ارسال به دیگران پرینت

ساعت زمین را کوک کنید

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‌ است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود و خانواده ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می کنند.

ساعت زمین را کوک کنید

 آرمان نخست این اقدام آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است. این رویداد برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در سیدنی استرالیا توسط Leo Burnett و صندوق جهانی طبیعت (wwf) در حالی برگزار شد که نزدیک به ۲.۲ میلیون نفر در آن شرکت و چراغ های غیر ضروری خود را خاموش کردند. به دنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز ۲۳ مارچ سال ۲۰۰۸ از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ این رویداد را به ثبت رساندند.

ساعت زمین اکنون پس از گذشت ۱۵ سال به یکی از بزرگترین حرکت‌های اجتماعی مردمی برای حمایت از کره زمین شده است. میلیون‌ها افراد مشتاق در بیش از ١۸۰ کشور جهان هرساله در آخرین شنبه ماه مارس اقدام به خاموش کردن لامپ‌های محل سکونت خود به مدت یک ساعت برای حمایت از سیاره خود می‌کنند.

پویش ساعت زمین حتی از خاموشی یک ساعته لامپ‌ها فراتر رفته و به تسریع کننده‌ای برای حرکت‌های مثبت محیط زیستی تبدیل شده و با شرکت تعداد زیادی مردم در این امر، قطعا قانون گذاران را به سمت توجه بیشتر به محیط زیست و طبیعت وا می‌دارد.

در همین راستا، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در راستای شعار سال ۱۴۰۰ که با عنوان سال " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، از مشترکان خود دعوت کرده که با هدف پشتیبانی از تولید برق نیروگاه های کشور و هم چنین کمک به محیط زیست و ایجاد توسعه پایدار، فردا، شنبه (۷ فروردین)، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به این حرکت جهانی پیوسته، و با ترویج فرهنگ استفاده بهینه  انرژی مشکلات تامین سوخت  نیروگاه های تولید برق کشور را مانع زدایی کنند.

"ساعت زمین" ۱۴۰۰ در روز شنبه، ۷ فرردین مصادف با ۲۷ مارچ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه