ارسال به دیگران پرینت

ماریوس پله‌کنانوس سخنگوی دولت قبرس:

پاپ در بازگشت از قبرس تعدادی پناهجو را با خود به ایتالیا می‌آورد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قصد دارد در سفر خود به قبرس تعدادی از پناهجویان را از این کشور خارج و همراه خود به ایتالیا بیاورد.

پاپ در بازگشت از قبرس تعدادی پناهجو را با خود به ایتالیا می‌آورد

ماریوس پله‌کنانوس سخنگوی دولت قبرس روز جمعه ۲۶ نوامبر با اعلام این مطلب تاکید کرد که رهبر کاتولیک‌های جهان روزهای ۲ تا ۴ دسامبر به این کشور سفر خواهد کرد و قصد دارد در بازگشت به رم، تعدادی از پناهجویان را که در قبرس حضور دارند، همراه خود به ایتالیا ببرد.

سخنگوی دولت قبرس تاکید کرد که تعداد این افراد مشخص نشده است. او همچنین در ادامه این اقدام پاپ را یک عمل نمادین برشمرد که نشان‌دهنده همبستگی کلیسای کاتولیک با مشکلات بشری و همچنین ارزش‌های انسانی است.

 
 

پله‌کنانوس در ادامه با تقدیر از این اقدام پاپ فرانسیس، افزود: «این اقدام واتیکان همچنین مشکلاتی که امروز قبرس در خصوص افزایش تعداد پناهجویان با آن رو به روست را به رسمیت می‌شناسد.»

پاپ در سال ۲۰۱۳ هم در بازگشت از جزیره لسبوس یونان سه خانواده سوری را با خود به ایتالیا برده بود. رهبر واتیکان قرار است ماه آینده در سفر خود به یونان بار دیگر از این جزیره نیز بازدید کند.

قبرس که یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود مدت‌هاست با بحران مهاجرت دست و پنجه نرم می‌کند و از کشورهای اروپایی درخواست کرده تا توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد. مسئولان قبرس می‌گویند بیشترین میزان پناهجویان به نسبت جمعیت در قبرس به ثبت رسیده است. این جزیره کوچک تنها ۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

قبرس همچنین سالهاست که با بخش تحت نفوذ ترکیه مشکل دارد. مقام‌های این کشور ترکیه را متهم می‌کنند که پناهجویان را به صورت عامدانه به سمت این جزیره هدایت کرده تا مشکلات بیشتری را برای این کشور کوچک پدید آید.

 

قبرس در سال ۱۹۷۴ و از زمانی که نیروهای ترک به شمال این جزیره حمله کردند به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش ترک‌نشین همواره تحت نفوذ و حمایت آنکارا قرار دارد و بخش جنوبی روابط نزدیکی با اروپا دارد و از اعضای این اتحادیه به شمار می‌رود.

 

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه