ارسال به دیگران پرینت

یک مقام ایرانی در وین: توافق موقت را رد می‌کنیم، زیرا با منافع ما تناقض دارد | پیشرفت در مذاکرات به دادن ضمانت‌های واقعی درباره تحریم‌ها بستگی دارد

یک منبع ایرانی به شبکه الجزیره گفت توافق موقت در مذاکرات وین پذیرفته نخواهد شد چراکه با منافع ایران در تعارض است و برنامه هسته‌ای را نیز محدود می‌کند.

یک مقام ایرانی در وین: توافق موقت را رد می‌کنیم، زیرا با منافع ما تناقض دارد | پیشرفت در مذاکرات به دادن ضمانت‌های واقعی درباره تحریم‌ها بستگی دارد

 یک منبع ایرانی در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، ضمن تأکید بر اینکه ایران توافق موقت در وین را نخواهد پذیرفت، گفت که ایران در صورت شکست مذاکرات، گزینه‌های دیگری در دست دارد و این موضوع را طرف‌های دیگر نیز می‌دانند.

او افزود: «هیچ چانه‌زنی و بحثی در خصوص پرونده‌های سیاسی و امنیتی در وین صورت نمی‌گیرد و اولویت فقط رفع تحریم‌هاست. پیشرفت در مذاکرات منوط به این است که طرف‌های مقابل تضمین‌های واقعی در خصوص رفع تحریم‌ها بدهند.»

دور جدید گفت‌وگوها بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با هدف رفع تحریم‌ها دوشنبه (دیروز/هشتم آبان) در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

 

نمایندگان ایران، ۱+۴:

ادامه رایزنی‌های ایران و ۱+۴ در وین

جلسه کارگروه رفع تحریم‌های ظالمانه در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، ۱+۴ و اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

ادامه رایزنی‌های ایران و ۱+۴ در وین
 

صبح روز سه‌شنبه جلسه کارگروه رفع تحریم‌های ظالمانه در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد.

 

در این نشست، مذاکره‌کنندگان ایرانی با تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و ارائه پیشنهاداتی جدید در خصوص چگونگی پیشبرد گفتگوها، بر لزوم رفع مؤثر تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تأکید و دیگر اعضا را به مشارکت سازنده در گفتگوها تشویق کردند.

در این جلسه نمایندگان سایر کشورها نیز آمادگی و جدیت خود را برای تعامل در موضوع رفع تحریم‌ها، ابراز داشتند.

 

عصر امروز نیز نشستی دوجانبه بین علی باقری‌کنی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایرانی و «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

 

دوطرف در این جلسه با بررسی نتایج جلسه روز گذشته و نشست امروز کارگروه رفع تحریم، در خصوص چگونگی ادامه گفتگوها به بحث و رایزنی پرداختند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • دادا ارسالی در

      ازالان مشخص است امریکائی ها عقب نشینی میکنند از طرفی کنگره مخالف است از طرف دیگر با اسزائیل هماهنگ هستند پس امریکا و اروپائی ها مذاکره کنندگان ما را معطل و در اخر نتیجه منفی خواهد شد از الان دارند سنگ اندازی میکنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه