ارسال به دیگران پرینت

ویروس دلتا بسیار خطرناک است

شدت قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌های بدن بیمارمشخص شد

دبیر کمیته علمی کشور کووید۱۹ گفت: قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌های بدن بیمار بسیار زیاد است. او گفت: با توجه به جهش‌های جدید این ویروس باید به دنبال تخمین اثر گذاری واکسن‌ها بر ویروس‌های جدید و در صورت لزوم به فکر ساخت واکسن‌های جدید و یا تغییر دوز‌های تزریق شده باشیم.


 شدت قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌های بدن بیمارمشخص شد

دبیر کمیته علمی کشور کووید۱۹ گفت: قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌های بدن بیمار بسیار زیاد است.

عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشور کووید۱۹ درخصوص قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌ها اظهار کرد: ویروس دلتا بسیار خطرناک است به گونه‌ای که به راحتی وارد سلول های سالم بدن فرد بیمار می‌شوند و تولید مثل بیشتری دارد؛ در نتیجه تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر خواهد بود.

او افزود: با ویروسی مواجه هستیم که برای مقابله با آن باید مورد زیادی در تمام دنیا رعایت شود و کل دنیا برای حل این مشکل باید برنامه هایی داشته باشند.

او گفت: در یک دوره ما با کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان مواجه بودیم به این دلیل که در مورد ویروس اولیه ووهان اقداماتی انجام شده بود و با شناسایی و در نهایت قرنطینه بیماران به واسطه طرح شهید سلیمانی این کار به خوبی انجام شد.

عابدینی تصریح کرد: در سراسر دنیا کشورهای موفق در زمینه مبارزه با این ویروس کشورهایی هستند که در کنار واکسیناسیون، شناسایی و قرنطینه بیماران را خواهند داشت اما متاسفانه سویه جدید این ویروس کل جهان را با یک تهدید جدی روبرو کرده است و تعداد افراد مبتلا به این ویروس مجدداً در حال افزایش است.

دبیر کمیته علمی کشور کووید۱۹ در خصوص علت افزایش تعداد بیماران مبتلا گفت: زمانی که ویروس دچار تغییر ماهیت می شود اثر واکسن ها نسبت به آن کاهش می یابد؛ واکسیناسیون بهترین و تاثیر گذار ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود اما باید توجه داشت که واکسیناسیون در سراسر دنیا باید انجام شود.

او گفت: با توجه به جهش های جدید این ویروس باید به دنبال تخمین اثر گذاری واکسن ها بر ویروس های جدید و در صورت لزوم به فکر ساخت واکسن های جدید و یا تغییر دوزهای تزریق شده باشیم.

دبیر کمیته علمی کشور کووید۱۹ گفت: همچنان باید افراد به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند و شناسایی بیماران، قرنطینه افراد، ماسک زدن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به شدت کمک کننده خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه