ارسال به دیگران پرینت

صدراعظم جدید آلمان

حقایق جالبی از زندگی اولاف شولتس

صدراعظم جدید آلمان خارج از دنیای سیاست چه علاقمندی‌ها و سرگرمی‌هایی دارد؟ رابطه با همسرش چگونه است و او چه نقشی در زندگی شولتس ایفا کرده؟ شخصیت صدراعظم جدید آلمان چه ویژه‌گی‌هایی دارد؟ نگاهی به زندگی خصوصی او.



حقایق جالبی از زندگی اولاف شولتس

صدراعظم جدید آلمان خارج از دنیای سیاست چه علاقمندی‌ها و سرگرمی‌هایی دارد؟ رابطه با همسرش چگونه است و او چه نقشی در زندگی شولتس ایفا کرده؟ شخصیت صدراعظم جدید آلمان چه ویژه‌گی‌هایی دارد؟ نگاهی به زندگی خصوصی او.

اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان سال‌هاست که زندگی خود را صرف فعالیت‌های سیاسی کرده، اما اکنون و با قرار گرفتن او در این مقام وزن سیاست در زندگی او از همیشه سنگین‌تر خواهد شد. 

شولتس در گفت‌وگویی با مجله آلمانی "Brigitte live" گفته که حفظ آرامش ذهنی برای او کار دشواری نیست و تلاش خاصی برای رهایی از فشار روحی نمی‌کند، زیرا همیشه "فردی آرام بوده است".

"در مدرسه از ورزش متنفر بودم"

اولاف شولتس علاقه به ورزش را دیر در خود کشف کرد. او اگرچه در ظاهر آدم پر جنب و جوشی به نظر نمی‌رسد، اما ورزش را دوست دارد و آنرا سرگرمی خوبی می‌داند. البته همیشه اینطور نبوده است. او گفته است: «وقتی در مدرسه بودم از ورزش متنفر بودم. اما حالا سعی می‌کنم هفته‌ای دو یا سه بار برای ورزش، مثلا دو، قایقرانی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی وقت بگذارم.»

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

همسر شولتس، بریتا ارنست، بود که حدود ۴۰ سال پیش او را تشویق کرد ورزش کند.  صدراعظم جدید آلمان می‌گوید: «برای این کار همیشه از همسرم سپاسگزارم». او علاقه به قایق‌رانی را هم حدود ۵۰ سالگی در خود کشف کرد.

شولتس ۶۳ سال دارد. در شهر اوسنابروک آلمان به دنیا آمده و با دو برادرش در هامبورگ بزرگ شده است. او که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ شهردار هامبورگ بوده در مصاحبه‌ای در تابستان امسال گفته که قبل از رفتن به سر کار، صبح زود روی دریاچه آلستر چند دور می‌زده و سپس سرحال برای نشست سنا به تالار شهر می‌رفته است.

"خواب طولانی و غذای خوب"

شولتس در وب سایت خود فاش می‌کند که بهترین راه  از نظر او برای آرامش دویدن و غذا خوب است. او در گفت‌وگویی با یک مجله آلمانی به نام "Bunte" خود را آدمی توصیف کرده که از "زندگی لذت می‌برد" و از علاقه‌اش به آشپزی گفته که "ترجیحاً در آخر هفته‌ها" و به شکل نوبتی با همسرش انجام می‌دهد.

بریتا ارنست، همسر اولاف شولتس

بریتا ارنست، همسر اولاف شولتس

صدر اعظم جدید آلمان گفته است که برعکس همسرش که سحرخیز است، خواب طولانی را دوست دارد، اما مدت‌هاست که از آن محروم شده، مگر گاهی در تعطیلات یا آخرهفته‌ها.

"همسرم مرا ساخت"

اولاف شولتس می‌گوید بسیاری موفقیت‌های زندگی را مدیون همسرش بریتا ارنست است و او زنی است که بیش از همه به زندگی‌اش "شکل داده". شولتس می‌گوید: «من فکر می کنم اگر با بریتا ازدواج نمی کردم، آدمی کاملا متفاوت بودم» او "به وضوح" از من آدم بهتری ساخت.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

بریتا ارنست ۶۰ سال دارد و رئیس مجمع وزیران آموزش و پرورش و امور فرهنگی است. اولاف شولتس سال ۱۹۹۸ با او که وزیر وقت آموزش و فرهنگ در ایالت براندنبورگ بود، ازدواج کرد. آنها در اواسط دهه ۸۰ میلادی در هامبورگ با هم آشنا شدند، فرزندی ندارند و محل زندگی تاکنونی آنها در پوتسدام بوده است.

شولتس از همسرش به عنوان یک "سیاستمدار بزرگ" یاد می‌کند. به همین دلیل نیز در طول مبارزات انتخاباتی از این سوال به شدت خشمگین می‌شد که "در صورتی که صدراعظم شود، آیا همسر او نیز مانند بسیاری از همسران دیگر"، از سمت خود استعفا می دهد؟

بریتا "عشق زندگی من" است

اولاف شولتس زمانی که هنوز وزیر دارایی و معاون مرکل بود در مصاحبه‌ای با اشپیگل گفت: «مهمترین چیز در زندگی عشق است. من و همسرم چندین دهه است که رابطه خوشبختی با هم داریم. این برای من اولویت هر روزه زندگی است.»

شولتس تاکید کرده که سیاست بخش بزرگی از زندگی او است، "اما فقط بخشی"! و در جای دیگری به مجله "Bunte" گفته: «بریتا عشق زندگی من است، موقعیت‌های شغلی می‌آیند و می‌روند، اما عشق باقی می‌ماند.»

"کیف‌ام را خیلی دوست دارم"

شولتس در رشته حقوق در دانشگاه تحصیل کرده است و از سال ۱۹۸۵ مجوز وکالت دارد. کیف دستی‌اش برای او بسیار ارزشمند است. او می‌گوید: «من خیلی این کیف را دوست دارم. از زمانی که وکیل جوانی بودم آنرا دارم. کیفی جادار است که ۴۰ سال است همراه من است.»

 

منبع : دویچه وله فارسی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه