ارسال به دیگران پرینت

اکسیوس:

وزیر جنگ اسرائیل در حال انجام لابی‌گری برای پیشبرد تعامل خصوصی با دولت بایدن در خصوص ایران است

یک پایگاه خبری آمریکایی از بروز اختلاف در کابینه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل درباره برجام و ایران خبر داده است. طبق آنچه پایگاه «آکسیوس» گزارش داده در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.پایگاه آکسیوس همچنین مدعی شد بنی گانتز در حال انجام لابی‌گری برای پیشبرد نوعی تعامل خصوصی با دولت بایدن در خصوص ایران است.

وزیر جنگ اسرائیل در حال انجام لابی‌گری برای پیشبرد تعامل خصوصی با دولت بایدن در خصوص ایران است

یک پایگاه خبری آمریکایی از بروز اختلاف در کابینه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام و ایران خبر داده است.

طبق آنچه پایگاه «آکسیوس» گزارش داده در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند.

نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با جو بایدن داشت به او قول داد که مانند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.

با وجود این، آکسیوس نوشته در حالی که تنها ۱۰۰ روز از آن دیدار می‌گذرد نفتالی بنت دقیقاً در حال انجام همین کار است و به صورت علنی از تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران انتقاد می‌کند.

با وجود این، برخی از کارشناسان ابراز مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با مسیر آمریکا در قبال ایران را بخشی از تقسیم کار میان دو طرف برای پیشبرد تاکتیک «پلیس بد-پلیس خوب» در قبال ایران می‌دانند.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد.

پایگاه آکسیوس مدعی شد بنی گانتز در حال انجام لابی‌گری برای پیشبرد نوعی تعامل خصوصی با دولت بایدن در خصوص ایران است.

مقام‌های اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند تصمیم نفتالی بنت برای پشت کردن به وعده‌اش نتیجه توصیه مشاور سیاست خارجی او «شیمریت مئیر» بوده است. آکسیوس مدعی شده که مئیر از مخالفان رویکرد بایدن در قبال ایران است.

طبق گزارش آکسیوس، با آنکه «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مسئولیت اصلی گفت‌وگو با کاخ سفید در خصوص ایران را به عهده دارد مئیر پرنفوذترین مشاور نفتالی بنت در این حوزه به شمار می‌رود.

این خبر در شرایطی منتشر شده که بنی گانتز قرار است فردا (پنجشنبه) برای دیدار با مقام‌های آمریکایی در خصوص ایران به واشنگتن سفر کند. سفر او در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین انجام می‌شود.

آکسیوس نوشته انتظار می‌رود بنی گانتز در سفر به واشنگتن به مقام‌های آمریکایی تأکید کند که لازم است ایران با «تهدید باورپذیر نظامی» روبرو باشد.

آکسیوس نوشته با آنکه کابینه اسرائیل با احیای توافق هسته‌ای برجام مخالف است گانتز و بسیاری دیگر از مسئولان دستگاه‌های امنیتی معتقدند که وضعیت فعلی خطرناک‌تر است.

مقام‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی معتقدند که وقفه در گفت‌وگوهای وین به اسرائیل زمان بیشتری برای همکاری با دولت بایدن جهت تدوین یک «طرح جایگزین» می‌دهد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه