ارسال به دیگران پرینت

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال:

آمریکا ایران را تهدید کرد

یک مقام آمریکایی با ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای آن، تاکید کرد آمریکا قصد دارد در مواجه با ایران در منطقه همچنان مسیر دیپلماسی در پیش بگیرد.

آمریکا ایران را تهدید کرد

یک مقام ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی منامه درباره آنچه نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران خواند، گفت آمریکا «آماده پاسخی قاطع است». 

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال، برِت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه در سخنرانی اش در کنفرانس سالانه گفت و گوی منامه در بحرین در پاسخ به این که آیا کشورش قصد خروج از منطقه را دارد یا نه، گفت، آمریکا به حفظ حضورش در خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدیدهای ناشی از ایران» خواند، متعهد است. 

این مقام ارشد آمریکایی همچنین اظهار کرد، آمریکا مانع تولید یک سلاح هسته ای توسط ایران خواهد شد و همچنان برای رسیدن به این هدف دیپلماسی را در پیش خواهد گرفت، ولی در صورت شکست دیپلماسی، آماده دنبال کردن "دیگر گزینه ها" نیز هستیم. 

این مقام آمریکایی با ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای آن، تاکید کرد آمریکا قصد دارد در مواجه با ایران در منطقه همچنان مسیر دیپلماسی در پیش بگیرد.

وی اضافه کرد: واشنگتن برای تنش زدایی از هر جایی که ایران در آن حضور داشته باشد، دیپلماسی به کار خواهد بست. 

او همچنین درباره آنچه نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران خواند، گفت آمریکا «آماده پاسخی قاطع است». 

مک گورک در این باره افزود: ما قرار نیست وارد پاسخ های نظامی تلافی جویانه با نیروهای نیابتی ایران شویم.

وی گفت: «رویکرد ما در قبال ایران که یک دشمن اعلام شده است، مبتنی بر یک اصل مورد آزمون و بنیادی است: یک دیپلماسی مبتنی بر بازدارندگی و کاهش تنش. هیچ یک از این دو نمی‌تواند بدون دیگری کارساز و موثر باشد. برای این اصول سه هدف فوری وجود دارد: اول، ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی. ما به شدت نگران هستیم و بقیه جهان هم باید درباره افزایش چشمگیر و شدید برنامه هسته‌ای ایران از زمان خروج دولت قبلی (دولت ترامپ) از برجام نگران باشند. رئیس‌جمهور بایدن اعلام کرد و او واقعا به این حرف باور دارد که ما به دیپلماسی (با ایران) متعهد هستیم، اما ما همچنین برای دیگر گزینه‌ها در صورت شکست دیپلماسی هم آماده هستیم».

برت مک گورگ ادامه داد: «دوم، (هدف دوم فوری آمریکا)، تقویت کردن دوستان و شرکایمان است. ما متوجه تعاملات اخیر میان کشور‌های (حاشیه) خلیج (فارس) و ایران هستیم و واقعبین، اما امیدواریم که این تعاملات شاید باعث کاستن از تنش‌ها، سوی محاسبات و در نهایت باعث کاهش خطرات درگیری‌های جدید شود، اما همزمان ما این موضوع را متوجه هستیم که دنبال کردن تعامل باید از موضع قدرت باشد البته اشتباه نکنید ایالات متحده به تلاش‌هایمان برای تقویت ظرفیت دوستان وشرکایمان در خاورمیانه برای دفاع از خودشان به ویژه در برابر خطرات ناشی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران را افزایش خواهد داد».

قرار است هشتم آذرماه نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ارشد ایران و گروه ۱+۴ (فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین) برگزارش ود و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در وین با نمایندگان این گروه دیدار‌های جداگانه داشته باشد

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه