ارسال به دیگران پرینت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس :

فروش واکسن در داروخانه‌ها | چرا هنوز واکسیناسیون شروع نشده است ؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون گسترده از اواخر خرداد عمل نکرده و این میزان واردات واکسن نیز پاسخگوی نیاز ایران نیست.

فروش واکسن در داروخانه‌ها  |  چرا هنوز واکسیناسیون شروع نشده است ؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون گسترده از اواخر خرداد عمل نکرده و این میزان واردات واکسن نیز پاسخگوی نیاز ایران نیست.

همایون سامه‌یح نماینده مجلس یازدهم درباره وضعیت کرونا در کشور و کند بودن روند واکسیناسیون اظهار داشت: واقعیت این است که وزارت بهداشت تضمین داده بود که از اواخر خرداد ماه واکسیناسیون را به صورت گسترده شروع می‌کند و به تعداد زیادی واکسن وارد بخش واکسیناسیون مراکز بهداشت می‌شود، اما متاسفانه تاکنون که چنین چیزی تحقق پیدا نکرده است و علت آن را نمی‌دانم.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در حال حاضر ماهی دو و نیم میلیون دوز واکسن تولید می‌کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد اما با وجود مجوز استفاده از این واکسن نمی‌دانم چرا هنوز واکسیناسیون آن شروع نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره نظارت کمیسیون بهداشت بر روند واکسیناسیون بیان داشت: با مسئولان وزارت بهداشت صحبت و گزارش آن در کمیسیون بهداشت خوانده شده است. آن چیزی که صحبت شده این است که برکت در حال تولید و بودجه ریالی آن تامین شده و واکسن در اختیار مردم قرار داده می‌شود. البته صحبت‌هایی نیز در مورد فروش واکسن در داروخانه‌ها وجود دارد که مخالفت‌هایی در این مورد در کمیسیون وجود دارد. البته جواب کمیسیون هنوز اعلام نشده که مخالف است یا نه؛ اما خیلی از اعضای کمیسیون با آن مخالف و البته تعداد اندکی نیز موافق هستند.

وی درباره فشار بر دولت برای افزایش واردات واکسن خارجی و نظارت بر آن تصریح کرد: در مورد واردات واکسن ما باید مقداری واقع‌نگر باشیم، در حال حاضر نمی‌توانیم واکسنی را از خارج تامین کنیم که علت‌های مختلفی دارد اما به دلیل ضعف کار وزارت بهداشت نیست. شاید به صورت محدود تعدادی واکسن وارد ایران شود، اما آن چیزی که ایران احتیاج دارد، نیست. این میزان واکسنی که از طریق واردات انجام می‌شود، اصلا به جایی نخواهد رسید و نمی‌تواند گوشه کوچکی از نیاز واکسن کشور را پر کند. ایران نیاز به بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن دارد و آنچه که ما به آن چشم دوخته‌ایم تولیدات واکسن داخلی چه برکت و یا پاستور است که جواب بالینی آن‌ها آمده است.

سامه یح درباره کافی نبودن میزان تولیدات واکسن داخلی بیان کرد: آن چیزی که درباره واکسن برکت دیده‌ام این است که به سرعت کار در حال پیشرفت است، دستگاه و لوازم آن برای تولید ۱۰ میلیون دوز خریداری شده است اما اینکه چرا یک بخشی از آن خراب شده، نمی‌دانم؛ چرا اینکه به صورت گسترده استفاده نمی‌شود؟ نمی‌دانم؛ چرا اینکه گفته بودند سه میلیون دوز اما اکنون می‌گویند دو و نیم میلیون دوز و اینکه آیا هست یا نیست را نیز نمی‌دانم. اما از نزدیک کارخانه تولید برکت را دیدم که اگر راه اندازی شود جوابگوی کشور است.

وی درباره ادعای کوبا مبنی بر اینکه با ایران واکسن مشترکی نداشته و تنها تعدادی واکسن برای انجام تست بالینی به ایران داده است، گفت: اگر واقعاً درست باشد کسانی که مدعی بوده‌اند باید پاسخگو و محاکمه شوند؛ هر کسی در این زمینه بخواهد از روی صلاح یا به هر دلیل دیگری دروغ بگوید، باید جوابگو باشد. ما نمی‌توانیم فقط با دروغ گفتن به مردم، آن‌ها را امیدوار کنیم. آن چیزی که به ما گفتند این است که ما به صورت مشترک با کوبا در حال ساخت واکسن کرونا هستیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مگه چندین بار نگفته اید واکسیناسیون رایگان است ؟ فروش در داروخانه ها یعنی چه ؟! ارمنستان فقیر و مفلوک نه تنها به اتباع خودش بلکه به توریست ها هم واکسن را رایگان ارائه می کنه ، ترکیه ، افغانستان و ... خاک بر سرتون .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه