ارسال به دیگران پرینت

قیمت محصولات پرتیراژ ایران خودرو

بازار خودرو ترمز رشد قیمت را کشید+جدول

رصد بازار نشان می دهد که با توجه به ثبات قیمت در بازار امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» به ۲۶۲ میلیون تومان و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ۳۰۴ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

بازار خودرو ترمز رشد قیمت را کشید+جدول

انتظار اخبار مذاکرات هسته ای وین موجب شد تا علاوه بر آنکه بازار خودرو ترمز رشد قیمت را بکشد، رشد قیمت دلار هم محدود بود.  به گفته فعالان اقتصادی در حال حاضر  بخش عمده ای از بازارهای ایران چشم‌به‌راه نتایج مذاکرات هستند. بطوریکه با کوچکترین خبری شاهد ایجاد نوسان در بازارهای سرمایه و بازار خودرو هستیم.  

این روند موجب شده تا خرید و فروش هم در بازار صورت نگیرد و خریدارن و فروشندگان در انتظار تثبیت بازار باشند.

 با این شرایط امروز ایران خودرویی ها همانند سایپایی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته در بازار عرضه شدند و نشان دادند که در انتظار اخبار مذاکرات هستند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز می توان گفت امروز خانواده پژو در بازار تغییر قیمت نداشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که با توجه به ثبات قیمت در بازار امروز «پژو 206 تیپ 2» در بازار به 262 میلیون تومان و «پژو 206 صندوقدار» در بازار 304 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.  از سوی دیگر «پژو 206 تیپ 5» هم امروز بدون تغییر در بازار 301 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

 
 

همچنین در میان خانواده دنا هم امروز «دنا معمولی» بدون تغییر و با قیمت 342 میلیون تومان قیمت گذاری شد.   «دنا پلاس توربو اتومات» هم تغییر قیمت نداشت و در بازار 475 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر و با قیمت 299 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

 با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر قیمت در بازار 279 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سورن پلاس» هم تغییر قیمتی در بازار نداشت و 322 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

ایران 10

 

 

وضعیت حساس قیمت خودرو / مذاکرات چه اثری بازار گذاشت؟

چندین اتفاق مهم خودرویی همزمان در حال رخ دادن است؛ از تعیین قیمت های جدید تا اثر مذاکرات بر بازار و احتمال واردات خودرو.

وضعیت حساس قیمت خودرو / مذاکرات چه اثری بازار گذاشت؟
 
مدتی است که صحبت هایی درباره تعیین قیمت جدید خودرو توسط ستاد تنظیم بازار می‌شود. اما این مسئله با اما و اگرهایی همراه است. برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کرده بودند قیمت خودرو امروز حل‌وفصل خواهد شد و حول‌وحوش ۱۰ درصد نیز تعیین می‌شود. حال محمد صادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی دیروز عنوان کرده که مشخص نیست بررسی قیمت خودروها در مبدا در دستور کار این هفته ستاد تنظیم بازار قرار ‌گیرد. آن طور که این مقام مسوول می‌گوید دلیل در دستورکار قرار نگرفتن قیمت خودرو در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار به جمع‌بندی نرسیدن کارشناسان درباره درصد افزایش قیمت خودرو در مبدا عنوان شده است.

در همین حین مذاکرات نیز در حال برگزاری است و آنچه که به نظر می‌رسد جو مثبتی برقرار است. در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد و توافقی صورت گیرد این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت ها در بازار خودرو باشیم. در کنار این مورد طرح واردات خودرو نیز در مجلس به تصویب رسیده و منتظر تایید شواری نگهبان است.

 

​با توجه به تمام این موارد هر نوع شوکی مانند افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌تواند وضعیت بازار را به طور کلی به هم بریزد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌کند یا از این تصمیم منصرف می‌شود.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      با سلام ، با حقوق ماهیانه 5 میلیون تومان بفرمائید بنده چطور میتونم با 3تا بچه زندگی کنم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه