ارسال به دیگران پرینت

مرگ و میر کرونا | واکسن کرونا | واکسیناسیون | کرونا | امیکرون | کرونا

۵۲۷ نفر در آلمان تنها در یک شبانه‌روز قربانی کرونا شدند | ثبت بالاترین میزان مرگ و میر از فوریه

در میانه نگرانی‌های ناشی از شناسایی سویه جدید ویروس کرونا، آلمان ۵۲۷ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را در یک شبانه‌روز ثبت کرد که بالاترین میزان از فوریه است. موسسه «روبرت کخ» آلمان اعلام کرد که در مجموع ۶۹ هزار ۶۰۱ ابتلای جدید تنها در شبانه‌روز گذشته گزارش شده که ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بیشتر از زمان مشابه در یک هفته قبل است و ۵۲۷ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم از ۱۲ فوریه است.

۵۲۷ نفر در آلمان تنها در یک شبانه‌روز قربانی کرونا شدند | ثبت بالاترین میزان مرگ و میر از فوریه

آلمان روز چهارشنبه بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را از ماه فوریه در حالی به ثبت رساند که در تلاش برای متوقف کردن موج چهارم این همه‌گیری است.

موسسه «روبرت کخ» آلمان اعلام کرد که در مجموع ۶۹ هزار ۶۰۱ ابتلای جدید تنها در شبانه‌روز گذشته گزارش شده که ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بیشتر از زمان مشابه در یک هفته قبل است و ۵۲۷ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم از ۱۲ فوریه است.

با حساب موارد جدید، مجموع فوتی‌ها در این کشور اروپایی به ۱۰۴ هزار و ۴۷ نفر رسید. با این حال، نرخ شیوع هفت روزه در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به روند کاهشی ادامه داده و از ۴۳۲ مورد در روز سه‌شنبه به ۴۲۷ در روز چهارشنبه کاهش یافت.

کارشناسان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا این معیار به این معنی است که آلمان از اوج این موج همه‌گیری عبور کرده یا اینکه این ارقام قابل اعتماد نیستند، زیرا مسئولان بهداشت و درمان این کشور به‌ویژه در مناطق کانونی، بسیار درگیر هستند.

دولت آلمان هفته گذشته تصمیم گرفت که دسترسی افراد واکسینه نشده را به همه مشاغل به جز ضروری‌ترین موارد مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها ممنوع کند و کارزار واکسیناسیون را گسترش دهد.

خیزش دوباره کرونا در اروپا در حالی است که شناسایی و راه یافتن سویه اُمیکرون در این قاره نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده است. تاکنون دستکم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به این سویه را ثبت کرده‌اند.

سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی، به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه