ارسال به دیگران پرینت

جدیدترین شاسی بلند "ب ام و" معرفی شد | طراحی متفاوتی که تولیدکنندگان بزرگ را به چالش دعوت می کند(+عکس)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این خودرو از منظر طراحی کلی به کراس اوورهای قبلی ب ام و شباهت دارد اما به نظر می رسد لباسی جدید برتن کرده تا چهره ای متفاوت شکل بگیرد.

جدیدترین شاسی بلند "ب ام و" معرفی شد | طراحی متفاوتی که تولیدکنندگان بزرگ را به چالش دعوت می کند(+عکس)

 ب ام و در سال 1978 از اولین مدل مستقل M با نام M1 رونمایی کرد که اولین خودروی موتور وسط این کمپانی نیز محسوب می شد. در این محصول متفاوت از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با 274 اسب بخار خروجی و گشتاور 329 نیوتن متر استفاده شد.

اکنون 43 سال پس از رویداد ام1، دومین محصول مستقل M با نام مفهومی ام اکس رونمایی کرده است. در این نامگذاری X معرف کلاس شاسی بلند برای خودرو است. منظور از مستقل آن است که ب ام و نسخه استاندارد این خودروها را بدون لوگوی ام تولید نخواهد کرد.

اکس ام از پیشرانه 8 سیلندر پلاگین هیبرید با 750 اسب بخار خروجی و گشتاور 1000 نیوتن متر استفاده می کند. نمونه تولید انبوه این خودرو در سال 2022 و با مدل 2023 روانه بازار خواهد شد.

 
 
 
 
 

براساس اطلاعات ارائه شده، اکس ام در حالت الکتریکی خالص قابلیت پیمایش 48 کیلومتر را دارد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با جزئیات فنی ارائه نشده اما به احتمال زیاد این شاسی بلند شاخص صفر تا 96 کیلومتر را زیر 4 ثانیه ثبت می کند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این خودرو از منظر طراحی شاسی به کراس اوورهای قبلی ب ام و شباهت دارد اما به نظر می رسد لباسی جدید برتن کرده تا چهره ای متفاوت شکل بگیرد.

سر تا سر بدنه با خطوط و زوایای تند تزئین شده و چراغ های اصلی جلو و عقب نیز الگوی متفاوتی را ارائه می دهند. لامپ های ال ایی دیی نیز فرمول آینده نگر باوارایایی ها را تکمیل می کنند.

برای رینگ ها از نمونه 14 پره 23 اینچی استفاده شده که بزرگترین رینگ استفاده شده در محصولات ب ام و محسوب می شود. در دیفیوزر نیز از خروجی 4 تایی اگزوز استفاده شده که به نوعی حکایت از میزبانی پیشرانه ای اسپرت و قدرتمند دارد.

داخل کابین از چرم کلاسیک قهوه ای در ترکیب با جزئیات کرومی و همچنین فیبرکربن استفاده شده است آخرین نسخه از آی درایو 8 اختصاصی ب ام و نیز اینجا حاضر است. آما در ردیف دوم با شرایط کاملا متفاوتی روبرو می شویم تا این قسمت بیشتر شبیه به یک کاناپه اختصاصی درون یک کافی شاپ باشد!

رنگ روکش صندلی ها و همچنین نورپردازی منشوری سقف حالتی لوکس و متفاوت برای ردیف عقب ایجاد کرده است.

 
 
 

اخبار قبلی درباره BMW 

(22 شهریور 1400)

 

ب‌ ام‌ و "آی ویژن سرکیولار"؛ خودرویی که 100 درصد قابل بازیافت است! (+عکس)

ب‌ام‌و آی ویژن سرکیولار یک خودرو جمع و جور (کامپکت) الکتریکی است که به عنوان مدلی برای عرضه در سال 2040 تصور شده است.

ب‌ ام‌ و "آی ویژن سرکیولار"؛ خودرویی که 100 درصد قابل بازیافت است! (+عکس)
 

 ب‌ام‌و  طی  نمایشگاه خودرو مونیخ 2021  چند خودرو را در معرض دید عموم قرار داد. برخی خودروها مانند مدل شاسی بلند الکتریکی آی‌اکس و مدل  سدان آی4  و همچنین مدل مفهومی جدید آی‌اکس5 هیدروژن قبلا دیده شده بودند. اما در کنار این خودروهای الکتریکی و مدل مفهومی هیدروژنی، ب‌ام‌و خودرو مفهومی  آی ویژن سرکیولار (BMW i Vision Circular Concept)  را معرفی کرد که از جمله مدل هایی بود که در کانون توجه کارشناسان و عموم مردم قرار گرفت.

 

ب‌ام‌و آی ویژن سرکیولار یک  خودرو جمع و جور (کامپکت)  الکتریکی است که به عنوان مدلی برای عرضه در سال 2040 تصور شده است. این خودرو بر پایداری و تجمل متمرکز است و طراحی آن با استفاده از مواد 100 درصد قابل بازیافت صورت گرفته که حتی شامل بسته باتری نیز می شود. به گفته ب‌ام‌و، با تولید یک باتری با استفاده از موادی از "حلقه بازیافت"، باتری بدون تخلیه منابع ارزشمند به تراکم انرژی بسیار بالاتری دست می یابد.

از نظر طراحی، خودرو مفهومی ب‌ام‌و آی ویژن سرکیولار رویکردی منحصر به فرد را نسبت به زبان طراحی فعلی این شرکت انتخاب کرده است. جلوپنجره های کلیوی شکل نمادین این برند همچنان در قسمت جلو خودنمایی می کنند، در شرایطی که چراغ های جلو در هر گوشه از آن نصب شده و نوارهای ال‌ئی‌دی در بخش های دیگر جلوپنجره بکار گرفته شده اند. شیشه جلو و سقف از شیشه ای یک تکه شکل گرفته اند. چرخ ها با طراحی چراغ های جلو و جلوپنجره هماهنگ هستند و از پره های باریک در ساخت آنها استفاده شده است. در قسمت عقب خودرو نیز سبک مشابهی را شاهد هستیم و یک نوار چراغ ال‌ئی‌دی در این قسمت بکار گرفته شده است.

 
 
 
 

در فضای داخلی خودرو طراحی خاص و ترکیبی از مواد منحصر به فرد را شاهد هستیم و از آنچه ب‌ام‌و  "تکنیک های اتصال جدید"  می نامد، استفاده شده است. به عنوان نمونه، از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت داشبورد وی شکل خودرو استفاده شده که نیاز به چسب را کاهش می دهد و طراحی یک تکه خاص با مواد کریستالی تعبیه شده در آن که شبیه جواهر به نظر می رسد را ارائه می کند.

 

به جای نمایشگر لمسی سنتی در قسمت میانی داشبورد، اطلاعات مورد نیاز راننده در قسمت بالای پنل ابزار در پایین شیشه جلو نمایش داده می شوند. واسط ها نیز به حرکات دست با یک افکت روشنایی جذاب واکنش نشان می دهند که اطلاعات کلیدی نمایش داده شده روی قسمت پایین شیشه جلو را کنترل می کند. بر همین اساس، نه تنها دیگر نیازی به نمایشگرهای فیزیکی نیست، بلکه راننده نیازی ندارد به جز قسمت جلو و مسیر جاده به نقطه دیگری نگاه کند.

 

 

هار صندلی بزرگ و راحت با روکش مخملی بنفش کم رنگ در داخل خودرو از دیگر مواردی هستند که نظرها را به سوی خود جلب می کنند. در ساخت صندلی ها از پلاستیک بازیافتی استفاده شده که با استفاده از فریم آلومینیومی به رنگی طلایی روشن در جای خود قرار می گیرند. در قسمت جلو دو صندلی جداگانه و در عقب یک صندلی یک تکه قرار گرفته است.

فرمان خودرو ب‌ام‌و آی ویژن سرکیولار نیز با کمک چاپ سه بعدی و با استفاده از پودر چوبی ویژه ساخته شده است. تکنیک اتصال جدید  "هم‌جوشی شاد"  موجب می شود تا امکان جداسازی و بازیافت آسان مواد مورد استفاده در این خودرو در انتهای چرخه عمر آنها فراهم شود.

 

خودرو مفهومی ب‌ام‌و آی ویژن سرکیولار حداقل در آینده ای نزدیک وارد خط تولید انبوه نخواهد شد، اما شاید در سال 2040 شاهد محصولی مشابه آن باشیم. با این وجود، می توان انتظار داشت که ب‌ام‌و از برخی از این تکنیک های منحصر به فرد در مدل های آینده خود استفاده کند.

 
 
 
منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      به پراید ما نمیرسه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه