ارسال به دیگران پرینت

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

ناوشکن الوند سال آینده وارد بدنه عملیاتی نداجا می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن الوند به زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.

ناوشکن الوند سال آینده وارد بدنه عملیاتی نداجا می‌شود

امیر دریادار شهرام ایرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ماموریت آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی است و بنا شده ناوشکن الوند در یک رزمایش مرکب حضور داشته باشد، این ناوشکن با توانمندی و اقتدار و طی مسافت و زمان مشخص به کشور باز خواهد گشت.

ناوشکن الوند سال آینده وارد بدنه عملیاتی نداجا می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: برنامه ساخت ناوشکن طلاییه درحال پیشرفت بوده و در کنار اسکله کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس و همین روبه رو پهلو گرفته است.

امیر دریادار ایرانی افزود: تلاش داریم این ناوشکن در سال آینده به بدنه عملیاتی نداجا بپیوندد و ماموریت عملیاتی هم برای آن تعریف شده است و مسیر ساخت ناوشکن‌های کلاس جماران همزمان با طلاییه در جال جلو رفتن است و تفاوت کلاس طلاییه به جماران در این است که آشیانه بالگرد به کلاس طلاییه اضافه شده و می‌تواند تعداد بیشتری بالگرد همراه داشته باشد.

زیردریایی کلاس فاتح که در طرح ساخت قرار دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌این مسیر را با قوت و قدرت ادامه می‌دهیم به اضافه اینکه زیردریایی کلاس فاتح که در طرح ساخت قرار دارد و اولین نمونه آن وارد بدنه عملیات شده است و اولین ماموریت عملیاتی خود را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ به انجام رساند و سایر زیردریای‌ها هم به تدریج ساخته و به ناوگان این نیرو اضافه می‌شوند.

امیر دریادار ایرانی یادآور شد: عملیات‌های بهسازی با محوریت تیم فنی و صنعتی کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است البته از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای قرار داشتن در لبه فناوری و روزآمد نگهداشتن تجهیزات استفاده حداکثری می‌شود.

وی ادامه داد: این به دلیل خودباوری است که محققان کشور و پرسنل توانمند نداجا بدانند علم‌شان در صحنه عمل واقعی استفاده می‌شود و برای صحنه رزم قابلیت اجرایی دارد که بالاترین خودباوری است که برای عزیزان به همراه دارد.

وی بیان کرد:آنچه قابلیت عملیاتی دارد پای کار می‌آوریم تا چیزی در ذهن دانشمندان کشور وجود دارد به صحنه اجرا آورده شود، روزآمد بودن ۲ جنبه دارد شامل جنبه عملیاتی و تجهیزاتی دارد.

ناوشکن الوندجمهوری اسلامی و چهار زیر دریایی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش روز یکشنبه در آیینی به ناوگان نداجا پیوستند.

فرمانده کارنجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم گفت:ناوشکن الوند توسط متخصصین کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش با نصب و ارتقاء سامانه‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی با تلاش  ۴۶ هزار نفر ساعت بهسازی و نوسازی و به نیروی دریایی راهبردی ارتش الحاق شد.

ناخدا یکم ستاد سیامک پورگزازی  افزود: همچنین چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات۱۵ به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و صنایع دفاعی کشور پس ازتعمیر و تامین قطعات سامانه‌های الکترواپتیکی نصب بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش به توان رزم نیروی دریایی محلق شدند.

با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش بالگرد SH-۳D - ۳۱۶، هواپیمای F -۲۷ و هواناو BH-۷-۱۰۴ روز یکشنبه به ناوگان پروازی فرماندهی هوادریا نداجا پیوستند.

 فرمانده هوا دریا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دراین مراسم گفت: بالگرد ۳۱۶- SH۳D، هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هواناو(هاورکرافت) BH۷که به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین صنایع دفاعی کشور پس ازتامین قطعات و تعمیر به توان رزم نیروی دریایی محلق شدند.

ناخدا یکم ستاد محمد وکیلی افزود: این موفقیت با ۸۲هزار و ۱۹۲ نفرساعت تلاش متخصصان هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور،متخصصان هوا دریا نداجا و ۱۱ هزار نفر ساعت تلاش مداوم بر روی بالگرد SH۳D این بالگرد رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

 وی ادامه داد:همچنین متخصصان حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور با ۲۹ هزارو  ۴۹۲نفر ساعت کار مداوم بر روی هواپیمای بال ثابت F۲۷ این هواپیمای رزمی دریایی و ۸۴ هزارو ۷۰۰نفر ساعت کار مداوم بر روی هواناو(هاورکرافت) BH۷ این هواناو رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

وی خاطر نشان کرد:در مجموع ۵۴هزارو ۶۰ نفر ساعت کار تعمیری بر روی  چرخبال، هواپیما وهوانا انجام شده که ۱۳هزارو ۷۰۰ نفر ساعت آن برنامه‌ای بوده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه