ارسال به دیگران پرینت

بازار سهام روز یکشنبه

پیش بینی بازار سهام یکشنبه 28 آذر 1400

پیش بینی ها از بورس امروز 28 آذرماه چه می گویند؟ برخی تحلیلگران معتقدند بازار سهام روز یکشنبه را با چالش دیگری آغاز می کند.


پیش بینی بازار سهام یکشنبه 28 آذر 1400

پیش بینی ها از بورس امروز 28 آذرماه چه می گویند؟ برخی تحلیلگران معتقدند بازار سهام روز یکشنبه را با چالش دیگری آغاز می کند.

در معاملات روز یکشنبه بازار سهام، معامله گران در دو سناریو یا الگوی روز قبل را تکرار می کنند و بازار با شیب تندتری مسیر صعود را طی می کند که البته شرایط کنونی بازار احتمال آن را کم کرده است، مگر اینکه بازار از ناحیه بسته های حمایتی دولت از بازار سرمایه دوباره نسبت به دورنما امیدوارتر شود که البته این فرآیند اعتمادسازی هم زمانبر است.

فروشندگان بورس مانع صعود شاخص کل می شوند؟

در سناریوی دیگر ممکن است فروشندگان که این روزها در موقعیت برتری قرار دارند، دوباره مانع صعود شاخص کل بورس شوند و بازار دوباره عقب گرد داشته باشد.

با بازگشت شاخص کل به مدار 1.3 میلیون واحد که بخش مهمی از آن را باید مقاومت خریداران در نقطه های حمایتی در کانال 1.2 میلیون واحد ارزیابی کرد، انتظار می رود دوباره فروشندگان مانع از پیش روی شاخص ها شود.

تجربه چند هفته اخیر نشان می دهدکه بازار همواره (مگر در مواقع استثنا) در یکشنبه ها با چالش جدی مواجه بوده است. با تعطیلی کامودیتی ها و تخلیه اثرگذاری قیمت کامودیتی ها قبل از بسته شدن بازارها در روز شنبه، بازار سهام اساسا روز یکشنبه با فعالیت بیشتر فروشندگان همراه است. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: الگوی شنبه به چالش کشیده می شود

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که معامله گران در روز یکشنبه احتمالا الگوی روز شنبه معاملات را با چالش مواجه کنند و مسیر حرکتی شاخص را دوباره تغییر دهند.

 
 

این در حالی است که شاخص های عملکردی بازار سهام هم نشان می دهد که صعود شاخص در مسیر شکننده ای به سر می برد و هر لحظه ممکن است تصمیمات معامله گران تغییر کند. با این وصف بازار علاوه بر اثرپذیری از مسیر ممتد کاهش نرخ سود بانکی و تغییرات نرخ دلار منتظر ادامه تحولات در بازارهای همسو می ماند، چرا که می تواند استراتژی معامله گران را تغییر دهد. 

معاملات یکشنبه می تواند در دامنه نوسان محدودی هم دنبال شود؛ با توجه به اینکه سمت تقاضا توان استمرار رشد را ندارد و بازار در سمت عرصه کم کشش شده، احتمالا دامنه نوسان معاملات محدود باقی بماند.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه