ارسال به دیگران پرینت

آریان پور:

مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مناطق محروم کمبود پزشک داریم و یکی از راه حل‌ها و ساده‌ترین راه افزایش پزشکی است .

مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند

 آریان پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان نظام پزشکی بیان کرد: باید اعتماد جامعه را به جامعه پزشکی جلب کرد باید بحث زیر میزی به هر نحوی جمع شود و تا وقتی جامعه پزشکی ثابت نکند دلسوز جامعه است جامعه به جامعه پزشکی اعتماد نمی‌کند و شاید ۵ درصد نفع می‌برند و ٩۵ درصد چوب همین ۵ درصد را می‌خورند.

وی ادامه داد: ما در مناطق محروم کمبود پزشک داریم و یکی از راه حل‌ها و ساده‌ترین راه افزایش پزشکی است باید دانست بشکه سوراخ است و با افزایش جریان آب مشکل کمبود آب حل نمی‌شود.

آریان پور بیان کرد: زمانی بین پزشکان رقابت بود که بیشتر شیفت داشته باشند و شیفت سهمیه بندی بود، اما اکنون شیفت‌های انکالی خالی می‌ماند و همه این‌ها به دلیل این است که انگیزه برای ماندن در بیمارستان نیست چرا که در گذشته وقتی دلار سه هزار تومان بود درآمد پزشک ایرانی معادل پزشک اروپایی بود، اما امروز تفاوت بسیار است و نمی‌توان انگیزه مالی را در نظر نگرفت و پزشک ترجیح می‌دهد برود بنگاه املاک کار کند، چون درآمد بیشتری دارد.

 

کمبود پزشک در مناطق محروم

فرار مالیاتی ۶ هزار میلیاردی پزشکان صحت ندارد

در ادامه علی سالاریان معاون فنی سازمان نظام پزشکی در واکنش به ادعای نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فرار مالیاتی پزشکان گفت: ما حدود ٣٢٠ هزار پروانه نظام پزشکی و ١٠٠ هزار پزشک داریم.

وی ادامه داد: عدد دقیق از پزشکان فعال نداریم و وزارت بهداشت هم این عدد و رقم‌ها را ندارد و چطور یک نماینده مجلس ادعا می‌کند که پزشکان ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند و این عدد صحت ندارد.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه