ارسال به دیگران پرینت

قیمت گوشت گوساله اعلام شد

در حال حاضر قیمت شقه گوشت گوساله ۱۱۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله بدون استخوان ۱۶۰ هزار تومان است. همچنین قیمت مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی ۱۴۸ تا ۱۵۰هزار تومان است.»


قیمت گوشت گوساله اعلام شد

انواع گوشت قرمز در ماه‌های قبل و خصوصا اوایل فصل تابستان با رشد قیمتی نسبتا بالایی مواجه شد. دلیل اصلی این اتفاق خشکسالی و کمبود علوفه برای دام اعلام شد. اما حالا مسوولان تهیه و توزیع گوشت گاوی در کشور می‌گویند گوشت گوساله نسبت به ۴ ماه گذشته ۵ تا ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. نایب رئیس اتحادیه تهیه‌ و توزیع گوشت گاوی تهران در این خصوص به «ایلنا» گفت: «‌نرخ گوشت گوساله نسبت به چند ماه گذشته نه تنها روند افزایشی به خود نگرفت بلکه شاهد کاهش این محصول در بازار بودیم. در حال حاضر قیمت شقه گوشت گوساله ۱۱۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله بدون استخوان ۱۶۰ هزار تومان است. همچنین قیمت مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی ۱۴۸ تا ۱۵۰هزار تومان است.»

سیدمهدی میرزا‌امین با بیان اینکه امکان احتکار گوشت وجود ندارد ادامه داد: «‌قصابان تمایل دارند که کالای آنها فروخته شود از این‌‌رو چندان نرخ‌‌ها را بالا نمی‌‌برند. البته قدرت خرید مصرف‌‌کنندگان کاهش پیدا کرده است از این‌‌رو مردم برای مدیریت درآمدهای خود بسیاری از اقلام خوراکی از جمله گوشت را کم کرده‌اند. از سوی دیگر با همه‌‌گیری بیماری کرونا بسیاری از رستوران‌‌ها و تالارهای پذیرایی تعطیل شدند و همین مساله باعث شد میزان خرید گوشت گوساله نسبت به مشابه سال گذشته روند کاهشی به خود بگیرد.»بنا به اظهارات میرزا‌امین، در سال‌های گذشته ۲۰ درصد از نیاز بازار را گوشت وارداتی تامین می‌کرد. این گوشت از برزیل وارد می‌شد. اما در حال حاضر گوشت گوساله وارد نمی‌شود و نیاز کشور در این زمینه از سوی دامپروران داخلی تهیه و تامین می‌شود.این فعال حوزه گوشت قرمز گفت: «‌به باورم قیمت گوشت گوساله و گوسفند نسبت به تورم موجود در کشور نه تنها بالا نرفته است بلکه شاهد کاهش قیمت این محصول نیز هستیم. خوشبختانه رقابت در بازار گوشت حاکم است. قیمت‌‌ها مشخص است و این امکان وجود دارد که فروشنده‌‌ای قیمت گوشت تمیزشده را ۵ تا ۱۰ هزار تومان بیشتر عرضه کند در غیر این صورت قیمت‌‌ها مشخص و بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات نیز بر قیمت‌‌گذاری‌‌ها نظارت دارند.» وی در پایان با اشاره به تمایل بازار به خرید گوشت گوسفندی گفت: «‌گوشت گوساله بیشتر برای چرخ کردن و کباب مناسب است و مصرف‌‌کنندگان برای طبخ انواع خورشت از گوشت گوسفندی استفاده می‌کنند.»

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا کمکون کنه

    • ناشناس ارسالی در

      من خودم گوساله ام

    • ناشناس ارسالی در

      هی به دامدار بد بخت دارن ضربه می زنید متاسفانه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مسعول اتحادیه جنس خوب میزنه الان گوشت گوساله درب مغازه 130 میباشه او اعلام 160 تومان میکنه دلش برا این ملت می سوزه

    • ناشناس ارسالی در

      هرهفته قیمتها بالا میره بیچاره کردید کارگر جماعت را خدا نسلتون برداره مفتخورها اگر سرسوزنی شرف تو وجود کثیفتان هست یکبار مرد باشید به مردم بگید ما اینکاره نیستیم قبر پدر ومادرتان اتیش بگیره

    • سعید ارسالی در

      پدر‌دامدار‌دراومده‌اونوقت‌‌می‌گید‌خوشبختانه‌قیمتها‌رو‌به‌پایینه‌
      الان‌با‌توجه‌به‌تورم‌وافزایش‌قیمت‌علوفه‌قیمت‌تمام‌شده‌گوشت‌گوساله‌برای‌دامدار‌درحدود۲۷۰هزارتومت‌وگوشت‌گوسفندی‌درحدود۲۴۰هزارتومن‌هست‌اونوقت‌مسئولین‌بشکن‌می‌زنند‌که‌قیمت‌گوشت‌رو‌به‌‌کاهش‌هست‌خاک‌بر‌سر‌دامدار‌که‌چه‌مسئولین‌دلسوزی‌دارد‌خلاصه‌هرسربالایی‌یک‌سرپایینی‌هم‌دارد‌وبالعکس

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه