ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

احتمال جاری شدن سیلاب در استان‌های غربی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارندگی در نیمی از استان‌های کشور، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

احتمال جاری شدن سیلاب در استان‌های غربی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارندگی در نیمی از استان‌های کشور، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مرتضی ضرابی افزود: از بامداد امروز بیش از نیمی از استان‌های کشور گزارش بارندگی داشتند و در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش‌ها بصورت برف گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تمرکز بارش‌ها امروز در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است و به همین دلیل شرایط برای جاری شدن سیلاب در این استان‌ها مهیاست.

ضرابی گفت: بارش‌ها امروز در استان‌های کردستان، زنجان، کرمانشاه و غرب اصفهان شدید خواهد بود و شدت بارندگی در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران از امشب و در شمال غرب و مناطق غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز به تدریج کاسته می‌شود و در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور نیز به قوت خود باقی است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارندگی‌ها در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور به قوت خود باقی است و در ساعات بعدازظهر، مناطق وسیعی از مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد و بارش‌ها به سمت شمال شرق کشور حرکت کرده و بخش‌هایی از خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: فردا نیز بارش‌ها در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود و از روز دوشنبه، سامانه جدید بارشی وارد کشور خواهد شد.

ضرابی افزود: آب‌های خلیج فارس و بویژه مناطق غرب خلیج فارس از امروز تا روز سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران

ورود سامانه جدید بارش برف و باران به تهران

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه ۹ و ۲، جمعه ۱۰ و۳، شنبه ۹ و ۳، یکشنبه ۱۱ و ۴ درجه سانتیگراد است.

ورود سامانه جدید بارش برف و باران به تهران
 

اداره کل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه جدید بارش برف و باران به استان خبر داد.

به گزارش فارس، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان برای امروز و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود در بعد از ظهر جمعه به تدریج افزیش ابر و اواخر وقت روز جمعه تا روز یکشنبه بارش باران و برای ارتفاعات به صورت برف همراه با مه و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

 

بر این اساس، عمده بارش‌ها در روز شنبه است و برای روز یکشنبه آسمان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه ۹ و ۲، جمعه ۱۰ و۳، شنبه ۹ و ۳، یکشنبه ۱۱ و ۴ درجه سانتیگراد است.

 

ورامین با ۱۳ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه