ارسال به دیگران پرینت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

دریافتی معلمان ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران می شود

دریافتی معلمان ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران می شود

دریافتی معلمان ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران می شود

منادی گفت: معلمان بر اساس طرح رتبه بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت از طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان تعداد ۵۰۳ هزار نفر را برای این طرح مشخص کرده بود که این تعداد به ۷۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

او افزود: این لایحه، دو سال شروع فعالیت معلمان را متوقف کرده بود؛ در واقع باید ۲ سال بعد از شروع فعالیت معلم، این رتبه بندی آغاز می‌شد که ما زمان آن را به شروع فعالیت معلم تغییر دادیم.

منادی سفیدان ادامه داد: در مصوبه مقرر شد که ۴ سال تحصیل معلمان در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، جزو رتبه بندی محسوب شود. همچنین هیچ معلمی کمتر از ۸۰ درصد مربی رتبه یک دانشگاه تهران دریافت نکند. برای مثال دریافتی رتبه یک دانشگاه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است بنابراین ۸۰ درصد دریافتی معادل ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است و معلمان نباید از این مقدار کمتر دریافت کنند.

منادی تصریح کرد: از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ این طرح محاسبه خواهد شد و نهایتا رتبه بندی برای معلمان ابتدایی، نخبگان، مناطق مرزی، عشایری و محروم در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون آموزش گفت: فاصله در این لایحه را دولت ۶ سال اعلام کرده بود که ۵ سال شد و برای مدارج بالاتر؛ ۲۱ سال به ۱۶ سال و همچنین ۲۶ سال به ۲۱ سال کاهش پیدا کرد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه