ارسال به دیگران پرینت

مواد معدنی :

نمک صورتی سالم تر از سفید است؟

یک مطالعه جدید فواید و مضرات نمک سفید و صورتی را به تفکیک اعلام کرده است.

نمک صورتی سالم تر از سفید است؟

 نمک صورتی نه تنها زیباست، بلکه دارای مواد معدنی و ریز مغذی‌های بیشتری نسبت به نمک معمولی سفید است. اما یک مطالعه جدید این ایده را که نمک صورتی برای شما بهتر است  با برخی یافته‌های بسیار نگران‌کننده، رد کرده است و اینکه نمک صورتی از سفید مفیدتر است؛ درست نخواهد بود.

با یک جستجوی سریع در گوگل می‌توانید فواید نمک صورتی را مشاهده کنید؛ از بهبود خواب تا مبارزه با پیری و غیره. همچنین ادعا می‌شود که نمک صورتی ریزمغذی‌های بسیار بیشتری نسبت به نمک سفید استاندارد دارد و بنابراین از نظر تغذیه ای برتر است. با این حال، تحقیقات جدید استرالیایی این مسئله را با برخی یافته‌های بسیار نگران‌کننده رد کرده است.

محققان دریافتند که در حالی که برخی از مواد مغذی مفید در مقادیر بیشتری در نمک صورتی در مقایسه با نمک سفید یافت می‌شوند (آهن، کلسیم و منیزیم)، طیفی از ترکیبات بالقوه مضر نیز در نمک‌های صورتی یافت می‌شوند.

آلومینیوم، سیلیکون و گوگرد از جمله ترکیبات غیر مغذی موجود در نمونه‌های نمک صورتی است. وجود سرب در نمک‌های صورتی نگران‌کننده‌ترین موضوعی بود که در این تحقیقات مشخص شد.

در کل نمک فارغ از هر رنگی نمی‌تواند برای سلامتی مفید باشد، نمک سرشار از سدیم است که می‌تواند فشار خون شما را بالا ببرد و اگر بیش از حد مصرف شود، می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله نارسایی قلبی، سنگ کلیه و حتی سرطان معده شود. نمک صورتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل وجود احتمالی آلاینده‌ها می‌تواند آسیب بیشتری به شما وارد کند.

۱۰ راه برای کاهش مصرف نمک

واقعیت این است که بیشتر ما نمک بیش از حد می‌خوریم. بله، برای عملکرد درست بدن‌مان به مقداری سدیم نیاز داریم، اما می‌توانیم تمام آنچه را که نیاز داریم از غذا‌های کامل (مثلاً غذا‌های دریایی، نان و شیر) تامین کنیم. نیازی به افزودن نمک  از نوع صورتی فانتزی یا ...  به وعده‌های غذایی نیست.

۱) گیاهان و ادویه جات تازه را جایگزین نمک کنید.

۲) چاشنی‌های خریداری شده در فروشگاه را به جای فلفل قرمز و سیر کنار بگذارید.

۳) سس‌های خود را در خانه از ابتدا درست کنید.

۴) آب موجود در سوپ‌ها و خورشت‌ها را عوض کنید.

۵) گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن را با گوشت تازه جایگزین کنید.

نمک صورتی سالم تر از سفید است؟

۶) میوه‌های تازه یا ماست را به جای چیپس و چوب شور انتخاب کنید.

۷) در صورت امکان، از نمک استفاده نکنید.

۸) در آشپزخانه خلاق باشید و غذا‌های مورد علاقه خود را در خانه درست کنید.

۹) کنسرو لوبیا را آبکش کرده و زیر آب  بشویید تا مقداری از نمک آن شسته شود.

۱۰) در کنار غذای خود از میوه‌های مرکبات (لیمو، لیموترش، پرتقال) استفاده کنید تا طعم متفاوتی روی پروتئین‌ها داشته باشید.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه