ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی گسترده نیزارهای دریاچه زریبار مریوان ادامه دارد

مدیر اداره محیط زیست مریوان گفت: آتش سوزی گسترده نیزارهای دریاچه زریبار همچنان در حال گسترش است و هنوز مهار نشده است.

آتش سوزی گسترده نیزارهای دریاچه زریبار مریوان ادامه دارد

ابراهیم همت بلند شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت : آتش سوزی نیزارهای دریاچه زریبار مریوان از ساعت ۱۳ امروز آغاز شده و همچنان ادامه‌ دارد.

وی افزود: آتش سوزی از نیزارهای دریاچه در اطراف روستای کانی سانان شروع شده و به دلیل وزش شدید هوا مهار آن سخت شده و در حال گسترش است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مریوان یادآور شد: این آتش سوزی بزرگترین آتش سوزی است که تاکنون در دریاچه زریبار اتفاق افتاده است تا جایی که آتش سوزی به نیزارهای اطراف شهر مریوان نیز رسیده است و بسیار خطرناک و نگران کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت از محیط زیست، نیروهای آتش نشانی، انجمن های زیست محیطی و مردم در محل آتش سوزی در حال مهار آن هستند و امیدواریم که هرچه سریعتر این آتش سوزی مهار و کنترل شود.

همت بلند اضافه کرد: میزان خسارات هنوز مشخص نیست و به محض مهار آتش سوزی بررسی و اعلام خواهد شد.

دریاچه بین المللی زریبار مریوان دارای یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیزار، سه هزار و ۴۰۰ هکتار پناهگاه حیات وحش و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار تالاب است و هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از ۲ طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه‌زارهای نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله ۱۲۰کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه