ارسال به دیگران پرینت

مهران مدیری مادرش را امروز از دست داد

مهران مدیری امروز عزادار شد

مهران مدیری امروز 8 آذرماه در غم از دست دادن مادرش عزادار شد.

مهران مدیری  امروز عزادار شد

مهران مدیری بازیگر و کارگردان و مجری معروف ایرانی مادرش را امروز از دست داد و در غم از دست دادن او به سوگ نشست.

ساعتی قبل مادر مهران مدیری درگذشت. او بار‌ها در برنامه «دورهمی» با دل نوشته‌های زیبا در وصف مادر صحبت کرده بود. مهران مدیری تئاتر زندگی اش را در دبستان با اجازه مادرش بازی کرد و با همان نقش مسیر زندگی اش تغییر یافت.

به همین مناسبت، محمد بحرانی، صداپیشه جناب‌خان، در استوری اینستاگرامش، پیام تسلیتی را خطاب به مهران مدیری، منتشر کرده است. این دو در سریال‌های «هیولا» و «دراکولا» با هم همکاری داشتند. 

 

آزاد کردن رامین پرچمی

 

درست چند روز قبل از فوت مادرش ، رامین پرچمی بازیگر در بند زندان اولین افشا کرد که مهران مدیری با پرداخت بدهایش ، باعث شد او از زندان آزاد شود

 

تسلیت گسترده هواداران

 

بعد از انتشار خبر فوت مادر مهران مدیری ، بسیاری از هنرمندان و بخصوص هواداران این شخصیت هنری کشور با عکس هایی تسلیت با ایشان ابراز همدردی کردند

 

او به همین مناسبت، عکسی از دست مادرش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و خیلی کوتاه نوشت: «مادر، همه زندگی بود...»

 

حذف تصویر مهران مدیری در تیزری از فیلم تهران 1500 در تلویزیون خبر از ممنوع التصویر شدن این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون را میداد.

تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی اولین پویانمایی بلند ساخت ایران بود که در نوروز 92 در سینماهای کشور به نمایش درآمد. داستان فیلم درباره اکبر آقا پیرمردی 160 ساله با بازی مهران مدیری است که در سال 1500 هجری زندگی میکند.

بهرام رادان، گوهر خیراندیش و هدیه تهرانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

بازگشت مهران مدیری به تلویزیون

مهران مدیری در سال 1392 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال های برره و مرد هزار چهره انتخاب شد و به همین خاطر بعد از 6 سال دوری از تلویزیون در برنامه 3 ستاره احسان علیخانی حضور پیدا کرد.

در این برنامه مهران مدیری درباره بازگشت خود به تلویزیون صحبت کرد و گفت به سه دلیل به تلویزیون برمیگردم:

من فرزند تلویزیون هستم و عمدهٔ زندگیم و همچنین مهمترین آثارم رو در تلویزیون انجام دادم و هیچوقت نمیشه از تلویزیون رفت و برنگشت.

شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه با تلویزیون نیست برای اینکه من یک مخاطب 70 میلیونی رو عوض کردم با یک مخاطب 3 میلیونی که این منو آزار داده تو این سال ها.

برای این که احساس می کنم مردم به شدت نیاز دارن به حال خوب، خنده، و به لحظات شاد و این تنها کاریه که از دست من بر می آد و فکر می کنم وقتشه برگردم و این وظیفه رو انجام بدم.

 

زندگی مهران مدیری

مهران مدیری کارگردان و بازیگر معروف سینما و تلویزیون در هجدهمین روز از فروردین ماه سال 1346 در تهران متولد شد. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه های دیگری مثل خوانندگی، مجری گری، طراحی صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد.

مهران مدیری آخرین فرزند خانواده است. او سه برادر بزرگ‌تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. مهران مدیری در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و... روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت. آغاز شهرت مهران مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. پس از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

 

شغل همسر مهران مدیری

همسر مهران مدیری فارغ التحصیل رشته هنر و ادبیات است او خانه‌ دار است و برای خودش مینویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته‌ هایش را نداشته است.

اسم پسرشان فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن آقای مدیری زیاد از این اسم در شخصیت‌ های تلویزیونی‌ اش استفاده کرده است.

 

مهران مدیری آخرین فرزند خانواده 6 نفری است. او سه برادر بزرگ‌ تر دارد. خانواده او اصالتاً اراکی هستند. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال 1372 ، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت.

همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت. آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. پس از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

وی در سال 96 اولین فیلم سینمایی خود به نام ساعت 5 عصر را کارگردانی کرده است که در همان سال اکران گردید و رکوردهای جدیدی در سینمای ایران به جای گذاشت.

 

مجموعه پرواز 57 اولین کارگردانی وی بود و توانست در زمان خود به خوبی دیده شود . وی پس از آن در سال 72 مجموعه ساعت خوش را ساخت مجموعه ای که تحول بزرگی در عرصه طنز بود و بسیاری از بازیگران طنزی که هم اکنون ستاره شده اند با همین مجموعه شناخته شدند.

بعد از آن نیر مجدد چندین مجموعه دیگر را کارگردانی نمود از جمله سریالهای سال خوش,پلاک 14,ببخشید,90 شب,80,پاورچین,نقطه چین,جایزه بزرگ,شبهای برره,باغ مظفر,مرد هزار چهره,مرد دوهزار چهره,در حاشیه و…

وی همچنین در شبکه نمایش خانگی چند مجموعه موفق از جمله قهوه تلخ را نیز کارگردانی نمود . مجموعه های قهوه تلخ,ویلای من,شوخی کردم,گنج مظفر و عطسه سریالهایی هستند که وی کارگردانی نموده است.

وی هم چنین در چند فیلم سینمایی از جمله : دایره زنگی,همیشه پای یک زن در میان است,دیدار,توکیو بدون توقف,پل چوبی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

 

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فاطمه ارسالی در

      خدمت هنرمند گرامی و نابغه هنری آقای مدیری صمیمانه تسلیت می گویم .از دست دادن پدر و مادر بسیار ناگوار است. روحشان شاد باشد و نامشان جاودان. آرزوی صبر دارم برای خانواده محترم مدیری امیدوارم همواره سلامت و شاد و پر انرژی باشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه