ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور در نشست خبری؛

صندوق پیشرفت و عدالت در یزد تشکیل می‌شود|آغاز برنامه‌های حوزه آب

یزد- رئیس جمهور گفت: استان باید اختیارات گسترده تری داشته باشد و اختیارات به زبان نیست بلکه به اعتبارات است بر این اساس صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل می شود.

صندوق پیشرفت و عدالت در یزد تشکیل می‌شود|آغاز برنامه‌های حوزه آب

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، جمعه شب در نشست خبری در پایان دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت اظهار داشت: آب از دغدغه های جدی استان یزد است و به خاطر کاهش نزولات آسمانی درگیر آن هستیم و در همه حوزه های صنعتی، کشاورزی و شرب با کمبود آب مواجه شده ایم.

وی عنوان کرد: ویژه استان یزد، یک برنامه بلندمدت و یک برنامه میان مدت وجود دارد که وزیر نیرو در این زمینه توضیحات کامل را در جلسه شورای اداری ارائه داد اما شاید دو سال زمان لازم باشد که این مشکل حل شود.

رئیسی ادامه داد: بخشی از کار آغاز شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده مردم یزد نتایج آن را خواهند دید و نسبت به برنامه بلندمدت هم وزارت نیرو با همکاری مسئولان منطقه برنامه ریزی خود را آغاز کرده است.

وی در مورد یکی دیگر از مسائل استان به صنایع اشاره کرد و گفت: صنایع استان با مشکلاتی مواجه هستند و برخی بانکها حتی آنها را تملک می کنند و فعالیت آنها متوقف می کنند که هیچ بانکی حق ندارد چنین کاری انجام دهد بنابراین یا واحد را فعال کند یا به سرعت آن را واگذار کند تا تعطیلی واحد، تولید و اشتغال را شاهد نباشیم.

رئیسی بیان کرد: ۴۰۰ واحد صنعتی در یزد تعطیل شده و ۲۰۰ واحد رکود پیدا کرده که با همکاری وزارت صمت و استانداری باید بررسی و مشکلات آنها احصا شود تا از این وضعیت خار ج شوند تا هم تولید را آ غاز کنند و هم اشتغال ایجاد کنند.

وی، اشتغال به ویژه اشتغال بانوان تحصیلکرده را نیز از دیگر مسائل استان یزد دانست و گفت: از استاندار خواسته ایم بررسی کنند و ببینند چطور می توان زمینه اشتغال را برای این افراد ایجاد کرد به ویژه در استان یزد که همه آماده تلاش و کار هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: اقداماتی نیز در حوزه کشاورزی انجام شده که اعتبارات آن توسط وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری اعلام شد و بانکهای مسئول و دستگاه ها و وزارتخانه ها باید پیگیری کنند.

رئیسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تحمل بار اضافه یزد در خدمات رسانی به بیماران غیربومی عنوان کرد: از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود و به عنوان یک مزیت مورد استفاده قرار گیرد و دولت نیز حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان باید اختیارات گسترده تری داشته باشد و اختیارات به زبان نیست بلکه به اعتبارات است بر این اساس صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل می شود و دولت نیز به آن تنخواه پرداخت می کند و مازاد درآمد مالیاتی، عوارض معادن و.... به آن واریز می شود و می تواند پشتوانه شورای برنامه ریزی استان یزد باشد.

رئیسی در مورد مهاجرپذیری استان یزد نیز اظهار داشت: مسئله مهاجران نیز که در یزد آمار بالایی دارند، مسئله ساز شده و آمارها نیز قابل توجه است، وزیر کشور سازمان مهاجران تشکیل دهد و در این سازمان مسائل حقوقی، فرهنگی و مسائل مختلف مهاجران طرح و بررسی شود زیرا مسئله مهاجرت به یک مسئله ملی تبدیل شده و می‌طلبد که یک سازمان و ساز و کاری وجود داشته باشد که همه مسائل مهاجران را بررسی کند و با همسو با سیاست‌های کشور پیش ببرد.

 

منبع : مهر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ج+م ارسالی در

      سلام :جهان در صلح آرامش برای فرزندان آینده جهان باطبیعتی سالم شاید بهتر 🙏 🌎 ☀️

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه