ارسال به دیگران پرینت

اپل در آستانه دو تریلیون دلاری شدن

ارزش سهام شرکت اپل با ادامه روند صعودی اخیر، روز دوشنبه افزایش یافت و ارزش سرمایه بازار این شرکت به مرز تاریخی دو تریلیون دلار نزدیک شد.

اپل در آستانه دو تریلیون دلاری شدن

 ارزش سهام اپل پیش از آغاز معاملات  ۱.۵ درصد افزایش یافت و تقریبا در مقایسه با رکورد پایینی که در مارس داشت، دو برابر شده است. عمده صعود سهام سازنده آیفون پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم صورت گرفت که بسیار قویتر از حد انتظار بود. شرکت آمریکایی اپل درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلار را برای سه ماهه منتهی به ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که بسیار فراتر از پیش بینی وال استریت بود و در همه محصولاتش از جمله آیفون رشد فروش نشان داد.

بر مبنای آخرین قیمت نهایی، روند صعودی اخیر سهام اپل ارزش بازار این شرکت را به ۱.۹ تریلیون دلار رسانده است و اگر این شرکت بیش از پنج درصد دیگر صعود کند، از مرز دو تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

روند صعودی سهام اپل، این شرکت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است و آرامکوی سعودی را که پیش از این صدرنشین بود، به زیرکشاند. اپل اکنون ارزش بالاتری نسبت به مایکروسافت و آمازون دارد که در بازار سهام آمریکا در رتبه دوم و سوم قرار دارند و سرمایه بازار هر دو شرکت حدود ۱.۶ تریلیون دلار است. ارزش سهام اپل معادل حدود ۸۵ درصد از مجموع سرمایه بازار کل شاخص راسل ۲۰۰۰ است.

این سرمایه بازار عظیم به سازنده آیفون نفوذ بزرگی روی مجموع بازار سهام داده است و این شرکت ۶.۵ درصد در اس اند پی ۵۰۰ وزن دارد. همچنین مجموع وزن اپل و مایکروسافت به عنوان دو شرکت بزرگ در این شاخص، به بالاترین میزان در چند دهه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال برخی از تحلیلگران نسبت به صعود اخیر ارزش سهام اپل محتاطانه برخورد کرده اند. بانک امریکا مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرد اگرچه دلیل زیادی برای عملکرد درخشان اپل وجود دارد اما این روند در آینده نزدیک احتمالا پایدار نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه