ارسال به دیگران پرینت

خودروهای موجود در بازار | خودروهای برندهای بنز | خودرو لکسوس

قیمت روز خودرو های ۵ تا ۱۰ میلیاردی + جدول

رصد بازار خودرو حاکی از آن است که اکثر خودروهای برندهای لکسوس، بنز و ب ام وی در بازه قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان قرار دارند.

قیمت روز خودرو های ۵ تا ۱۰ میلیاردی + جدول

در بین خودروهای موجود در بازار اکثر خودروهای برندهای بنز، ب ام و و لکسوس در بازه قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان خرید و فروش می شوند؛ در حال حاضر خودرو لکسوس RX‌، ۲۰۰ توربو FSPORT۲۰۱۸ دو کلید در بازار ۷ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است و خودرو لکسوس RX‌، ۲۰۰ توربو FSPORT ۲۰۱۸ چهار کلید نیز در بازار ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است و در بین خودروهای بنز موجود در بازار نیز خودرو بنز کلاس E‌، E۲۵۰ ۲۰۱۶ در بازار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است و خودرو بنز کلاس E‌، E۲۰۰ ۲۰۱۷ بدون کلید نیز در بازار ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودرو های ۵ تا ۱۰ میلیاردی در جدول زیر آمده است:

خودروهایی با قیمت‌های اعجاب آور/ 10 میلیاردی‌های بازار را بشناسید

 

آمار جدید خودروهای دپو شده در گمرک ایران

آبان 1400: با انتشار گزارش جدید گمرک برای وزارت اقتصاد، مشخص شده که همچنان بیش از دو هزار دستگاه خودرو، در گمرکات کشور دپو شده‌اند و از سال 1397 تاکنون، وضعیت ترخیص آنها نامعلوم، باقی مانده است. طبق این گزارش، آخرین وضعیت خودروهای سواری دپو شده در گمرکات، به شرح زیر است:

1- تعداد 1089 خودرو، بدلیل داشتن پرونده قضایی، امکان ترخیص ندارند. البته در برخی از این پرونده‌ها، با ترخیص خودروها موافقت شده است.

2- تعداد 927 خودرو، زیر 2500 سی‌سی هستند اما بدلیل نداشتن ثبت سفارش، امکان ترخیص ندارند.

3- تعداد 100 خودرو، بالای 2500 سی‌سی هستند و امکان ترخیص ندارند.

4- تعداد 82 خودرو در گمرک خرمشهر دپو شده‌اند که از این تعداد، 73 خودرو به علت سفارش‌گذاری آمریکا و 9 خودرو نیز به علت بالای 2500 سی‌سی، امکان ترخیص ندارند.

5- تعداد 51 خودرو نیز با اینکه کمتر از 2500 سی‌سی هستند و اظهار گمرکی شده‌اند اما بدلیل عدم صدور پروانه، امکان ترخیص ندارند.

آذر ۱۴۰۰: بعد از تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو توسط مجلس، حالا آقای ارونقی (معاون فنی گمرک ایران) از ارائه پیش نویس دستورالعمل ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور خبر داده است.

این پیش‌نویس به وزارت اقتصاد تحویل داده شده و در صورت تصویب توسط هیئت وزیران، حجم بالایی از خودروهای رسوبی در گمرکات کشور، امکان ترخیص را خواهند داشت. مهم‌ترین نکته در این پیش‌نویس، فعال شدن مجدد ثبت سفارش است چراکه از نظر گمرک، بسیاری از خودروها با باز شدن ثبت سفارش، امکان تعیین تکلیف را خواهند داشت. سایر شروط گمرک برای ترخیص خودروهای دپو شده، به شرح زیر است: 

1- ثبت سفارش برای واردات خودروهایی که تا تاریخ 16 دی 1397 قبض انبار گرفته‌اند، به شرطی که منشا ارز شخصی متقاضی توسط بانک مرکزی تایید شود، بلامانع است.  

2- ثبت سفارش برای خودروهایی که تا تاریخ 27 دی 1397 قبض انبار گرفته‌اند اما ارز بانکی داشته‌اند، به شرط پرداخت مابه‌التفاوت ارز دریافتی با ارز نیمایی، بلامانع است. همچنین اختصاص هرگونه ارز جدید برای این گروه از خودروها، ممنوع خواهد بود.

3- ثبت سفارش برای خودروهایی که ارزش آنها بیش از 40 هزار دلار است، به شرط پرداخت تعرفه 40% مازاد بر تعرفه گمرکی، بلامانع خواهد بود.

4- خودروهای بالای 2500 سی‌سی امکان ترخیص ندارند مگر آنکه سهمیه جانبازان بوده و تا شهریورماه 1393 وارد گمرک شده و دارای ثبت سفارش باشند.

5- خودروهای بالای 2500 سی‌سی که تا 31 مرداد 1397 به مناطق آزاد وارد شده و قبض انبار گرفته‌اند، امکان ترخیص و تردد در این مناطق را دارند.

6- خودروهایی که دارای پرونده قضایی هستند، به شرطی که رای قطعی آنها از طرف مرجع رسیدگی کننده، صادر شده باشد و مشمول «منع پیگیرد» یا «برائت از پیگرد» باشند، امکان ترخیص را دارند و هیچگونه محدودیت زمانی برای ترخیص را نخواهد داشت.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه