ارسال به دیگران پرینت

چهره ها

فیلم هایی که یک بازیگر در 2 نقش بازی می کند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از بازیگران در یک فیلم بیش از یک شخصیت را ایفا کرده و گاه رکورددار بازی در چند نقش را به طور همزمان داشته اند.

فیلم هایی که یک بازیگر در 2 نقش بازی می کند

بازیگرانی که در یک فیلم بیش از یک نقش داشته اند

در صنعت سینما برخی از بازیگران استعداد بازی در بیش از یک نقش را به طور همزمان دارند به طوری که می توانند با شخصیت و ظاهر متفاوت، نقش هایی را ایفا کنند که در تضاد یکدیگر بوده و یا به طور کلی در نقش یک زن و مرد به طور همزمان به هنرمندی بپردازند.

 

در این بخش از چهره های نمناک، بازیگرانی را معرفی می کنیم که در یک فیلم نقش های متفاوتی را برعهده داشته و به خوبی از  عهده آنها برآمده اند.

معرفی 8 بازیگر با ایفای چند نقش متفاوت در یک فیلم

پرویز پرستویی در فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی در دو نقش به هنرمندی پرداخت؛ شخصیت رضا که فردی خلافکار و زندانی بود و فردی روحانی که به عنوان امام جماعت مسجد انتخاب شده بود. فیلم مارمولک را می توان یکی از کارهای برجسته پرویز پرستویی در کارنامه هنری وی دانست.

پرویز پرستویی

شهاب حسینی در ساکن طبقه وسط که اولین فیلم خود در مقام کارگردانی بود، در 38 نقش مجزا با گریم های مختلف بازی کرد که یک رکورد بی نظیر در جهان است.

شهاب حسینی

اکبر عبدی به عنوان اولین بازیگر مرد ایفاگر نقش زن در سینما شناخته می شود. او در فیلم سینمایی آدم برفی به کارگردانی داوود میرباقری در سال 1373، ایفاگر شخصیت عباس خاکپور بود که برای گرفتن ویزا مجبور به تغییر ظاهر خود شده و نقش یک خانم را ایفا کرد.

اکبر عبدی

فیلم سینمایی مزاحم به کارگردانی سیروس الوند، یکی از تجربه های متفاوت امین حیایی در کارنامه هنری اش بود. امین حیایی در این فیلم ایفاگر نقش نوید پاینده است که در بخشی از سکانسها با گریمی متفاوت برای نیما دادگر با بازی خسرو شکیبایی ایجاد مزاحمت می کند.

امین حیایی

جواد رضویان یکی دیگر از هنرمندانی است که تجربه بازی در دو نقش یک فیلم را در کارنامه هنری خود دارد. این هنرمند در فیلم زندگی شیرین به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال 1387، ایفاگر نقش امیر محجوبی و برادر دوقلویش به نام جلیل بود که دو شخصیت کاملا متفاوت داشتند.

جواد رضویان

ارژنگ امیرفضلی هنرمند مطرح سینما و تلویزیون در فیلم سینمایی لازانیا به کارگردانی حسین قناعت ایفاگر دو نقش دایی پارسیا و خانم سودایی بود. او در این فیلم برای حمایت از خواهرزاده خود به ناچار با گریم یک خانم وارد مدرسه شد اما غافل از اینکه ...

ارژنگ امیرفضلی

بهرام رادان یکی دیگر از هنرمندانی است که تجربه بازی در دو نقش یک فیلم را دارد. این هنرمند در فیلم سینمایی آشفتگی به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1397، نقش بردیا و برادر دوقلویش باربد را بر عهده داشت که از دوران کودکی در رقابت با یکدیگر بودند.

بهرام رادان

فیلم سینمایی دو خواهر به کارگردانی محمد بانکی در سال 1388 تجربه ای متفاوت برای محمدرضا گلزار بود. او در این فیلم شخصیت جوانی را ایفا می کرد که همزمان با دو چهره متفاوت به نام امیر و افشین خالقی با دو خواهر به قصد کلاهبرداری ارتباط برقرار می کرد. 

محمدرضا گلزار

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه