ارسال به دیگران پرینت

عادل حنفی:

اعلام شرایط جدید عربستان برای ورود حجاج به این کشور

«عادل حنفی» نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور شرایط ورود عمره گزاران به عربستان سعودی برای انجام عمره را که توسط سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، اعلام کرد. وی گفت: تازه‌ترین شروط ورود به عربستان سعودی برای انجام مناسک عمره که از سوی سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، دو مورد است، نخست اینکه اگر عمره گزار مستقیما از کشورهای مجاز وارد عربستان سعودی وارد شود و دو دوز یکی از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا و جانسون اند جانسون را زده باشد، می‌تواند بدون نیاز به قرنطینه وارد عربستان سعودی شود.

اعلام شرایط جدید عربستان برای ورود حجاج به این کشور

«عادل حنفی» نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور شرایط ورود عمره گزاران به عربستان سعودی برای انجام عمره را که توسط سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، اعلام کرد.

حنفی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: تازه‌ترین شروط ورود به عربستان سعودی برای انجام مناسک عمره که از سوی سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، دو مورد است، نخست اینکه اگر عمره گزار مستقیما از کشورهای مجاز وارد عربستان سعودی وارد شود و دو دوز یکی از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا و جانسون اند جانسون را زده باشد، می‌تواند بدون نیاز به قرنطینه وارد عربستان سعودی شود.

به گفته حنفی کسانی که از کشورهای مجاز می‌آیند اگر دو دوز یکی از واکسن‌های سینوفارم، سینواک و کواکسین را زده باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و بعد از آن آزمایش پس سی آر گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن بلافاصله بعد از روز سوم وارد مکه مکرمه می‌شوند.

این مسئول مصری گفت کسانی که از مصر، اندونزی، هند، پاکستان، ویتنام و برزیل به عربستان می‌آیند سه حالت در مورد آنها مطرح است که اولین حالت این است که اگر آنها گواهی تزریق کامل دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، آسترانزکا، مدرنا و جانسون و اند جانسون را داشته باشند به آنها اجازه داده می‌شود بدون قرنطینه وارد عربستان سعودی شوند.

حنفی ادامه داد: در حالت دوم، افرادی که از این کشورها عازم عربستان می‌شوند، در صورتی که دوز یکی از واکسن‌های سینوفارم سینواک و کوواکسین را زده باشند و دارای گواهی مربوط به آن باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و سپس آزمایش پی سی آر از آنها گرفته می‌شود که در صورت منفی بودن اجازه ورود به مکه مکرمه را پیدا می‌کنند.

نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور افزود: در حالت سوم کسانی که از شش کشور مذکور می‌آیند، دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، سینوفارم، آسترازنکا، جانسون اند جانسون و سینواک را تزریق کرده باشند، اما دارای گواهی غیرمعتبر هستند به مدت پنج روز قرنطینه می‌شوند، مشروط بر اینکه دو بار در روزهای اول و پنجم آزمایش پی سی آر بدهند و در صورت منفی بودن نتیجه، اجازه انجام عمره را خواهند داشت.

حنفی گفت: همه کسانی که برای انجام مناسک عمره به عربستان سعودی می‌آیند، باید به مدت حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به عربستان آزمایش پی سی آر انجام بدهند و نتیجه آن منفی و شامل کد QR باشد که به معنای گواهی معتبر برای کسانی است که از همه کشورهای مذکور می‌آیند. این گواهی توسط وزارت بهداشت عربستان تایید شده و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود .

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه