ارسال به دیگران پرینت

فقط این دو خودروی داخلی ۵ ستاره هستند + اسامی

گزارش کیفی خودروها مربوط به شهریورماه ۱۴۰۰ منتشر شد. به دلیل عدم انتشار گزارش کیفی مرداد ماه، مبنای مقایسه کیفی خودروها در این گزارش تیرماه است. دو خودروی دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک و دیگنیتی محصول گروه بهمن توانسته‌اند ۵ ستاره کیفی را به سینه بزنند.

در گزارش کیفی شهریور نسبت به تیرماه سه محصول تارا، دیگنیتی و کوئیک S به جمع خودروهای مورد بررسی اضافه شدند در عین حال خبری از بررسی ۵ محصول برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک، پژو پارس اتوماتیک تولید شده در سایت کرمانشاه ایران‌خودرو، پژو پارس تولیدی در سایت سمنان ایران‌خودرو که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، ساینا پلاس و تیبا پلاس تولیدی در سایت کاشان سایپا، نیست. حذف برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک سبب شده در گزارش شهریورماه یک کلاس قیمتی حذف شود و در این گزارش دیگر شاهد کلاس قیمتی ۳ نباشیم. همچنین در گزارش کیفی شهریورماه نسبت به گزارش تیرماه تعداد خودروهای بررسی شده از ۳۶ دستگاه به ۳۴ دستگاه کاهش یافته است. براساس روشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ می‌کند، هر محصول بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت کرده و در دسته قیمتی خود جای می‌گیرد. در میان ۳۴ محصول مورد بررسی شاهد هستیم که دو خودروی دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک و دیگنیتی محصول گروه بهمن توانسته‌اند ۵ ستاره کیفی را به سینه بزنند. در میان ۳۴ خودرویی که طی آخرین ماه تابستان امسال مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند، ۲۳ خودرو سه ‌ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند و هشت محصول نیز موفق به اخذ چهار ستاره کیفی شده‌اند. MVM S۳۳ تنها خودرویی است که همچنان دو ستاره باقی مانده است.

طبق گزارش منتشره اما در کلاس قیمتی یک تنها نام تیگو۷ به چشم می‌خورد که با وجود قیمت بالایش، فقط سه ستاره کیفی دارد. در کلاس قیمتی دو نیز با هشت خودرو روبه‌رو هستیم که به جز دیگنیتی که در خطوط تولید گروه بهمن تکمیل می‌شود همه آنها را چینی‌های مونتاژی تشکیل می‌دهند و در این کلاس خودرویی محصولات خودروسازان خصوصی به نوعی دست بالا را دارند. همان‌طور که ذکر شد دیگنیتی توانسته ۵ ستاره کیفی را کسب کند. هایما مدل S۷ محصول ایران‌خودرو توانسته چهار ستاره کیفی به دست بیاورد و باقی اعضا به جز MVM S۳۳ که دو ستاره است، ‌مانند گزارش پیشین سه ستاره باقی مانده‌اند. جک، در مدل‌های S۵ و S۳ جزو سه ستاره‌های این کلاس قیمتی به حساب می‌آید. همچنین تیگو۵ و آریزو ۵ توربو که در مدیران‌خودرو مونتاژ می‌شوند، سه ستاره کیفی در گزارش شهریورماه کسب کرده‌اند. در مقایسه با گزارش قبلی، این دو محصول هم تغییری از حیث ستاره‌بندی نداشته‌اند. با توجه به حذف کلاس قیمتی ۳ سراغ دسته قیمتی چهار می‌رویم، دسته‌ای که در قرق محصولات ایران‌خودرو قرار دارد. در این بین، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک به عنوان یکی از دو خودروی پنج‌ستاره کشور، صدرنشین این کلاس قیمتی به شمار می‌رود. این گروه پنج خودروی چهار ستاره را نیز در خود جای داده که شامل پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، دنا پلاس و ‌میهمان تازه وارد این گروه یعنی محصول نوبرانه ایران‌خودرو‌ یا همان تارا می‌شود. پژو ۲۰۶، دنا، رانا پلاس، پژو پارس (تولیدی در سایت‌های تهران، مازندران، خراسان، کرمانشاه و فارس)، پژو ۴۰۵، سورن پلاس و سمند نیز اعضای سه ستاره این گروه به شمار می‌روند. آنها نیز افت‌و‌خیزی در ستاره‌بندی‌شان طی شهریورماه نسبت به تیر به خود ندیدند. در نهایت اما کلاس قیمتی پنج نیز هشت محصول را در خود جای داده است که همه به سایپا و پارس‌خودرو تعلق دارند. این گروه در گزارش تیر ۹ محصول را در خود جای داده بود، اما در شهریور دو خودرو از این جمع جدا و یک خودرو به آن اضافه شده است. اعضای این گروه را کوئیک و کوئیک S محصول سایپا، کوئیک R تولیدی پارس‌خودرو، ، تیبا ۲ تولید در سایت سایپا، ساینا و تیبا صندوق‌دار تولیدی در سایت کاشان، ساینا مدل S و ساینا تولید شده در پارس‌خودرو تشکیل داده‌اند. در این بین، کوئیک و کوئیک S تولید سایپا توانسته چهار ستاره کیفی به دست بیاورد. دیگر اعضای این کلاس قیمتی سه ستاره هستند و نسبت به گزارش قبل تغییری نکرده‌اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه