ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا در بازار

افزایش قیمت طلا در روز های پایانی سال میلادی + تحلیل تکنیکال

در حال نزدیک شدن به پایان سال میلادی هستیم و در روز های آخر سال 2021 قرار داریم. قیمت طلا طی روز های اخیر افزایش قابل توجهی را شاهد بوده و در بالاترین قیمت روز های اخیر خود قرار رفته است.

افزایش قیمت طلا در روز های پایانی سال میلادی + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا پس از تهاجمی تر شدن سیاست های بانک های مرکزی بزرگ، به خصوص فدرال رزرو، افزایش قابل توجهی یافت و از پایین ترین سطح هفتگی رشد کرد.

در روز گذشته فلز زرد توانست به بالا ترین قیمت چند هفته اخیر خود دست پیدا کند و به 1815 دلار برسد اما در ادامه با قوی تر شدن شاخص دلار آمریکا، قیمت طلا کاهش یافت و در عدد 1799 دلار هفته را به پایان رساند.

کاهش ارزش شاخص های بازار سهام به همراه قرار گرفتن در آخرین روز های سال باعث شده است تا قیمت طلا رشد مجددی را شاهد باشد اما با این حال طلا برای اینکه صعودی بماند نیاز دارد تا سطوح بالای خود را حفظ کند.

تحلیل های تکنیکال به ما نشان می دهد که قیمت طلا در عدد 1808 دارای مقاومت شدیدی بوده و برای اینکه بتواند روند صعودی خود را حفظ کند نیاز دارد تا بالاتر از آن باقی بماند. نقطه 1808 دلاری از این رو اهمیت بالایی دارد که میانگین متحرک 200 روزه طلا به شمار می رود.

در صورتی که قیمت طلا از نقطه 1808 دلاری عبور کند، ابتدا با مقاومت در عدد 1811 دلار مواجه خواهد شد و عبور از آن نیز مقاومت 1818 دلاری را فعال خواهد کرد. در نهایت بالاترین مقاومت قیمت طلا نیز در عدد 1820 دلاری قرار دارد.

از طرف دیگر طلا در عدد 1800 دلار دارای حمایت جزئی بوده و پایین تر از آن در عدد 1794 دلار از پشتیبانی برخوردار است. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به پایین ترین سطح حمایت آن در 1790 دلار برساند.

منبع : وبسایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه