ارسال به دیگران پرینت

500 هکتار از سطح تالاب هامون آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و وبلوچستان گفت: با حذف مانع آب در منطقه بازارچه مرزی و هامون پوزک و با ورود آب به بستر تالاب هامون، حدود 500 هکتار از سطح بستر خشک این تالاب تاکنون آبگیری شده است و روند بازگشایی ورودی های سیلاب و انهار و هدایت جریان های آبی به نقاط بحرانی منطقه همچنان ادامه دارد.

 500 هکتار از سطح تالاب هامون آبگیری شد

 وحیدپورمردان ۱۳ خردادماه افزود: دایک مرزی توسط محیط زیست برای ورود آب به تالاب هامون بازگشایی شد و آب پشت دایک مرزی با حذف دایک وارد تالاب هامون شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به بارندگی ها در حوزه آبریز تالاب هامون و روان شدن دشتمال در قسمت های مختلف، ورود آب به بستر تالاب هامون ادامه دارد.

وی اظهار داشت: علیرغم آبگیری فراوان هامون پوزک در کشور افغانستان طبق بررسی های فنی و رصد نقشه های هوایی ورود آب در منطقه هامون پوزک ایران و بازاچه مرزی گمشاد به دلایل مختلف همچون وجود دایک مرزی با مشکل مواجه بود.

پورمردان افزود: با عنایت به ضرورت ورود آب به تالاب هامون و از آنجاییکه این اداره کل در جای جای بستر تالاب هامون حتی هم اکنون نیز در حال انجام پروژه عمرانی از قبیل لایروبی و ... است، ضمن هماهنگی با مرزبانی منطقه که دیدگاه مثبت و همراهی خوبی در این زمینه دارند، بلافاصله اقدام به حذف دایک نمود تا ورود آب به این قسمت از تالاب نیز افزایش یابد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه