ارسال به دیگران پرینت

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس :

دولت‌ها و مجالس مختلف در توجه به جوانان مستعد کوتاهی کرده‌اند

غلامحسین کرمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجلس چه اقداماتی را می‌تواند در جهت کاهش مهاجرت نخبگان داشته باشد، بیان کرد: «قطعا یکی از دغدغه‌هایی که حضرت آقا از همان اوایل هم داشتند استفاده از توانمندی داخلی بود که یکی از بهترین مصداق‌هایش نیروی جوان به خصوص نیروی جوان ارزشی و بسیجیان دلسوز است. رهبری همیشه طالب این بسیجیان در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه علم و دانشگاه بوده‌اند.»

دولت‌ها و مجالس مختلف در توجه به جوانان مستعد کوتاهی کرده‌اند

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس مطرح کرد: « هر کجا نخبگان را کنار بگذاریم، به مملکت خیانت کرده‌ایم.»

غلامحسین کرمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجلس چه اقداماتی را می‌تواند در جهت کاهش مهاجرت نخبگان داشته باشد، بیان کرد: «قطعا یکی از دغدغه‌هایی که حضرت آقا از همان اوایل هم داشتند استفاده از توانمندی داخلی بود که یکی از بهترین مصداق‌هایش نیروی جوان به خصوص نیروی جوان ارزشی و بسیجیان دلسوز است. رهبری همیشه طالب این بسیجیان در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه علم و دانشگاه بوده‌اند.»

وی افزود: «مجلس باید راه‌های حمایت از این نخبگان را با کمک دولت در قالب طرح و لایحه تدوین کند. بحث استفاده از تسهیلات مناسب، به کارگیری نخبگان در جا‌هایی که نیاز و ادامه تحصیلات‌شان مطرح است که باید بیش از این از فکر، ایده و برنامه این جوانان استفاده کرد. همچنین تشکیل سازمان‌های مربوط به جوانان و نخبگان می‌تواند راهگشا باشد. به هر جهت باید راه‌هایی که بتوانیم استفاده بیشتری از نخبگان داشته باشیم را مجلس و دولت همفکری کنند تا در راستای فرمایش آقا بتوانیم کاری انجام دهیم چرا که این جوانان بهترین سرمایه مملکت ما هستند. در هر نسل تعداد محدودی نخبه داریم که اگر استفاده نشود یعنی ما یک نسل را ضایع کرده‌ایم.»

کرمی درباره تاثیر تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر افزایش مهاجرت نخبگان، خاطر نشان کرد: «تحریم‌ها نه اینکه تاثیر نداشته باشد ولی کمترین اثر را داشته است. ما خودمان به سراغ جوانان‌مان نرفیتم و از توانشان استفاده نکردیم. اینکه می‌گویند نگاهمان را از خارج باید به داخل بیاوریم یکی از مصداق‌هایش همین توجه به جوانان مستعد است که دولت‌ها و مجالس مختلف در این امر کوتاهی کرده‌اند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که طرح‌هایی مانند طرح «صیانت از فضای مجازی» با توجه به اینکه پس از مطرح شدنش آمار جست و جوی کلمه «مهاجرت» در گوگل افزایش داشت، چه تاثیری بر مهاجرت دارد، گفت: « نه این توسط رسانه‌های بیگانه مطرح شده. این طرح که محدودیت ایجاد نمی‌کند، اگر کسی مطالعه کرده باشد اتفاقا این طرح می‌خواهد از فضای مجازی به گونه‌ای حمایت کند که سره را از ناسره بتوان تشخیص داد. در واقع ما باز هم می‌توانیم از فضای مجازی به گونه‌ای استفاده کنیم که فرصت‌های شغلی ایجاد شود بنابراین من در این حوزه مشکلی نمی‌بینم.»

وی تاکید کرد: «جوان نیاز به خودشکوفایی دارد و اگر زمینه برآورد تامین این نیاز را فراهم نکنیم جوانان هم به مهاجرت روی می‌آورند.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه