ارسال به دیگران پرینت

معاملات بازار سهام با تحرکات سمت تقاضا روبه رو شد

آخرین تحولات بازار سهام پایتخت | بازار به تعادل رسید

30 آبان 1400 تراز پول حقیقی ها اگرچه منفی شد اما سرانه خرید و فروش معاملاتی نشان میدهد بازار در موقعیت برابری به سر می برد.

 آخرین تحولات بازار سهام پایتخت  |  بازار به تعادل رسید

معاملات بازار سهام برخلاف یکشنبه های چالشی هفته های گذشته بورس، با تحرکات سمت تقاضا روبه رو شد. بدین ترتیب شاخص کل با افزایش 3.4 هزار واحد معادل 0.25 درصد در کانال 1.386 میلیون واحد حرکت رو به جلو داشت. شاخص کل هم وزن  هم با کاهش 0.05 درصد به 383.3 هزار واحد رسید. ارزش کل معاملات با 5.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد. سهم معاملات خرد سهام نیز 4.3 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

تراز پول حقیقی ها در بازار سهام منفی شد؛ بدین ترتیب 101.6 میلیارد تومان پول از بازار سهام و 3.3 میلیارد تومان از درآمد صندوق های ثابت خارج شد. سرانه معامله حقیقی ها نیز به صورت برابری دنبال شد؛ به طوریکه سرانه خرید حقیقی ها و سرانه فروش حقیقی ها 13.9 میلیارد تومان شد.

در همین حال ارزش اولیه صف های خرید در حالی 848.7 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات 455.7 میلیارد تومان شد. ارزش اولیه صف های فروش نیز در حالی 280 میلیارد تومان بود که ارزش پایانی صف های فروش 395.4 میلیارد تومان شد.

بیشترین ورود پول حقیقی ها نیز برای خبهمن با 27.4 میلیارد تومان بود. تاپیکو با 1.4 میلیارد تومان، فاراک با 14.8 میلیارد تومان، شستا با 13.1 میلیارد تومان و فولاد با 12 میلیارد تومان با بیشترین ورود پول حقیقی ها همراه شدند. همچنین بیشترین خروج حقیقی ها نیز برای اتکای با 14.1 میلیارد تومان بود. این در حالی است که میدکو با 13 میلیارد تومان، آریان 12.1 میلیارد تومان، کگل با 10.4 میلیار تومان و فسبزوار با 10.4 میلیارد تومان در صف بیشترین خروجی پول حقیقی ها قرار داشتند.

حقوقی ها هم در موقعیت های خرید شبندر، وبملت، فولاد، شستا و وبصادر را به سبد خود اضافه کردند و ثشاهد، شفن و غپینو را در موقعیت فروش از سبد خود خارج کردند.

در بورس بیشترین افزایش قیمت برای ولملت با 5.19 درصد بود. ذر فرابورس هم توسن با 5 درصد با بیشترین افزاشی قیمت روبه رو شد. در بورس بیشترین کاهش قیمت هم برای بکاب با 4.9 درصد بود. در فرابورس ساینا با 4.96 درصد بیشترین کاهش را به ثبت رساند.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای غبهار با 17.7 درصد  بود.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه