ارسال به دیگران پرینت

درخواست یک خواننده زن از رونالدو

کریستیانو رونالدو ستاره محبوب دنیای فوتبال تصمیم دارد به پینک خواننده آمریکایی برای برآورده کردن رؤیای دو کودک کمک کند.

درخواست یک خواننده زن از رونالدو

 کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی منچستریونایتد همواره در کارهای خیر پیش‌قدم بوده و حالا تصمیم دارد به «پینک» خواننده محبوب آمریکایی کمک کند.

 

پینک در صفحه توییترش نوشت: «سلام کریستیانو رونالدو. در این کریسمس، من از دو کودک حمایت خواهم کرد که چیزی جز تی‌شرت‌های شما نمی‌خواهند.

 

آن‌ها وضعیت بدی دارند و من مصمم هستم که رویای آن‌ها را محقق کنم. آیا می‌توانم از شما بخواهم دو تی‌شرت برای من بفرستید که می‌تواند زندگی این بچه‌ها را تغییر دهد؟ من می‌دانم که شما همیشه کارهای بزرگی انجام می‌دهید، اما ...»

 

رونالدو هم خیلی زود واکنش جالبی به این توییتر پینک نشان داد و در جوابش نوشت: «سلام خوشحال می‌شوم کمک کنم. بدون هیچ مشکلی من چند پیراهن امضا شده برای بچه‌ها آماده خواهم کرد. بابت رقم زدن این اتفاق تبریک می‌گویم.»

 

با وجود این که خیلی‌ها از رفتار و غرور کریستیانو رونالدو درون مستطیل سبز انتقاد می‌کنند، فوق‌ستاره پرتغالی بیرون از زمین فردی سخاوتمند بوده و بارها با کارهای خیر و کمک‌هایش به مردم یاری رسانده است.

 

کریستیانو رونالدو اسطوره ۳۶ ساله پرتغالی این تابستان پس از ترک یوونتوس به جمع شیاطین‌سرخ و لیگ برتر بازگشت. سال‌های موفقیت او در یونایتد و بعد رئال مادرید و یوونتوس باعث شد تا این بازیکن پرتغالی تبدیل به تفرقه انگیزترین بازیکن جهان شود.

 

رونالدو که با مهارت‌ها و دستاوردهای بزرگش مورد تحسین هواداران است، لشکری از منتقدانی دارد که از رفتارهای وسواسی و اخلاق زودرنج او متنفر هستند. خیلی‌ها رفتارهای رونالدو را در زمین بازی مسخره می‌کنند ولی تنها تعداد خیلی کمی از مردم از کارهای خیر او خارج از زمین بازی باخبرند.

 

کاهش حقوق در دوران ویروس کرونا

شاید فکر کنید که رونالدو با داشتن ثروتی حدود ۴۰۰ میلیون پوند، با کاهش دستمزدش مشکلی نداشته باشد. اما همه فوتبالیست‌ها با این ایده موافق نیستند.

 

با این حال، زمانی که ما منتظر بودیم ببینیم شیوع اولیه ویروس کرونا با دنیای فوتبال چه خواهد کرد رونالدو با کاهش حقوقش در ماه‌های مارس، آوریل، می و ژوئن پیشرو بود. گفته می‌شود این موضوع شخصاً برای رونالدو ۳٫۸ میلیون پوند هزینه در پی داشت.

 

بخشندگی زیاد

بر اساس گزارش‌های مختلف، رونالدو در سال گذشته با همکاری مدیربرنامه‌هایش ژرژ مندس به بیمارستان‌های پرتغال مبلغ یک میلیون پوند در جهت مبارزه با پاندمی کرونا اهدا کرد.

 

بیمارستان‌های پورتو و لیسبون تخت و دستگاه‌های تنفسی برای مقابله با کووید-۱۹ و رسیدگی به شمار بالای بیمارانشان دریافت کردند. دانیل فرو رئیس بیمارستان سانتا ماریا در لیسبون از این عمل فداکارانه پرده برداشت.

 

فرو گفت: «ژرژ مندس با ما تماس گرفت و برای تأمین هزینه دو واحد مراقبت‌های ویژه برای بیماران بدخیم کووید-۱۹ با همراهی رونالدو داوطلب شد. آن‌ها فن، مانیتور، پمپ‌های تزریق، تخت خواب و ... همه تجهیزاتی که یک بخش مراقبت ویژه برای بیماران کرونایی نیاز دارد را تامین کردند.»

 

اهدای پاداش

این بار برناردو سیلوا پرده از این راز برداشت. طبق گفته‌های ستاره تیم منچسترسیتی، کریس از تیم پرتغال خواست تا ۵۰ درصد از پاداش‌شان برای راهیابی به یورو ۲۰۲۰ را برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کنند. سیلوا گفت: «وقتی جواز ورود به یورو ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ را دریافت کردیم و او به ما گفت بیایید بخشی از این پول را اهدا کنیم.»

 

کفش طلای اروپا

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۱ پس از زدن ۴۰ گل تحت مربیگری ژوزه مورینیو برنده کفش طلا شد، هرچند سفیدپوش‌ها در لالیگا دوم شدند و در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از دور خارج شدند.

 

رونالدو به جای گذاشتن این کفش در ویترین افتخاراتش تصمیم گرفت تا آن را برای کمک به خیریه بفروشد. کفش به حراج گذاشته شد و با قیمت خیره کننده ۱٫۲ میلیون پوند به فروش رسید. این پول صرف ساخت تعدادی مدرسه در غزه جنگ زده شد.

 

توپ طلا

رونالدو در سال ۲۰۱۷ بار دیگر ترفند فروش جایزه‌اش را تکرار کرد. این بار توپ طلای ۲۰۱۳ خود را در حراجی خیریه لندن به فروش گذاشت. توپ طلای رونالدو باعث شد تا مبلغ ۵۳۰ هزار پوند برای بنیاد کودکان جمع شود.

 

سفیر

رونالدو از شهرت و میدانی که در اختیارش است در جهت مثبت استفاده می‌کند. او سفیر سه موسسه خیریه بزرگ بنیاد نجات کودکان، یونیسف و چشم‌انداز جهانی است و برای تعداد بی‌شمار دیگری از این مؤسسات هم سخنرانی کرده است.

 

در سخنرانی توپ طلای ۲۰۱۴ در مورد ملاقاتش با گروهی از کودکانی که سرطان خون داشتند صحبت کرد. او همیشه در این موارد آگاهی‌رسانی می‌کند.

 

رونالدو در سال ۲۰۱۶ پیامی را برای کودکان آسیب دیده سوریه ضبط کرد و آنها را «قهرمانان واقعی» خطاب کرد و گفت «من با شما هستم». او همچنین یک کمک مخفیانه انجام داد و به بنیاد نجات کودکان گفت که آن را فاش نکنند.

 

پاداش برد

رونالدو همچنین در بخشیدن پول‌هایی که بخاطر عملکردهای درخشانش در زمین بازی بدست می‌آورد بسیار سخاوتمند است. در سال ۲۰۱۳ در تیم سال یوفا معرفی شد و از هیئت حاکمه اروپا مبلغ صد هزار یورو معادل ۸۹ هزار پوند پاداش دریافت کرد.

 

اما به جای اینکه چک را نقد کند آن را به صلیب‌سرخ اهدا کرد. یک سال بعد این ستاره پرتغالی رئال مادرید را به لادسیما رساند و دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان را بدست آوردند، و از سپیدپوشان مبلغ ۴۵۰ هزار پوند پاداش دریافت کرد.

 

اما این بار هم از نقد کردن چک صرف نظر کرد و آن را بین سه مؤسسه‌ای که سفیرشان است یعنی بنیاد نجات کودکان، یونیسف و چشم‌انداز جهانی تقسیم کرد.

 

اهدای خون 

این بازیکن ۳۶ ساله هیچ تتو و خالکوبی روی بدنش ندارد. و اگر او را با دیگر هم‌سن و سال‌هایش مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که تتو نداشتنش واقعاً قابل توجه است. و این تنها یک دلیل دارد؛ رونالدو به طور منظم خون اهدا می‌کند و در کمپین‌های متعددی شرکت کرده تا دیگران را هم تشویق به این کار کند.

 

افراد دارای خالکوبی هم می‌توانند خون اهدا کنند اما برای جلوگیری از عفونت نباید بلافاصله بعد از تتو کردن این کار را انجام دهند و باید مدتی صبر کنند.

 

او در سال ۲۰۱۵ گفته بود که: «همه ما با اهدای خون می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. هر اهدا می‌تواند به سه نفر در موارد اورژانسی و همچنین درمان‌های طولانی مدت کمک کند. به همین دلیل من مشتاق به این کار هستم و اهمیت اهدای خون را می‌دانم و مردم سراسر جهان را به این کار تشویق می‌کنم تا همواره در تمام دوران زندگی خود خون اهدا کنند و زندگی‌ها را نجات بدهند.»

 

رونالدو همچنین بعد از اینکه از مشکل هم‌تیمی‌اش باخبر شد مغز استخون خود را هم اهدا کرد. کارلوس مارتینس پسری دارد که به مغز استخوان نیاز داشت و رونالدو از آن زمان اهداکننده است. او گفت که مردم تصور می‌کنند اهدای مغز استخوان خیلی سخت است اما در واقع چیزی به جز خون‌گیری نیست و درد ندارد.

 

کمک چند میلیون پوندی

رونالدو دوباره در سال ۲۰۱۵ مبلغ هنگفتی را برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان نپال اهدا کرد. این فاجعه مرگبار منجر به مرگ ۹۰۰۰ نفر شد و ۲۲۰۰۰ مصدوم به جای گذاشت و خسارات زیادی به شهر وارد کرد.

 

گفته می‌شود که رونالدو مبلغ ۵ میلیون پوند به بنیاد امدادرسانی به کودکان در حوادث اهدا کرد، اگرچه این گزارش‌ها هنوز تأیید نشده و توسط خیریه رد شده است. اما به احتمال زیاد او کمک مالی کرده ولی مبلغ به صورت راز باقی مانده است.

 

کمک به مرکز سرطان

مادر رونالدو، دولورس آویرو، در سال ۲۰۰۷ سرطان سینه را شکست داد. رونالدو هم برای تشکر از مرکز سرطان پرتغال که به مادرش کمک کرد مبلغ ۱۲۰ هزار پوند به آن‌ها اهدا کرد.

 

دعوت از یک کودک یتیم

حیدر که یکی از طرفداران رونالدو است در بیروت پایتخت لبنان پدر و مادرش را به خاطر حمله انتحاری از دست داد. یک خبرنگار محلی با غول‌های اسپانیایی تماس گرفت و حیدر به باشگاه دعوت شد.

 

ویدئوی این دیدار بسیار احساسی و زیباست. در این ویدئو رونالدو را می‌بینیم که پسربچه را در آغوش گرفته و نوازشش می‌کند و پسرک از اینکه قهرمانش را دیده از خوشحالی اشک می‌ریزد.

 

کمک به یک هوادار کوچک

رونالدو از داستان نوهوزت گیلن که یک کودک ۹ ساله مبتلا به سرطان بود آگاه شد. پس از شنیدن این خبر تصمیم گرفت راننده‌ای بفرستد تا خانواده کودک را به هتل محل اقامت تیم رئال مادرید بیاورد.

 

پس از بیرون آمدن از آسانسور به شوخی به پسربچه گفت: «چیزی می‌خواهی بگویی؟» او یکی از گل‌هایش را به کودک تقدیم کرد و از او دعوت کرد تا در جایگاه خصوصی در برنابئو بازی را تماشا کند و بعد از بازی پیراهنش را به او هدیه داد.

 

رونالدو پس از صحبت با پدر بچه متوجه شد که دیگر کار زیادی نمی‌شود برایش انجام داد و فقط درمانی آزمایشی در آمریکا وجود دارد که رونالدو هزینه‌اش را پرداخت کرد.

 

وقتی وضعیت نوهوزت وخیم شد رونالدو پیشنهاد داد که تمام هزینه‌های درمانی و دارویی را پرداخت کند و صدها هزار پوند خرج کرد و او را در مرکز درمانی خصوصی بستری کردند. بیش از یک سال رونالدو تمام هزینه‌ها را پرداخت کرد تا اینکه متاسفانه پسربچه در ماه مارس ۲۰۱۳ از دنیا رفت.

 

پرداخت هزینه درمان 

در کنار جورجینا، رونالدو به درمان سرطان یک کودک کمک مالی کرد. در سپتامبر ۲۰۱۹ مشخص شد که یک پسربچه پرتغالی به نام توماس مبتلا به نوع نادری از سرطان به نام نوروبلاستوم شده است. پس از اینکه در ماه اکتبر سرطان مجدداً عود کرد والدین توماس برای هزینه جراحی پسر شجاعشان درخواست کمک کردند.

 

جورجینا و رونالدو با فروتنی در زمان نیاز پا پیش می‌گذارند. پیامی که توسط ایوانا، خواهر جورجینا، به اشتراک گذاشته شد شرکت این زوج در این کار خیر را تأیید کرد.

 

او در این پیغام از تمام کسانی که در این راه کمک کردند تشکر کرد و افزود: «متشکرم جورجینا و کریستیانو برای کمک، همبستگی و قلب بزرگ‌تان. بی‌نهایت ممنون که به ما کمک کردید تا توماس بتواند درمان شود.» این کودک شجاع در بیمارستان بارسلونا بستری شد و اگر رونالدو نبود این امکان وجود نداشت.

منبع : خبر ورزشی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • میلاد ارسالی در

      خدایی دمش گرم کاش ای فوتبالیست های ماهم یکم از رونالدو یاد میگرفتن

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم سلطان

    • ناشناس ارسالی در

      کریس تو یه فرشته ای....مردها هم میتونن فرشته باشن....درست عین رونالدو...عاشقتم.

    • ناشناس ارسالی در

      مرد بزرگ رونالدو

    • محسن ارسالی در

      به این میگن انسان واقعی...نه این بازیکنای ایرانی که به مفت نمی ارزن..

    • عشقم مسی ارسالی در

      با اینکه طرفدار مسی هستم اما با این کلمات گریه ام گرفت
      خدا خیرش بده

    • کامبیز ارسالی در

      رونالدو ۱ دونه باشی

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا آدم بزرگیه خوش به حالش کاش منم میتونستم به همه کمک کنم

    • ناشناس ارسالی در

      اولا شما از کجا میدانید این اتفاق افتاده دومن اگه راست میگه برای اونا پولی کمک کنه نه تی‌شرتی

      • M ارسالی در

        این راسته همشون راسته چقدر اخه از دنیا عقبی که اینارو نمیدونی که رونالدو چقدر کمک کرده واقعا از دنیا عقبی چون همش راسته مخصوصا اون خون اهدا کردنش

      • Farzad ارسالی در

        بچه بیا پایین عقب مونده ذهنی هستی تو انقد که رونالدو کمکم کرده مسی نکرده

    • ناشناس ارسالی در

      سلام

    • هادی نودهی ارسالی در

      بخارایی که رونالدو به بچه های فلسطین وسوریه کمک کرد مجله فرانس فوتبال که یهودی اسرایلی بودن ۳بارتوپ طلا و به نامردی به مسی ومودریچ دادن امسالم دیدین حق لواندفسکی رم خوردن

    • آریا ارسالی در

      منم میخوام

    • مهسا ارسالی در

      مرد بزرگ قهرمان و دوست داشتنی با کارهای خیرش که میکنه افرین به چنین شخصی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه