ارسال به دیگران پرینت

طرح مدیریت هوشمند کرونا | واکسیناسیون | امیکرون | بازگشایی مدارس | تردد بین شهری

وزیر کشور: طرح مدیریت هوشمند کرونا از شنبه اجرایی می‌شود | روزهای حضوری دانش‌آموزان در مدرسه‌ها: یک یا دو روز در هفته

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز فاز نخست طرح هوشمند بیماری کرونا از هفته بعد در دستگاه‌های اجرایی خبر داد. وحیدی همچنین از تهیه و تدوین طرحی در مورد پیامدهای اجتماعی مربوط به کرونا خبر داد و گفت: امروز درباره این طرح مباحث روانشناختی و سلامت‌های اجتماعی کرونا گفت و گو شد و اعضا پیشنهاداتی داشتند و قرار شد به طور کامل‌تر مطالعه شود.

وزیر کشور: طرح مدیریت هوشمند کرونا از شنبه اجرایی می‌شود | روزهای حضوری دانش‌آموزان در مدرسه‌ها: یک یا دو روز در هفته

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز فاز نخست طرح هوشمند بیماری کرونا از هفته بعد در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

احمد وحیدی روز سه شنبه پس از برگزاری نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جمع خبرنگاران درباره مراحل اجرای طرح هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید، گفت: دستگاه­‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری، و علمی، تحقیقاتی و آموزشی، پنج مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید هستند و در نشست امروز این موضوع بررسی شد.

وزیر کشور، موضوع دوم این نشست را مرزها و بیماریابی در مرزها عنوان کرد و گفت: در نشست امروز مجدداً تاکید شد چه ایرانیانی که وارد کشور می‌شوند، یا چه خارجی ها که از مرز وارد می‌شوند، به دقت کنترل شوند و تست پی‌سی‌آر منفی داشته باشند و اگر بیماریابی شده‌اند و مشکوکیت وجود داشت، به شکل مناسب قرنطینه شوند.

وحیدی از تهیه و تدوین طرحی در مورد پیامدهای اجتماعی مربوط به کرونا خبر داد و گفت: امروز درباره این طرح مباحث روانشناختی و سلامت‌های اجتماعی کرونا گفت و گو شد و اعضا پیشنهاداتی داشتند و قرار شد به طور کامل‌تر مطالعه شود.

وی همچنین درباره بحث اصناف برای اخذ مجوز و کسب و کارها، گفت: درخواست مجوز اصناف قبلا به سازمان مالیاتی ارسال می‌شد که قرار شد وزارتخانه‌های مربوطه این اقدام را انجام دهد و نیازی به ارسال درخواست به سازمان مالیاتی نیست.

وزارت بهداشت ابتلای دانش آموزان به کرونا را اعلام می‌کند

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره واکسن دانش‌آموزان با توجه به حضوری شدن مدارس، گفت: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر۱۲ سال هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این موضوع در ستاد ملی به صراحت بررسی و قرار شد وزارت علوم، تحقیقات و آموزش فناوری در کمیته‌ای بررسی کند که آیا واکسن زدن افراد زیر ۱۲ سال موثر است یا نه و سپس در جلسه ستاد کرونا درباره آن بحث شود.

به گفته وحیدی مدارس هم ۲ روز در هفته باز است و بقیه در فضای مجازی آموزش داده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که با بازگشایی مدارس تعدادی دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، گفت: وضعیت نابسامان یا وضعیت جدیدی در حوزه مدارس نداشتیم. این موارد لزوما مربوط به بازگشایی مدارس است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم تاکنون درباره این قضیه اظهار نظر نکرده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه