ارسال به دیگران پرینت

کشف طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کلاردشت

تلفات جدید ناشی از ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کلاردشت مشاهده شده است.


کشف طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کلاردشت

کوروس ربیعی، رئیس اداره نظارت برامورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه موارد جدید تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کلاردشت مشاهده شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون لاشه ۹۲ راس کل و بز وحشی که به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند در مناطق تحت حفاظت این اداره کل کشف شده است.

کشف لاشه‌های جدید نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است به همین دلیل پایش مناطق و زیستگاه‌های کل و بز وحشی که از شهریور ماه و همزمان با کشف اولین لاشه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

ربیعی با بیان اینکه هیچ تلفاتی ناشی از طاعون نشخوارکنندگان در دام‌های اهلی استان گزارش نشده است، ادامه داد: دامدارانی که دام‌های خود را در مناطق محل تردد و زندگی کل و بز وحشی نگهداری می‌کنند بهتر است آن‌ها را به مناطق پایین دست انتقال دهند.

رئیس اداره نظارت برامورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بر رعایت نکات بهداشتی و ملاحظات زیست‌محیطی هنگام مواجه با لاشه وحوش تلف شده تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه کل و بز وحشی یا حیوان بی حال بدون تماس با حیوان موارد را به حفاظت محییط زیست منطقه یا جنگلداری اطلاع دهند.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه