارسالی در

      چع تضمینی وجود داره ک من برم امتحان بدم و درگیر این ویروس کوفتی نشم؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      من این مدت بچم و نفرستادم مدرسه و فقط غر زدن معلم ها رو شنیدم که میگفتن چرا بچه شما نمیاد حضوری ،،ولی در کل من نفرستادم ،،هر چی میخاد بگه معلم مهم نیست ،،ولی متاسفانه یک سری از بچه ها که خود شیرین کن هستن میرن مدرسه و کار ماها که اجازه نمیدیم بچمون بره مدرسه خراب میکنن ،واقعا نمیدونم این سری از بچه ها چه خانواده هایی دارن ،من این توصیه رو به همه عزیزان دارم بعد از امتحانات دی ماه هم به هیچ عنوان قبول نکنید مدارس حضوری بشه

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا اقای ساکی نمیدونم چرا سر لج افتادن و اصرار به امتحان حضوری دارن اقا جان ما نمیخایم جان بچمون و با درس طاق بزنیم شما چرا اصرار داری این وسط شدی کاسه داغ تر از آش و دلسوزی بی جا میکنی

    • ناشناس ارسالی در

      برا چی وقتی ما دوسال مجازی بودیم و هیچی از درس نفمیدیم الان میان میکن امسال حضوری چرا واقعا ؟
      اصن ما کرونا بگیریم شما جواب گویید ؟
      تو مدرسه هیچکس رعایت نمیکنه و قطعا اگ تا الانم کرونا نگرفتیم بریم مدرسه کرونا میگیریم

    • .... ارسالی در

      چقدر می تونن نفهم بی شعور باشن مگه پیام سال امتحان دی ماه مجازی نبود تازه آمار کشته ها کرونا کمتر بود حالا امیکرون اومده کرونا هم هست باز هم دست از لج بازی بر نمی دارن خدا ازشون نگذر حرومشون باشه اون پولی که می گیرن که انقدر قدو پس فطرتن خوب فکر کنین این بچه ها بچه های خودتونن چه جوری دلتون می یاد

    • ناشناس ارسالی در

      تمامی متخصصین عفونی تاکید دارن مدارس و تعطیل کنید ولی متاسفانه اقای ساکی حرفا رو نمی‌شنوند یا خودشون به کوچه علی چپ‌زدن ...از خواب بیدار شو لطفااااااا

    • ناشناس ارسالی در

      امتحانات رو مجازی کنید یک مشت ادم تفهم وبی سواد جمع شدن دورهم دیگه برای خودشون میبرن ومیدوزن امتحانات رو مجازی کنید میخواید دانش آموزان رو بکوشید

    • المیرا ارسالی در

      شما دارید بااین کارها مملکت ایران رونابود کنیداگه بچه هابرن مدرسه کرونابگیرن وبمیرن ملت ما میخواد چطورپیشرفت کنه یاامتحانات روغیرحضوری میکنید یامیرم توی همه جااعتراض میکنیم

    • 👨‍⚕️ ارسالی در

      سلام لطفا مدارس رو تعطیل کنید تا بیماری اومیکرون زیاد نشده لطفا به فکر ما دکتر ها هم باشید خسته شدیم لطفا .اومیکرون شوخی نیست التماس میکنم مدارس رو تعطیل کنید تا کشور از شر این بیماری راحت بشه لطفا

    • 🧑‍⚕️ ارسالی در

      سلام و خسته نباشید خدمت همه کسانی که مسئول اموزش و پرورش هستند لطفا به فکر ما دکترها هم باشید خسته شدیم لطفا مدارس رو تعطیل کنید تا بیماری زیاد نشه لطفا بیماری اومیکرون بیش از ۱۵ نفر را گرفته و از رده سنی ۱۸ به پایین در مرعض خطر قرار دارند لطفا لطفا جان همه مردم در خطر قرار دارد لطفا لطفا لطفا اگه به فکرما دکترا نیستین لاقل به فکر نصل های اینده ی ایران باشید ایران در مرعض خطر قرار گرفته لطفا همه باهم همکاری کنید تا ایران را از دست بیماری نجات بدیم لطفا لطفا لطفا 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا با جون بچه هامون بازی نکنید امتحانات رو غیر حضوری کنید مگر کلاسها از اول حضوری بوده که حالا امتحانات رو میخواید حضوری کنید و سلامتی بچه ها رو به خطر میندازید وقتی همه امتحانات رو حضوری بدن و همه کرونا بگیرن وشرایط قرمز بشه دیگه چه فایده داره دیگه نمیتونید جمعش کنید
      پس قبل از قرمز شدن شرایط خطرناک کرونایی امتحانات رو غیر حضوری کنید

    • علی ارسالی در

      ما که بچمون رو نمیفرستیم.یک نفر نمیتونه برای یک ملت تصمیم بگیره. اینم این تصمیم کهبا جون بچه ها سروکار داره

    • ی دانش آموز بدبخت ارسالی در

      #نه به امتحان حضوری✌️

    • ناشناس ارسالی در

      چون خودشون اجاقشون کور بچه ندارن

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا که بچه ها ما نمیزاریم بچه ها برن جون بچه ها مهم تر از درس واقعا که

    • ناشناس ارسالی در

      الهی خیر نبینید به حق فاطمه زهرا که اصلا سلامت وجون مردم واین طفل معصوم ها براتون اهمیت نداره .ما که دستمون کوتاهه ولی حوالتون میکنیم به خدا

    • Sss ارسالی در

      شعر نگید امیکرون سر جلسه امتحان حضور نداره

    • ناشناس ارسالی در

      من خودم دانش آموزم حقیقت اینه که از اول آموزش آنلاین تا الان هیچی یاد نگرفتم اگه تعطیل بود مدرسه هیچ فرقی نداشت .
      الان کلاس هشتمم اگه بهم بگن حضوری یبار دیگه باید هفتمو بخونی حتما اینکارو میکنم .
      خواستم بگم که مت ها توی آنلاین هیچی یاد نگرفتیم و تقلب تنها راه چاره ست
      بعد شما میخواید با ویروسی که اگه یه نفر داشته باشه می‌تونه کل مدرسه رو کرونایی کنه امتحان حضوری بگیرید
      اگه آینده ماها براتون مهمه اول باید زنده بمونیم که آینده ای داشته باشیم

      • ناشناس ارسالی در

        امتحانات رو مجازی کنید یه کم به حرف و نظرات ما اهمیت بدید ‌.این ماییم که میخوای بریم و جونمون در خطره .ما راضی نیستیم به رفتن و حضوری بودن.امتحانات پایه نهم رو مجازی کنید

      • ناشناس ارسالی در

        امتحانات رو مجازی کنید.هیچکی راضی نیست

      • ناشناس ارسالی در

        مجاااازی کنید پایه نهم

      • ناشناس ارسالی در

        امتحان کلاس نهم رو مجازی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا فقط شب یلدا کرونا میگیریم بچه هامون برن مدرسه کاری نمیشن چرا اینقدر احمقانه تصمیم میگیرین برای جون بچه های ما نه اینکه مدرک بگیرن سریع بهشون کار میدین برای فرزند خودت هم اینطوری تصمیم میگیرید

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا‌که‌ما‌الان‌تو‌خابگاهیم‌نزدیک۷۰نفر‌
      هستن‌‌بدون‌ماسک‌وقتی‌غذا‌میخوریم‌
      بعضی‌یا‌سرفه‌میکنن‌‌پنجره‌هام‌باز‌نمیکنن‌
      چون‌سرده‌‌الان‌من‌رفتم‌تست‌دادم‌جوابش‌
      مثبت‌بود‌‌من‌چه‌گناهی‌کردم‌که‌باید‌قربانی‌
      بشم‌‌بچه‌های‌خودتون‌اگر‌یک‌مو‌از‌سرشون‌
      کم‌بشه‌کل‌ایران‌تعطیل،میکنید‌اصلا‌واسه‌ما‌ارزش‌قاعل‌نبستید‌تازه‌میگید‌نسل‌جوان‌کمه‌به‌دددددرک‌که‌کم😠

    • ناشناس ارسالی در

      چه عالی
      همه ادارات و مکان ها باز هست.مدرسه هم باید باز باشه دیگه.شاید تا ۱۰ سال دیگه کرونا کاملا از بین نره ،بچه های ما چه گناهی کردند که بهترین و شیرین ترین دوران زندگی شون و باید در خونه بگذرند.

      • Zzz ارسالی در

        خفه شو

      • ناشناس ارسالی در

        اگه بچه ها خودتون بودن حضوری میکردین ب خدا قسم که نه /الانم اقای ساکی کاسه داغ تر از اش نشو مدارس و امتحانا غیر حضوری کن/بیشتر از اینم گنخور ضرر داره واست

      • .... ارسالی در

        بیا پایین از دست بچت خسته شدی به ما چه خودت بکشش

      • ناشناس ارسالی در

        ابله اگه تا ۳سال دیگه اینجوری باشه هیچ ادمی روی کره ی زمین باقی نمیمونه چه برسه ۱۰ سال دیگه، شاید توی نادان باشی؟؟؟😕

    • ناشناس ارسالی در

      انقدر لجبازی کنید سر امتحان حضوری تا همه بچه ها و خانواده ها رو مریض کنید .خیر نبنید از زنرگیتون که امتحان حضوری مذارید بچه ها رو مریض کنید بعد سب یلدا را میگید دور هم جمع نشید ابلهان ببوجدان

    • مهسا ارسالی در

      تا یه نفر از دانش اموزان شهید نشه اینا دست بردار نیستن😭💔

    • ناشناس ارسالی در

      من یه دانش آموز کلاس هفتمی هستم
      ما جونمون برامون مهم تره تا نمره ترو خدا ما نمیخام
      نمره بگیریم مگه جون مااز ابتدایی ها کم ارزش تره

      • ناشناس ارسالی در

        بابا ما خانوادگی ومیکرون گرفتیم هرکی رو مبینیم گرفته بابا تور خدا تعطیل کنید بچهای ما که نسل بیسوادن یه امسال هم تعطیل کنید بزارین زنجیره قطع شه والا باز دنیا رو پر میکنه

    • ابوذر ارسالی در

      من به دخترم اجازه نمیدم که داخل این شرایط کرونا و امیکرون به مدرسه بره

    • مدی ارسالی در

      واقعا متاسفم برای مسئولین بی درک و فهم،ما بریم امتحان حضوری بدیم چه سودی برای شما داره؟ها؟مگه ما تا الان حضوری درس خوندیم که الان بریم امتحان حضوری بدیم؟ کرونا بگیریم شما پاسخ گویید؟هه هه واقعا خنده داره

    • ناشناس ارسالی در

      عمرن بچه ام بفرستم که امتحان حضوری برن نه اینکه مدارس پیشرفته وتمیزی دارید

    • ... ارسالی در

      حرفی ندارم واقعا
      متاسفم برای مسئولین بی درک و فهم

    • خسته از این اموزش و پرورش ارسالی در

      یه مشت بی سواد به درد نخور الکی اصرار به حضوری بودن مدارس دارن
      من مریضم اما نتونستم تست بدم چون تست ۲۷۰تومنه کسایی که دومین بارشونه۷۰۰تومنه (مدرسه هم میگه باید بیام مدرسه یا جواب تست ببرم)و من با همین وضع میرم مدرسه واسه امتحانات
      مردم الکی دلتونو خوش نکنید کرونا کم نشده فقط تست گرون شده و دیگه کسی که اولین بارشم باشه رایگان نیست تست

    • دانش آموزی که بخاطر مسئولین بی کفایت دو بار کرونا گرفت‌..... ارسالی در

      فقط میتونم بگم متاسفام برای اون مسئولی که بچه هاش خارج درس میخونن تو بهترین امکانات الان خارج هم تعطیل کرده منتها نه تصمیم گیری بر مبنای چهار تل مسئول بدرد نخور هست تو این اوضاع بد اومیکرون میگه همه چی باید حضوری باشه یا نمی فهمی یا ازدلخواه می خوای کاری کنی دانش آموزان یا اومیکرون بگیرن بمیرن یا ترک تحصیل کنن چون میدونن تو این مملکت هیچ آینده ای ندارند

    • Fateme ارسالی در

      خاک تو سر اون مسئول احمق با این تصمیمای مضخرفش از اول سال مجازی بودیم نزدیک امتحانا که شد حضوری؟!
      با این وضع کرونا یعنی راضین بمیریم ولی یکم به مغز پوکشون فشار نیارن
      باور کنید امتحانا که تموم شه باز مجازی میکنن ایشالا سر بچه هات بیاد کثافط

    • Fateme ارسالی در

      شب یلدارو میگن جمع نشید اونوقت بریم مدرسه کرونا نیس؟!

    • bahar ارسالی در

      دولت ایران به حرف مردمش توجهی نداره
      پس الکی به خودتون استرس وارد نکنین اونا کاریو میکنن که به نفع خودشونه
      ما هیچ کاره ایم توی این جامعه
      باید با اتفاقات کنار بیایم

    • ناشناس ارسالی در

      اون دانش اموزی که داره میره مدرسه تا امتحان بده علاوه بر این که قرار از همکلاسیاش بیماری بگیره باید از وسایل عمومی استفاده کنه که سرشار از بیماره لطفا ب فکر باشین

      • ناشناس ارسالی در

        نه به امتهان حضوری شما کی هستین وچجور آدمایی هستین وجدان ندارین من چجور با بودن کرونا بچم بفرستم واسه امتهان مگه دانش آموزا انسان نیستن مگه خانودها چه هستن که باید همیشه تحمل دردرو بکنن

    • ناشناس ارسالی در

      ایشالا بچه هاتون کرونا بگیرن ایشالا خودتون کرونا بگیرید که به فکر دانش آموزان بی گناه نیستید واقعا چه گناهی کردن بچه ها که بیان امتحان حضوری بدن و خدای نکرده کرونا بگیرن

    • مریم همتیان ارسالی در

      امتحانات نباید حضوری باشه

    • متین میلانی ارسالی در

      بخاطر یه نفر ببندن ؟تیترتون خیلی بده

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا واقعا واقعا براتون متاسفم!

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اقای ساکی محترم الهی خودت به این درد دچار بشی تا بفهمی ولی به قول مردم خودت را به خری زدی نمیفهمی اوضاع خیلی یده این امتحان حضوری چه صیغه ای هستش که اصرار داری بچه های دبستانی حضوری برن برای امتحان خدا از سرت نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      الان شب یلدا بود ولی ما امتحان داشتیم فرداش🙁🤲

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی دانش اموزی رنگ کلاس ومعلم راندیده وشاید واکسن کافی هم دریافت نکرده امتحانات حضوری به دور از تدبیربوده به خصوص در استانه موج سهمگین ششم.

    • ناشناس ارسالی در

      اگه یه نفر روز اول مریض بشه بقیه امتحانشو چجور بده

    • غزل ارسالی در

      ما ادم نیسیم؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا واقعاا ؟
      وقتی کرونا هست اومیکرون هم اومده ... چرا امتحانات مارو حضوری میزارید ؟
      بعدشم مگه یازدهم ها امتخاناشون نهایی هستند که باید حضوری برن ؟
      و در ضمن منی که الان مریض هستم و آنفولانزا گرفتم تکلیفم چیه ؟ نرم مدرسه صفرر میشم برم مدرسه خب سیستم ایمنی بدنم اومده پایین که مریض شدم و قطعا یکی از این ویروس ها ی لعنتی رو میگیرم !!!!!!!!
      تکلیف ما چیه ؟؟ ما تو نون خوردن خودمون موندیم اگه مریض شدیم شما خرج دکتر ما رو میدی اونوقت تو شهرستان ها ک تا دکترو میگی سلام میگه اول پول بده بعد جواب سلامتو میدم !!!
      می ضمانت منو میکنه که برم مدرسه مریض نشم شما ؟!
      معلومه که نه ، مریض شدم اونوقتهذکه میگی غلط کردی رفتی ، میخاستی نمیرفتی مگه ما مجبورت کردیم ..!!! بله که مجبور کردین با این کارتون !!
      دریغ از یکم درک و فهم !!!

    • یاس ارسالی در

      ما مخالف امتحانات حضوری هستیم

    • #نه_به_امتحانات_حضوری ارسالی در

      بابا مگه شماها نمی بینید که مردم همه رو به مرگ هستند ؟؟؟
      من خودم مریضم دارم می میرم،هرکس رو هم که میبینم یا باهاش حرف میزنم آنفولانزا گرفته ..چطور میخواین ما رو بفرستید مدرسه زیر سقف بسته بدون اینکه هوای تازه رد و بدل بشه !!!!!در صورتی ما رو میفرستید مدرسه که هدفتون کشتن ما باشه !!!!! بابا دست از سرمون بردارید ما نمیخواییم مریض بشیم کی رو باید ببینیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مادر جان سوز ارسالی در

      خاک تو سرتون که نمیتونید یه تصمیم درست بگیرید ، من یه مادر تنهام بدون شوهر دارم بچه مو بزرگ میکنم حتی توان خریدن نان را هم ندارم چطور شما امتحانات را حضوری میکنید وقتی که هنوز بیماری ریشه کن نشده و سویه ی جدید اومده ..اگه بچه م بره مدرسه و مریض بشه از کجا ببرم دکتر خرجش بکنم ؟!! هر چی خاک عالمه تو سرتون که یه مشت بی سوادید و بی فرهنگ هستید ..اسم خودتون رو گذاشتید وزیر وزرا و هیچی از درد مردم نمی دانید و نمی فهمید ..بازم تاکید میکنم خاک عالم تو سرتون خودتون و تصمیم هاتون ..ایشالله بر سر خودتون و خانواده هاتون بیاد نداری و بدبختی و فقر و هر چی مریضیه !!

    • ناشناس ارسالی در

      مگه حضوری درس خوندیم که میخاین حضوری امتحان بگیرین والا دو سال داریم مجازی درس میخونیم هیچی بلد نیستیم بعد توقع دارین حضوری امتحان بدیم

    • یه بنده خدا ارسالی در

      اگه بچه خودت باشه تو این وضع میفرستیش بره مدرسه؟

      • 😐 ارسالی در

        آره والا. نمی‌زارن برن مدرسه. معلم خصوصی میارن پیش بچه هاشون تو خونه ازشون امتحان میگیرن

    • ناشناس ارسالی در

      کدام مدرسه درس میده و ا نمیرسد ببینیدتومجازی درسمیدن لعنت به اموزشوپرورش لعنت به مسولین چرا بچه ها شدن توپ بازی شما همه دارن از درس فراری میکنند تو کدوم قانون نوشته مجازی درس بدن حضوری امتحان صوری باز کردن لعنت بهتون امسال خیلیا امتحان نمیدن گناهش گردن شما مسولین گردن کلفت

    • .. ارسالی در

      ببخشید به دانش آموزان متوسطه که دوز سوم رو هنوز نزدید که میخواین امتحاناتشونرو حضوری کنید. دوز سوم رو بزنید انشالله نوبت دوم. من بعنوان یه دانش آموز متوسطه میگم مجازی. بقیه دانش آموزان متوسطه که حق رای دارن هم خیلی هاشون میگن نه. مگه پارسال ترم اول رو حضوری کردید؟ امسال هم ترم اول مجازی ترم دوم حضوری. بخدا بخاطر تقلب نیست. بخاطره شیوع اومیکرون. الان خیلی از دانش آموزان کرونا گرفتن. میگید بچه ها همه جا میرن فقط موقع مدرسه اینو میگن اون همه جا با مدرسه فرق داره یا همه به هم اطمینان دارن تو دورهمی یا توفضای بازن از بقیه فاصله دارن و اگه خدایی نکرده یکی یچیزیش بشه خود خانواده مسئولیت رو بعهده میگیرن. اما اگه موقع امتحانات دانش آموزان چیزیشون شد شما باید جوابگو باشید. واقعا نمیترسید؟ براتون متاسفم. شیطان تو جلدتونه.

    • .... ارسالی در

      چرا دروغ میگید. مجازی درس خوندین مجازی امتحان بدین. 😐😐😐 مدرسه ما همه بچه ها مجازی درس خوندن دارن حضوری امتحان میدن. حداقل خرداد رو حضوری میکردین. براتون متاسفم. خودتون رو پیش ما بچه ها خراب کردین

    • دانش آموز ارسالی در

      لطفا مدارس یازدهم انسانی را آنلاین کنید

    • ناشناس ارسالی در

      نننه من گشنمه

    • ناشناس ارسالی در

      ماشالله

    • ناشناس ارسالی در

    • عسل ارسالی در

      لطفا امتحان حضوری رو از ذهنتون بیرون کنید

      • پری ارسالی در

        اره واقعا من به خانم معلمم میگم اینو یا هر چیزی که تو کتاب هستو تو ضیح بده نمیدی اصلا هیچ وقت آنلاین نیست واقعا با این ویدیو های که از اینترنت میگیرین همه من نمی تونم خوب بلد شم

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا متاسفم آقای ساکی اگه بچه خودتم بود میزاشتی خب نمیزاشتی 😐
      واقعا متاسفم

    • .. ارسالی در

      با این وضعیت مدارس به یه یک گور دسته جمعی تبدیل خواهند شد ⁦:-)⁩

    • ناشناس ارسالی در

      یکم به جان دانش آموزا اهمیت بدین نمره مهمه یا جان بچه ها
      سیصد چهارصد بچه تو مدرسه ان یک نفر ناقل باشه ده ها خانواده رو بدبخت میکنن
      لطفا توجه کنید

    • Fatemeh ارسالی در

      من استان هرمزگان زندگی میکنم و دانش آموز
      کنکوری هستم شخصا ۳ بار توی این چند وقت که مدرسه بودم مریض شدم و مدیر نمره انظباتم هم میگه کم میکنم واقعا چرا وجدانتون کجا رفته لطفا مدارس رو آنلاین کنید. هدف درس خوندن هست که ما اگر مریض بشیم در سال کنکورمون این روز ها و تایم هارو از دست میدیم واقعا بفکر باشین لطفا باز آنلاین کنید.

    • زهرا ارسالی در

      فرق مدرسه و دانشگاه چیه که مدارس حضوری امتحان باید بدن و دانشگاه آنلاین. شمایی که میدونین با آموزش مجازی بچه ها چیزی یاد نگرفتن پس اصرارتون واسه امتحان حضوری چیه مثلا میخواین مچ بچه ها رو بگیرین. اگر واقعا قصد آموزش دارین از نوبت دوم شروع کنین آموزش حضوری و امتحانات حضوری بگیرین از بچه ها

    • زهرا حسنی ارسالی در

      انصاف نیست وزیر اموزش پرورش جون ما رو تو خطر انداخته !!!!!!! این در حق ما نیست ما هم جان داریم

    • ناشناس ارسالی در

      تو رو خدا امتحانات پایه نهم رو غیر حضوری کنید

    • ناشناس ارسالی در

      اگر کرونا بگیریم وبمیریم که میخاد جواب مارو بده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه