ارسال به دیگران پرینت

محرومیت عربستان از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی

ریزش قیمت نفت، عربستان سعودی را امسال از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرد.

محرومیت عربستان از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی

 محمد بن سلمان، ولیعد عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد ریزش قیمت نفت عربستان سعودی را امسال از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرده است و اذعان کرد درآمد نفتی فعلی برای پوشش لایحه حقوقها در این کشور کافی نیست.

محمد بن سلمان در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شد، گفت: عربستان سعودی سال گذشته درآمد امسال دولت را ۲۲۲ میلیارد دلار (معادل ۸۳۳ میلیارد ریال سعودی) پیش بینی کرده بود که از این رقم ۱۳۷ میلیارد دلار (۵۱۳ میلیارد ریال) از محل فروش نفت بود. با این حال ریزش قیمت نفت باعث شد درآمد نفتی عربستان سعودی به ۱۰۹ میلیارد دلار (۴۱۰ میلیارد ریال) سقوط کند.

ریزش قیمت نفت که بخشی از علت آن جنگ قیمت نفت عربستان و سرازیر کردن حجم بالایی نفت از سوی این کشور به بازار در آوریل بود، باعث شد بزرگترین صادرکننده نفت جهان امسال بیش از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست دهد.

محمد بن سلمان گفت: این درآمدها به تنهایی برای پوشش لایحه حقوقها که در بودجه امسال ۵۰۴ میلیارد ریال برآورد شدند، کافی نیستند و نیازی به گفتن نیست که فاینانس موارد دیگر شامل هزینه سرمایه به میزان ۱۷۳ میلیارد ریال، مزایای تامین اجتماعی به میزان ۶۹ میلیارد ریال، لایحه فعالیت و تعمیرات به میزان ۱۴۰ میلیارد دلار و موارد دیگر تا چه حد دشوار بوده و به معنای رکود اقتصادی و از دست رفتن میلیونها شغل بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ریزش قیمت نفت عربستان سعودی را وادار کرده است به اقدامات ریاضتی نظیر سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزودن، کاهش پرداخت کمک به خانواده های فقیر و قطع کمک هزینه های زندگی کارمندان دولتی متوسل شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه