ارسال به دیگران پرینت

انتظار و تردید خریداران بورس

پیش بینی بازار سهام امروز

بخش عمده ای از خریداران در موقعیت انتظار و تردید، برای ورود به اثرگذاری روی شاخص مرددند.

پیش بینی بازار سهام امروز

شاخص های عملکردی بازار سهام نشانگر توان سمت عرضه برای فشار دوباره به شاخص است. با حرکت روبه جلوی عرصه، شاخص از کانال 1.4 میلیون خارج شد و البته در صورتی که در یکشنبه چالشی دوباره با چالش دیگری مواجه شود، چه بسا برای بازگشت مسیر بسیار سختی دارد. با این وصف خریداران امیدوارند با دور جدید از مذاکرات برجامی وین، بازار دوباره در مسیر صعودی قرار گیرد.

ورودی جریان نقدینگی حقیقی ها پس از چند روز در معاملات شنبه منفی شد و این روند به نظر می رسد در روز یکشنبه هم دوباره با همان توان در سمت عرضه دنبال شد. بازیابی توان عرضه در روز شنبه با وجود حرکت روبه جلوی شاخص در روز چهارشنبه هفته گذشته، برخی از معادلات را دوباره بهم ریخت.

البته با اعلام هفتگی نرخ سود بانکی که دوباره در سیزدهمین هفته متوالی با رشد نرخ سود بانکی همراه شد، بازار سیگنال هایی دریافت کرد که موقعیت سمت عرضه را مطمئن تر کرد، با این وصف نااطمینانی سمت تقاضا بیشتر ناشی از دورنمای مبهم بازار است که یک وجه آن به مولفه های درونی و وجه دیگر آن به مولفه های بیرونی اشاره دارد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: بازیابی توان عرضه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان میدهد که در روز یکشنبه در غیاب اثرگذاری کامودیتی ها، بازار دوباره در همان سمت عرضه فعال خواهد بود، اگرچه در سمت تقاضا بازار توانی به مثابه سمت عرضه نخواهد داشت.

شاخص در شرایط کنونی از کانال 1.4 میلیون خارج شد و در صورتی که این وضعیت دنبال شود، ممکن است سقوط شاخص به زیر نیمه کانال 1.4 میلیون واحد هم کشانده شود.

البته در صورت مقاومت شاخص در نقطه کنونی (1.383 میلیون واحد)  میتوان منتظر بازگشت دوباره شاخص به کانال 1.4 میلیون واحد، چرا که این تجربه در بازار تکرار شده است اما فعلا با توجه انتظار بخش عمده ای از خریداران، سمت تقاضا همچنان مردد است و سمت عرضه از همین ناحیه، شاخص را به عقب رانده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه