ارسال به دیگران پرینت

قیمت نفت و گاز | عربستان | قیمت نفت | دلار | بودجه

سناریوهای عربستان در برابر نوسان قیمت نفت

بیانیه بودجه عربستان سعودی شامل سه سناریوی مختلف به همراه پیش بینی‌های اصلی برای سال ۲۰۲۲ است که در راستای تلاش بزرگترین صادرکننده نفت جهان برای طرح ریزی احتمالات درآمد مختلف است.

سناریوهای عربستان در برابر نوسان قیمت نفت

این سناریوها نشان می دهد اقتصاد عربستان سعودی که در گذشته هنگامی که قیمتهای نفت افزایش پیدا می کند، مخارجش را افزایش می داد ممکن است به شکل قابل ملاحظه‌ای از این مدل فاصله بگیرد. در همه چهار سناریو صرفنظر از نوسانات درآمد، میزان هزینه مشابه بوده و ۹۵۵ میلیارد ریال (۲۵۵ میلیارد دلار) است.

در پیش بینی بودجه اصلی که روز یکشنبه منتشر شد، مازاد ۹۰ میلیارد ریال (۲۴ میلیارد دلار) پیش بینی شده که نخستین مازاد بودجه عربستان سعودی در هشت سال اخیر خواهد بود. این کشور در شرایطی که ابهامات جهانی پیرامون کووید ۱۹ پیش بینی‌های اقتصادی در سراسر جهان را دشوارتر کرده و به نوسان در بازار نفت منتهی شده، سه سناریوی دیگر را بررسی کرده است.

عربستان سعودی و سایر کشورهای همسایه که عمده درآمدشان از نفت است، معمولا در زمان رونقهای نفتی هزینه می کنند. اما در سالهای اخیر دست به عصا شده اند. مقامات سعودی قصد دارند هزینه را در دو سال آینده کاهش دهند و سپس در سال ۲۰۲۴ مخارج خود را اندکی افزایش دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سه سناریو از چهار سناریو در بیانیه بودجه عربستان سعودی پیش بینی می کنند این کشور سال میلادی آینده مازاد تراز مالی خواهد داشت. یک سناریوی ساختاری وجود دارد که نوسانات بازارهای جهانی و سناریوهایی با درآمد پایین‌تر و بالاتر از پیش بینی بودجه اصلی را در نظر نمی گیرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه