ارسال به دیگران پرینت

افشارچی | سد | زنجان

سدها، زنجان را سیراب نمی‌کند

استاندار زنجان گفت: سدهایی که قرار است ساخته شود جوابگوی نیازهای ما نیست.

سدها، زنجان را سیراب نمی‌کند

محسن افشارچی عصر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت و مسئولان استانی در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه داشته‌های زنجان محصولات خاص کشاورزی است، گفت: ما در شهرستان ماه‌نشان، قطب تولید محصولاتی همچون قزل‌آلا و تولید فرش و در شهرستان خدابنده نیز قطب تولید گندم و سیب‌زمینی هستیم که آماده یک جهش برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره سرسبزترین و صنعتی‌ترین شهرستان استان بوده و پتانسیل موادمعدنی و غنی دارد و قطب تولید مواد سلولزی با تولید ۵۰ درصدی مصرف کشور و مرکز تولید سیم و کابل است، افزود: قطب صنعت کفش در شهرستان هیدج بوده و زنجیره تولید مرغ نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول، ظرفیت‌های طارم را در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: زنجان هم قطب تولید مواد صنایع دستی همچون مس، چاقو، چارق و قطب تولید سرب و روی کشور بوده و با توجه به اینکه بنای صنعت چندقلوزایی را در استان زنجان گذاشته‌ایم، این استان به مرکز تولید دام سبک کشور تبدیل خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان واقعا مشکل آب دارد، اظهار کرد: سدهایی که قرار است ساخته شود، جواب‌گوی نیازهای ما نیست و ما بسیار مظلوم واقع شده‌ایم زیرا روان‌آب به عنوان تخصیص در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین هستیم ولی نمی‌خواهیم به صورت نمادین راه‌اندازی شود، افزود: صنعت راه‌آهن و قطارهای پرسرعت سودآور و ابزاری برای توسعه است؛ ما به دنبال این هستیم که زنجان تا تهران را دو ساعت کوتاه کنیم که می‌تواند به عنوان صنعت پیشران در کشور باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه یک کریدور جنوب به شمال در استان زنجان داریم، افزود: ما در شهرهای دیگر هم ظرفیت خوبی داریم که باید از آن استفاده کنیم و امیدواریم در این‌باره مسئولان ذی‌ربط همکاری کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه