ارسال به دیگران پرینت

سازمان هواشناسی هشدار داد

بارش برف و باران در ۱۱ استان | افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۱۱ استان همچنین افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا دو متر هشدار داد.

بارش برف و باران در ۱۱ استان | افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش برف، باران و کولاک برف، مه و وزش باد شدید موقت فردا (۱۷ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و پنج‌شنبه (۱۸ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، گیلان، مازندران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و احتمال آبگرفتگی محدود معابر وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در عبور از جاده‌های بین شهری به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی، آمادگی راهداری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر جمعه (۱۹ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شنبه (۲۰ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان دور از انتظار نیست.

احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پیش بینی هواشناسی:

بارش برف و باران در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است که موجب افزایش آلودگی در شهرهای بزرگ می‌‌شود.

 بارش برف و باران در راه است
 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است که موجب افزایش آلودگی در شهرهای بزرگ می‌‌شود.

صادق ضیائیان اظهار داشت: روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در بقیه مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که این جو آرام روز چهارشنبه نیز در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود. بنابر این در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت‌آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: اواخر وقت چهارشنبه 17 آذر و صبح پنج‌شنبه 18 آذر با نفوذ موجی از شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، کردستان و به تدریج آذربایجان شرقی، برخی از مناطق نیمه جنوبی اردبیل، زنجان و کرمانشاه رگبار باران همراه با وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه در اغلب نقاط کشور آسمان آفتابی است و فقط در شرق مازندران و گلستان رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان پایتخت امروز صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما امروزدر تهران 14 و 6 درجه خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه