ارسال به دیگران پرینت

معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت اعلام کرد

آغاز مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی | جریمه کارکنان واکسن‌نزده دولت از امروز

معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت جزئیات اجرای سامانه هوشمند مدیربت کرونا را تشریح کرد.

آغاز مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی | جریمه کارکنان واکسن‌نزده دولت از امروز

مهندس محسن فرهادی، گفت: بر اساس الزامات ۵ گانه مصوب ستاد ملی کرونا دو مولفه اصلی کنترل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها قرار است بر اساس سامانه انجام شود. الزامات در واقع مخصوص کارکنان دولت، واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی و مراکز آموزشی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی است. 

وی افزود: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه‌ سامانه امید از امروز از کارکنان دولت آغاز شده و در فازهای بعدی به ترددهای درون شهری و واحدهای صنفی، ترددهای برون شهری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می‌رسد. برای هرکدام از گزینه‌ها الزاماتی وجود دارد که متاسفانه اگر واحدهای صنفی به دور از رعایت پروتکل‌ها و عدم الزام واکسیناسیون فعالیت کنند، دستگاه ناظر حداکثر تا ۳۰ روز امکان پلمب واحد را دارد.

او تاکید کرد: از امروز کارکنان دولت اگر بدون تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند مشمول مجازات‌هایی می‌شوند که سازمان امور استخدامی آنها را ابلاغ و اعلام کرده است‌.

فرهادی درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای این طرح، ادامه داد: طبق این طرح وزارت بهداشت علاوه بر نظارت‌ها و وظایف سازمانی خود  ناظر عالی بر اجرای طرح است‌؛ یعنی ما واحدهای صنفی و اتاق اصناف را کنترل می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر که باید وظایف خود را انجام دهند را رصد می‌کنیم.

وی که در یک برنامه خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: به طور کلی هر دستگاهی در حوزه خود ناظر است و ما علاوه بر وظایف ذاتی به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنیم و گزارشات مستمر خود از رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه