ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بازار بورس | بورس | بازار سهام در روز گذشته | قیمت دلار

پیش بینی بورس امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۰

در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم روند صعودی بورس بودیم. شاخص برای چهارمین روز متوالی صعود کرد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. نیمی از نمادهای بازار سبزپوش شدند و شاخص هم وزن نیز بیش از هزار واحد رشد کرد.

پیش بینی بورس امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۰

یک نکته مثبت معاملات چهارشنبه تداوم کاهش خروج پول حقیقی بود. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۹۲ درصدی داشته است. تغییر مثبت دیگر مازاد تقاضا در پایان معاملات چهارشنبه بود. پس از سه روز متوالی، بار دیگر بازار با مازاد تقاضا بسته شد که ارزش آن ۱۵۶ میلیارد تومان بود.  

تحلیل‌گران تغییرات قیمت‌ها در بازار سهام را متاثر از ریسک‌های سیستماتیک می‌دانند. رشد قیمت دلار و درهم موجب افزایش انتظارات نسبت به رشد قیمت‌ها شده است. ممنوعیت واردات کالاهایی که نمونه داخلی دارند، ممنوعیت واردات لوازم خانگی محصول کشور کره جنوبی و اظهارات وزیر خارجه فرانسه عواملی بودند که بر آتش رشد قیمت دلار دمیدند. بنابراین انتظارات به گونه‌ای شکل گرفته که قیمت‌ها در بازار سهام نیز افزایش یابند،‌ چرا که این اعتقاد عمومی در بازار وجود دارد که رشد قیمت ارز موجب رشد شاخص بورس می‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه